کد خبر: 648003
تاریخ انتشار :

فوری/ ابلاغ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان توسط رئیسی | دستور جدید رئیسی صادر شد

رئیس جمهور «قانون نظام رتبه‌بندی معلمان» را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

فوری/ ابلاغ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان توسط رئیسی | دستور جدید رئیسی صادر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

۱۶ اسفند شورای نگهبان لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را پس از ده سال تایید کرد.

بر اساس این قانون، معلمان در ۵ رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند.

یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود، یعنی درصدهای افزایش هر فرد با حقوق خود فرد است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است.

احمد حسین فلاحی با اشاره به اینکه اغلب معلمان کشور در رده های ۲و ۳ قانون رتبه بندی قرار دارند، حقوق دریافتی عمده معلمان را بالای ۸میلیون تومان ارزیابی کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به رقم دقیق دریافتی معلمان بعد از اجرای قانون رتبه بندی گفت:  اعضای کمیسیون آموزش مجلس اعلام کردند که حداقل حقوق دریافتی معلمان بعد از رتبه بندی ۸میلیون تومان است، اما برخی افراد و جریانات در شبکه های اجتماعی این موضوع را انکار کرده و از اعداد و ارقام پایین تری خبر دادند. بعد از این شبهه افکنی ها، مجددا نشستی با معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شده  و ردیف های مربوطه چک شدند تا اشتباهی در این خصوص رخ ندهد.

فلاحی ادامه داد:  پایین ترین پرداختی ها که مربوط به معلمان رتبه یک هستند ، ۸میلیون تومان است.اما عمده معلمان کشور از میان رتبه های ۱تا ۵ در رتبه های ۲و ۳قرار دارند و تعداد اندکی نیز در رتبه های ۴ و ۵ و یا ۱ دسته بندی می شوند. بنابراین کف حقوق اکثریت معلمان بالای ۸میلیون و حدود ۱۰میلیون تومان است. معلمان رتبه ۴و ۵ نیز از ۱۰میلیون به بالا دریافتی خواهند داشت.

نماینده مردم همدان با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۰، رقم ۱۷هزار میلیارد تومان  و برای سال ۱۴۰۱، عدد ۲۵هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی تصویب شد، گفت: از سوی دیگر مجلس به دنبال تامین بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان است، ضمن اینکه تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها