کد خبر: 647530
تاریخ انتشار :

واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند | سود میلیاردی در جیب سهام عدالتی ها!

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: با واریز امروز سود شرکت گروه مپنا، ۹۴ درصد از سود سهام عدالت از سوی شرکت های بورسی وصول شده است.


واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند | سود میلیاردی در جیب سهام عدالتی ها!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد اینکه تاکنون چه تعداد از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ واریز نکرده‌اند؟ اظهار داشت:‌ اغلب شرکت‌ها سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به شرکت سپرده‌گذاری واریز کرده‌اند و هنوز دو شرکت مخابرات و سیمان دشستان سود خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداده‌اند.

معاون نظارت سازمان بورس اظهار داشت: از 29 هزار و 500 میلیارد تومان مجموع سود حاصل شده سهام عدالت در پی عملکرد سال 99 تاکنون 29 هزار میلیارد تومان سود شرکت‌ها وصول شده و از روز شنبه به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

خدابخش در مورد اینکه برای بدعهدی مخابرات در عدم واریز سود سال گذشته و امسال چه کرده‌اید؟ گفت: در این زمینه شکایتی علیه شرکت مخابرات از طرف سازمان بورس انجام شده است که باید در مراجع قانونی نسبت به عدم واریز سود سهامداران عدالت پاسخگو باشد.

وی تأکید کرد: بیش از 97 درصد سود سهام عدالت دریافت شده و به زودی بین 49 میلیون سهامدار عدالت توزیع می‌شود.

همچنین، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس هم در این‌باره گفته است: سود سهام عدالت حق‌الناس است و باید از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر واریز شود، ما در صدد هستیم سود حاصل شده سهام عدالت را‌‌‌‌‌‌‌‌ از شرکت‌ها وصول و در روزهای شنبه یا یکشنبه هفته آینده به حساب ذی‌نفعان واریز کنیم.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۱.۶ درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۲ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان، ۲۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان رسید.

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد/ واریز سود تا پایان هفته

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس، سود سهام عدالت شرکت مخابرات به مبلغ ۳۴۷ میلیارد تومان و سیمان دشتستان به میزان ۴۷ میلیارد تومان بوده که تاکنون پرداخت نشده است. دو شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه نفت تبریز نیز تاکنون تمام سود خود را واریز نکرده‌اند.

پرونده تخلف مدیران سابق شرکت مخابرات به مراجع قضایی ارجاع شده و اگر تا پایان هفته مخابرات اقدام به واریز سود نکند، پرونده تخلف مدیران جدید هم به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

پیش از این محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس ها و ناشران گفته بود: از ۷ شرکتی که اعلام شد سود سهام عدالت را واریز نکرده اند، فقط دو شرکت مخابرات و سیمان دشتستان هیچ سودی واریز نکرده اند که با آن  ها برخورد می شود. طی همین هفته سایر شرکت ها که بخشی از سود خود را واریز کرده بودند، تمامی سود را نیز پرداخت خواهند کرد و  تا اواخر همین هفته سود‌ سهامداران عدالت واریز می شود.

 

مقرر شده به دارندگان سهام عدالت ۵۳۰هزار تومانی، ۵۵۰هزار تومان و به دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، حدود یک‌میلیون تومان سود پرداخت شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: عمده سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت دریافت شده است البته سود شرکت مخابرات که هنوز پرداخت نکرده است در مجموع عدد زیادی نیست و تلاش می‌کنیم سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر را به موقع دریافت کنیم اما این سودها از ۲۱ اسفند در حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

وی در مورد حذف دامنه نوسان نمادهای بورسی گفت: تلاش می‌کنیم دامنه نوسان به تدریج بازتر شود همچنین از ۱۵ فروردین سال آینده مجوزهایی صادر می‌شود که مظنه قیمت برای سرمایه‌گذاران منتشر شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد سامانه پس از معاملات گفت: با راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز داده در بورس تهران ظرفیت این مرکز ارتقا خواهد یافت البته هیچکس نمی‌تواند ۱۰۰ درصد قول دهد که هیچ مشکلی نخواهد بود اما مشکلات کمتر خواهد شد.

عشقی در مورد نرخ دلار و تأثیر بر بازار سرمایه گفت: سیاست‌های نرخ ارز بر عهده بانک مرکزی است اما ثبات به بازار ارز برگشته و نرخ دلار در دو سه ماه گذشته در یک روند باثبات قرار گرفته است.

وی در مورد اینکه چه میزان از سود سهام مردم در حساب‌های شرکت‌ها رسوب کرده است؟ گفت: برآوردی از سودهای رسوب شده مردم فعلاً ندارم اما خوشبختانه در جریان لایحه بودجه ۱۴۰۱ مصوبه‌ای گذرانده شد که شرکت‌های سرمایه‌پذیر از سال آینده سودهای مردم را از طریق سجام واریز کنند و زیرساخت‌های لازم در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فراهم شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها