کد خبر: 647889
تاریخ انتشار :

وعده وزیر صمت / ریزش شدید قیمت خودرو در راه است؟

وزیر صمت وعده داده قیمت تمام شده خودرو در سال آینده ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌‌کند. این وعده در حالی است که پیش از این فاطمی امین، وعده کاهش ۲۰ درصدی قیمت خودرو را داده بود. اما آیا قیمت خودرو ارزان می‌شود؟

وعده وزیر صمت / ریزش شدید قیمت خودرو در راه است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شب گذشته وزیر صمت در یک برنامه تلویزیونی به آزادسازی واردات خودرو از سال آینده اشاره کرد و گفت قرار است سال آینده قیمت تمام شده خودرو ۱۵ درصد کمتر، تولید خودرو بیشتر و قرعه‌کشی خودرو حذف شود.

اما وعده‌های وزیر صمت به چه معناست؟

یکی از مهم‌ترین وعده‌هایی که وزیر صمت داده کاهش ۱۵ درصدی قیمت خودرو است. اگر وعده وزیر صمت محقق شود، باید شاهد کاهش قیمت قابل ملاحظه‌ای در بازار خودروهای داخلی باشیم. برای مثال در صورت محقق شدن وعده وزیر صمت، قیمت کارخانه شاهین حدود ۵۰ میلیون تومان کمتر می‌شود. قیمت دناپلاس ۳۳ میلیون کمتر می‌شود و قیمت ۲۰۶ هم حدود ۲۲ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند.

البته وزیر صمت نگفته کاهش قیمت تمام شده خودرو منجر به کاهش قیمت خودرو در بازار می‌شود یا نه. فاطمی امین فقط اشاره کرده که با این اتفاق، زیان خودروسازان کاهش پیدا می‌کند.

با این تفاصیل نمی‌توان به طور قطع گفت که آیا باید منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم یا نه.

وعده دیگری که فاطمی امین عنوان کرده، حذف قرعه‌کشی خودرو از سال آینده است. او گفته از اواسط سال آینده به تدریج قرعه‌کشی حذف می‌شود. البته این طور نیست که از ابتدای سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی نداشته باشیم. چون هنوز تولید در حال رشد است و با تقاضا فاصله دارد.

اما وقتی خودرو به اندازه کافی باشد دیگر انگیزه سوداگری موضوعیت ندارد.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها