کد خبر: 647807
تاریخ انتشار :

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث وانت با کد تخفیف بیمه دات کام برای نوروز 1401

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث وانت با کد تخفیف بیمه دات کام برای نوروز 1401
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بیمه شخص ثالث برای همه خودروهای باری الزامی است.

بعضی جاده‌ها به جاده مرگ معروف هستند. جاده‌هایی که هنوز بعد از چند سال اقدامات خاصی برای بهینه و چند بانده کردن آن انجام نشده‌است و به دلیل افزایش تردد در آن‌ها، شاهد میزان تصادف زیاد با میزان خسارات بالا هستیم. به مدل خودرو هم ارتباطی ندارد. وانت یکی از نمونه خودروهایی است که به دلیل زیاد بودن تعداد آن سطح شهرها و همچنین نوع مدلشان، جزو خودروهایی با میزان تصادف بالا است. به دلیل بدنه مستحکم بودن بدنه، می‌تواند آسیب جدی به دیگر خودروها وارد کند. در چنین موقعیتی خرید بیمه شخص ثالث وانت از یک شرکت معتبر، با داشتن میزان بالای پوشش، اهمیت زیادی خواهد داشت. بیمه شخص ثالث با توجه به نوع باربری آن باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. بیمه شخص ثالث به بیمه‌ای می‌گویند که ضرر و زیان فردی را که در تصادف دچار خسارت شده است، پرداخت می‌کند. راننده‌ای که تصادف کرده است شخص اول، شرکت بیمه شخص دوم و فردی که در تصادف دچار ضرر جانی و مالی شده نیز شخص ثالث یا سوم خواهد بود.

بیمه شخص ثالث وانت چیست؟

بیمه شخص ثالث، اجباری است و همه رانندگان انواع خودرو باید این بیمه را تهیه نمایند. بیمه شخص ثالث وانت خسارت‌های جانی و مالی به فرد زیان دیده و همچنین خسارت‌های جانی به راننده مقصر را تحت پوشش قرار می‌دهد. علاوه بر اجبار قانونی، از آنجا که نرخ تصادف وانت به دلیل استفاده بالای آن در کشور زیاد است و با توجه به قدرت آسیب این وسیله به بقیه و همچنین افزایش نرخ دیه در هر سال، خیلی مهم است که راننده وانت، اقدام به تمدید به موقع بیمه شخص ثالث وانت خود کند.

خسارت های تحت پوشش بیمه شخص ثالث وانت

خسارت‌های تحت پوشش بیمه شخص ثالث وانت به دو گروه اصلی تقسیم می‌شود:

  • خسارت‌های جانی که به افراد وارد می‌شود. این خسارت‌ها شامل فوت، ازکارافتادگی دائمی و موقت، نقص عضو و شکستگی است. همچنین اینکه هزینه‌های پزشکی را هم شامل می‌شود.
  • خسارت‌های مالی که به خودرو و اموال شخص ثالث وارد می‌شود. در بیشتر تصادفات وانت با دیگر خودروها، شاهد وارد شدن آسیب های جدی بوده‌ایم.
  • خسارت جانی دیگری که تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد، خسارت حوادث سرنشین است. این پوشش فقط آسیب‌های جانی وارد شده به راننده مقصر (وانت) را پوشش می‌دهد. با توجه به اینکه در هر تصادفی، ممکن است، راننده مقصر هم آسیب جدی ‌بیند، از این رو، این پوشش به بیمه شخص ثالث اضافه شد. در حقیقت با خرید بیمه شخص ثالث وانت، به صورت خودکار راننده در برابر حوادثی که جان او را تهدید می‌کند، بیمه خواهد بود.

13

بیمه ثالث، خسارت به خودرو را در تصادفات پوشش می‌دهد.

البته موارد زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث انواع وانت نیستند:

  • خسارت واردشده به خودرو راننده وانت
  • خسارت واردشده به وسایل خودروی راننده وانت
  • خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای
  • خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرائم
  • خسارات ناشی از حوادث در خارج از کشور

عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث وانت

قیمت بیمه شخص ثالث وانت  بر اساس عومل مختلفی در نظر گرفته می‌شوند. این مولفه­ها شامل موارد زیر هستند:

  • نوع کاربری: به دلیل اینکه از این خودرو در کاربری خاصی و برای حمل بار استفاده می­شود، از این رو حق بیمه بیشتری دارد.
  • تعداد سیلندر: نوع و تعداد سیلندر هم از دیگر مؤلفه­های مهم تأثیرگذار بر قیمت بیمه شخص ثالث وانت هستند.
  • تخفیف عدم دریافت خسارت: این مورد بعدی است که تأثیر زیادی بر کاهش قیمت بیمه شخص ثالث وانت خواهد گذاشت. بر اساس این نوع، اگر بیمه­گزار در طول مدت بیمه‌نامه خود خسارتی را از شرکت بیمه‌گر دریافت نکند، می‌تواند از تخفیف عدم دریافت خسارت بهره ببرد. میزان تخفیف برای سال اول برابر با 5 درصد و به ازای هر سال که می‌گذرد، 5 درصد افزایش خواهد داشت. حداکثر تخفیف برای سال چهاردهم برابر با 70 درصد است.
  • جریمه دیرکرد: یکی از مواردی که باعث افزایش قیمت بیمه شخص ثالث می شود، جریمه دیرکرد است. در صورتی که مالک وانت در زمان مقرر اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث وانت نکند، در هنگام تمدید مجدد، جریمه دیرکرد را هم بپردازد. فرمول محاسبه جریمه دیرکرد به این صورت است که میزان حق بیمه یک سال بدون تخفیف بر تعداد روزهای محاسبه می‌شود. سپس عدد به دست آمده در تعداد روزهای جریمه ضرب خواهد شد. این مقدار حتی برای یک روز هم حساب خواهد شد. نکته مهم اینجاست که بیمه گر در این مدت و تا زمان تمدید نشدن، تعهدی برای پرداخت خسارت نخواهد داشت.
  • پوشش مالی: پوشش مالی، عاملی است که بر قیمت بیمه ثالث تاثیرگذار خواهد بود. مقدار مبلغ بیمه شخص ثالث وانت بر اساس نرخ دیه مرد کامل در ماه حرام محاسبه خواهد شد. قوه قضاییه در انتهای سال، قیمت دیه را مشخص می‌کند. در سال 1400، میزان دیه در ماه حرام و غیرحرام برابر با 640 و 480 میلیون تومان است. سپس بیمه مرکزی بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندرها، میزان حق بیمه و پوشش مالی را مشخص می‌کند. حداقل و حداکثر پوشش مالی در سال 1400 برابر با 16 و 320 میلیون است. تمامی شرکت­ها دارای حداقل پوشش مالی یکسان هستند؛ اما برای حداکثر قانونی وجود دارد. بیمه­گزار می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش مالی بهتری را دریافت کند.

14

قیمت بیمه ثالث با توجه به نوع و کاربری خودرو مشخص می‌شود.

کد تخفیف ۵۰۰ هزار تومانی

خبر خوب برای خریداران بیمه خودرو؛ بیمه دات کام، سامانه استعلام و خرید انواع بیمه، برای رفاه حال خریداران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در نظر دارد تا سقف ۵۰۰ هزار تومان، برای خرید انواع بیمه خودرو از جمله بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث، تخفیف ارائه دهد. کافیست هنگام خرید کد bimeh500 را وارد نمایید تا از این هدیه و عیدی بیمه دات کام، بهره‌مند شوید.

چگونه بهترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟

شاخص‌های تاثیرگذار در تعیین بهترین بیمه شخص ثالث، سطح توانگری شرکت‌های بیمه، تعدد مراکز پرداخت خسارت، میزان تخفیفات بیمه شخص ثالث، پوشش‌های مالی، رتبه رضایتمندی و سهم از بازار شرکت بیمه‌گر هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه‌دات کام، بهترین بیمه شخص ثالث را با توجه به شرایط خود از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف انتخاب و خریداری نمایید.

15

خرید آنلاین بیمه خودرو از بیمه دات کام

خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

شما هر بیمه شخص ثالثی را از هر شرکتی خریداری کنید، این پوشش وجود دارد؛ اما مهم این است که از کدام شرکت بیمه خود را خریداری کنید. همچنین سقف تعهد هم اهمیت دارد. برای انتخاب و خرید بیمه شخص ثالث وانت باید عواملی از جمله میزان امتیاز، توانگری، تعداد مراکز دریافت خسارت و میزان رضایت را در نظر بگیرید، هر کدام که بالاتر بود، بهترین گزینه برای خرید هستند. شما می‌توانید برای خرید سریع از طریق سایت بیمه دات کام استفاده کنید. بیمه دات کام، سامانه فروش آنلاین انواع بیمه است که امکان خرید بیمه شخص ثالث از میان تمامی شرکت‌های بیمه برای شما مهیا کرده است. برای خرید بیمه خودرو  نیاز است تا به سایت bimeh.com مراجعه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره هم می‌توانید با کارشناسان بیمه دات کام تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها