کد خبر: 647720
تاریخ انتشار :

خبر مهم مقام دولتی درباره حداقل حقوق

دهقان کیا گفت: شرکت‌هایی که قرار است به تامین اجتماعی در راستای تسویه بخشی از مطالبات، واگذار شوند باید سود ده باشند.

خبر مهم مقام دولتی درباره حداقل حقوق
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حداقل حقوق مبلغی است که در برابر انجام کاری و یا خدماتی در زمان مشخصی به کارگران پرداخت می شود و کارفرما نمی تواند این میزان را کاهش دهند. حداقل حقوق در واقع، کمترین مبلغی است که به وسیله مسئولین اقتصادی و با همکاری یکدیگر مشخص شده است و نباید کمتر از این میزان تعیین شده، دستمزد به کارگران پرداخت کرد.در هر سال این حداقل حقوق دریافتی به وسیله دولت، کارفرمایان و کارگران مشخص می شود.در نیمه دوم سال به همراهی نمایندگان این سه گروه، جلسات مشترکی برگزار می شود و در نهایت در روزهای پایانی سال و اسفند ماه، مبلغی را به عنوان حداقل حقوق و دستمزد اعلام می شود. یکی از مواردی که در روی میزان مبلغ حداقل حقوق بسیار تاثیر گذار می باشد، میزان مبلغ حقوق بیکاری می باشد، زیرا در قانون تامین اجتماعی، مبلغ بیمه بیکاری نباید از میزان حداقل حقوق کمتر باشد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: از روسای قوای سه گانه می‌خواهیم به موضوع نحوه واگذاری شرکت‌ها به تامین اجتماعی در راستای تادیه بدهی‌های دولت ورود کنند تا شاهد استمرار متناسب‌سازی در سال آینده باشیم اگر این اتفاق صورت نگیرد سازمان تامین اجتماعی با کسری نقدینگی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در ماه روبرو خواهد شد و باید پاسخگوی چهارمیلیون بازنشسته باشد

به گفته‌ی دهقان کیا در سال آینده حقوق ماهانه یک کارگر که به تازگی وارد کار می‌شود ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۵۰ تومان است که با بن کارگری و حق مسکن به ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان می‌رسد. همچنین با احتساب یک سال سابقه و یک فرزند حقوق کارگر به ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۲۵۰ تومان خواهد رسید.

رئیس کانون بازنشستگان تهران گفت: بدهی انباشته دولت به تامین اجتماعی در حال حاضر به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. این بدهی به علت تصویب و اجرای ۲۶ قانون اقشار بیمه خاص برمی‌گردد که دولت متعهد شده بود حق بیمه کارفرمایی برای این اقشار بپردازد.

به گفته‌ی دهقان کیا اگر این مبلغ به روز پرداخت می‌شد، ارزش روز این بدهی به بیش از یک تریلیون می‌رسید و حقوق بازنشستگان در حال حاضر پرداخت می‌شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها