کد خبر: 647549
تاریخ انتشار :

تصمیم سخت و آسان علیرضا بیرانوند | علیرضا بیرانوند به پرسپولیس برگرد

علیرضا بیرانوند برای بازگشت به لیگ ایران چراغ سبز نشان داده و این هیچ چیز عجیبی نیست.

تصمیم سخت و آسان علیرضا بیرانوند | علیرضا بیرانوند به پرسپولیس برگرد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گل کوچیک علیرضا بیرانوند ستاره بی چون و چرای ایران در جام جهانی بود. علیرضا بیرانوند وقتی تصمیم به ترک پرسپولیس گرفت دروازه بان تیم ملی بود. علیرضا بیرانوند پس از حضور در اروپا روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. علیرضا بیرانوند در بسیاری از بازی ها نیمکت نشین بوده و هز از گاهی که ترکیب بوده هم اشتباهاتی داشته است. تصمیم به جدایی از پرسپولیس هم برای علیرضا بیرانوند قدم روبه عقب بوده و هم به ضرر سرخپوشان تمام شد.

کوچ او از پرسپولیس، یک جدایی با دو بازنده بود. علیرضا سه سال پیش در چنین روزهایی برای لژیونر شدن بی‌قراری می‌کرد و گمان می‌برد در اروپا فرش قرمز برایش پهن کرده‌اند. یک بار به شوخی گفته بود: «نگران محدودیت‌های کرونایی نباشید. رییس آنتورپ جت شخصی می‌فرستد دنبالم.» هوای فرنگستان چنان در سر بیرو افتاده بود که او تمرکزش را از دست داد و حتی در مقطعی نیمکت‌نشین بوژیدار رادوشوویچ شد. ترک اعتراض‌آمیز تمرین و خمیازه کشیدن روی نیمکت هم بخش دیگری از داستان آن روزهای علیرضا بود.

با این همه، گذشت زمان نشان داد اروپا حداقل برای بیرانوند بهشت گمشده نبوده است. مدت‌ها از کوچ بیرو به بلژیک و بعد هم پرتغال می‌گذرد، اما پربیننده‌ترین ویدیو از او در این مدت شعبده‌بازی‌اش برای سایر بازیکنان آنتورپ بوده! راستش این است که کار برای دروازه‌بان‌های لژیونر سخت‌تر از دیگران است. شما اگر دفاع چپ باشی و پست خودت پر باشد، ممکن است به عنوان دفاع وسط یا هافبک چپ شانس بازی پیدا کنی، یا حتی بیست دقیقه به زمین بروی و خودت را نشان بدهی.

گلرها اما در اغلب موارد، یا بازی می‌کنند یا هفته‌ها روی نیمکت می‌نشینند. این چیزی بود که بیرانوند در محاسبه‌اش از قلم انداخت. نیمکت‌نشینی او در اروپا، به افول تدریجی‌اش منجر شد و پیراهن شماره یک تیم ملی را هم از کفش برد. فوتبال با کسی تعارف ندارد. مسی و رونالدو هم اگر خوب نباشند باید بیرون بنشینند. اگر دل بیرانوند برای پرسپولیس تنگ شده، امروز خیلی از پرسپولیسی‌ها هم احساس مشابهی در مورد بیرو دارند. امروز که حامد لک نشانی از آمادگی آرمانی سال گذشته ندارد، امروز که ایمن‌ترین دروازه پنج فصل گذشته لیگ برتر، از دروازه آلومینیوم و هوادار هم بیشتر باز شده است!

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها