کد خبر: 647285
تاریخ انتشار :

با تصویب مجلس، وام ازدواج زوج های جوان در سال آینده ۱۵۰ میلیون تومان شد.

عیدی جذاب مجلس به خانواده ها | واریز 150 میلیون وام فوری بحساب این افراد

با تصویب مجلس، وام ازدواج زوج های جوان در سال آینده ۱۵۰ میلیون تومان شد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

به گزارش بانک اول با اعلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت، پرداخت وام بدون ضامن شروع و دستورالعمل‌های لازم به این ۱۲ بانک عامل داده شد.ولی طبق گفته سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، این وام‌ها فقط برای گروه کارمندان و کارکنان دولتی قابل استفاده بود. البته خاندوزی اعلام کرد که به مرور گروه‌های دیگر هم امکان دریافت چنین وامی را خواهند داشت. حال چند هفته از زمان آغاز پرداخت این وام‌ به گروه کارمندان و کارکنان دولتی می‌گذرد و این طرح برای خود دولتی‌ها هم فراز و نشیب‌های زیادی داشته است. گروه کارگری هم به این وام امید زیادی داشت، ولی با مطرح شدن موانع مختلف کاملا از دریافت این تسهیلات دلسرد شده‌اند.

در بودجه سال آینده برای خانوارهایی که صاحب چندین فرزند می‌شوند، وام‌ و تسهیلات متعددی در نظر گرفته شده است. از وام فرزندآوری تا وام ودیعه، خرید یا ساخت مسکن.

بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، مبلغ وام فرزندآوری از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است. اما مبلغ وام فرزندآوری چقدر است؟ مبلغ وام فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بیشتر از آن، ۱۰۰ میلیون تومان است.

اگر خانواده‌ای صاحب فرزند دو قلو شود، به ازای هر فرزند یک وام به خانواده تعلق می‌گیرد. این وام در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و سود آن تنها چهار درصد است.

جز وام فرزندآوری، اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر شود، می‌تواند از وام قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن استفاده کند. مبلغ این وام ۲۲۰ میلیون تومان است و زمان بازپرداخت آن ۲۰ سال است. این وام ۲۲۰ میلیونی هم وام قرض‌الحسنه است و سود آن ۴ درصد است. اما وام ۲۲۰ میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها