کد خبر: 648034
تاریخ انتشار :

طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید ؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس جزئیاتی از میزان حقوق معلمان بر اساس قانون رتبه بندی جدید اعلام کرد.

طرح رتبه بندی معلمان به کجا رسید ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: کمیسیون آموزش مجلس موضوع اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را به رایزنی رئیس کمیسیون آموزش و رئیس مجلس با دولت واگذار کرد و مقرر شد با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان رتبه‌بندی معلمان در سال جاری اجرایی شود. این در حالی است که اعتبار رتبه‌بندی معلمان برای سال آینده با ۲۵ هزار میلیارد تومان که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده و مورد موافقت کمیسیون تلفیق هم قرار گرفته است، عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: نظام رتبه‌بندی معلمان براساس پنج رتبه‌ای که معلمان کسب می‌کنند عملیاتی می‌شود. این در حالی است که عمده معلمان آموزش و پرورش حائزین رتبه دو تا سه بوده و رتبه یک کمتری وجود دارد. ضمن اینکه آمار حائزین رتبه پنج هم کم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شورای نگهبان دو ایراد ماده ۷۵ برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اعلام کرده بود اما با رایزنی صورت گرفته بین دولت و مجلس این موضوع رفع شده است.

فلاحی ادامه داد: حداقل حقوق یک معلم بعد از اجرای رتبه‌بندی به حدود ۸ میلیون تومان می‌رسد هرچند که در شرایط فعلی حقوق اکثر معلمان حدود ۴ میلیون تومان است. البته کف حقوق در سال آینده با مصوبه اخیر مجلس ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. ولی اگر رتبه‌بندی معلمان جنبه اجرایی پیدا کند کف حقوق آنان به ۸ میلیون تومان خواهد رسید. این در حالی است که عمده معلمان دارای رتبه ۲ و ۳ هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها