کد خبر: 647272
تاریخ انتشار :

میزان افزایش حداقل حقوق مشخص شد؟ | تعیین درصد افزایش حداقل حقوق سال آینده

سومین نشست دستمزد عالی کار با حضور معاون روابط کار وزارت کار و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

میزان افزایش حداقل حقوق مشخص شد؟ | تعیین درصد افزایش حداقل حقوق سال آینده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حداقل حقوق مبلغی است که در برابر انجام کاری و یا خدماتی در زمان مشخصی به کارگران پرداخت می شود و کارفرما نمی تواند این میزان را کاهش دهند. حداقل حقوق در واقع، کمترین مبلغی است که به وسیله مسئولین اقتصادی و با همکاری یکدیگر مشخص شده است و نباید کمتر از این میزان تعیین شده، دستمزد به کارگران پرداخت کرد.در هر سال این حداقل حقوق دریافتی به وسیله دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.در نیمه دوم سال به همراهی نمایندگان این سه گروه، جلسات مشترکی برگزار می شود و در نهایت در روزهای پایانی سال و اسفند ماه، مبلغی را به عنوان حداقل حقوق و دستمزد اعلام می شود. یکی از مواردی که در روی میزان مبلغ حداقل حقوق بسیار تاثیر گذار می باشد، میزان مبلغ حقوق بیکاری می باشد، زیرا در قانون تامین اجتماعی، مبلغ بیمه بیکاری نباید از میزان حداقل حقوق کمتر باشد

 سومین نشست دستمزد شورای عالی کار با مذاکرات فشرده شرکای اجتماعی در وزارت کار در حال برگزاری است و تا این لحظه نمایندگان کارفرمایی پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی دستمزد را ارائه کرده اند.

پیشنهاد اولیه کارفرمایان در ابتدا افزایش ۳۰ درصدی حداقل دستمزد کارگران به اضافه ۲۰ درصد افزایش سایر سطوح مزدی بود که نمایندگان کارگری نپذیرفتند و در مقابل نمایندگان کارگری پیشنهاد سبد معیشت به اضافه افزایش ۳۳ درصدی را مطرح کردند که در مجموع حدود ۱۲ میلیون تومان می‌شود.

در ادامه جلسه گروه کارفرمایی درصد پیشنهادی خود را تغییر داد و افزایش ۳۵ درصدی را پیشنهاد کرد. مذاکرات و چانه زنی ها روی درصدهای پیشنهادی همچنان ادامه دارد و  احتمال زیاد امشب درصد افزایش دستمزد اعلام شود.

به دلیل آنکه در جلسه قبل نمایندگان کارفرمایی به جمع بندی نرسیده و خواستار مشورت با سایر تشکلات کارفرمایی شده بودند، جلسه بدون نتیجه پایان یافت و به عصر دوشنبه موکول شد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها