کد خبر: 647407
تاریخ انتشار :

افزایش مبلغ یارانه نقدی برای سال جدید اعلام شد | سرپرستان خانوار منتظر واریزی جدید دولت باشند

در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده برخی از مهم‌ترین جزئیات آن که برای خانوارها اهمیت بیشتری مشخص شد.

افزایش مبلغ یارانه نقدی برای سال جدید اعلام شد | سرپرستان خانوار منتظر واریزی جدید دولت باشند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یارانه نقدی در این سالها به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خیلی از خانوارهای کم درآمد بوده است و از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد این طرح اجرا شد. یارانه نقدی برای هر فرد 45 هزارتومان در نظر گرفته شده است . در رابطه با یارانه نقدی در این مدت اخیر اخبار زیادی منتشر شده که هنوز عملی نشده است.علاوه بر یارانه نقدی، یارانه معیشتی هم به بعضی از خانوارها تعلق میگیرد.کارشناس اقتصادی گفت: کشور برای رفع فقر با دادن یارانه موفق نبوده است چرا که با رشد منفی در اقتصاد مواجهیم و در این شرایط چیزی که باید فقر را حل کند یارانه نیست.نرخ جدید یارانه نقدی در سال آینده. افزایش یارانه نقدی برای دهک های پایین. چه کسانی از حذف یارانه نقدی سود میبرند؟ کسانی که مشمول یارانه نقدی هستند مشخص شدند.

خانواده های یارانه بگیر دهک بندی شدند. اقدام جدید جلس در راستای حذف یارانه ها صورت گرفته است. یارانه نقدی 45 هزارتومانی قرار است به یارانه نقدی جدید تبدیل می شود. یارانه نقدی و یارانه معیشتی قرار بود در سال جدید یک کاسه شود. درباره حذف یارانه نقدی در سال جدید در این خبر میخوانید

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف است حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام کند.

افزایش حقوق سربازان

حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد(۶۰%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد(۷۵%) و حقوق سربازان متاهل نود درصد(۹۰%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود.

مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی(سربازی) به صورت رایگان معاف می‌شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها