کد خبر: 648169
تاریخ انتشار :

چالش جدید برای حقوق بازنشستگان ؟

شورای نگهبان به ادغام صندوق بازنشستگی هما در صندوق بازنشستگی کشوری ایراد گرفت.

چالش جدید برای حقوق بازنشستگان ؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یکی از بحث های پر چالش و همیشگی در تمام دولت ها مسئله پرداخت حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان است. طبق روال هر ماهه سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه پرداخت می شود. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض و نوشتن نامه به رئیس جمهور کرده اند. در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

هادی طحان نظیف (سخنگوی شورای نگهبان) اعلام کرد از ایراد اعضای این نهاد در مورد ادغام صندوق بازنشستگی هما در صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

به گفته طحان نظیف، در تبصره ۱۷ بند (ز) لایحه بودجه ۱۴۰۱، که به تشریح این بند می‌پردازد، شورای نگهبان این ایراد را مطرح کرد که آیا در ادغام حقوق شرعی و قانونی افراد رعایت می‌شود. 

رعایت حقوق شرعی و قانونی در ادغام این صندوق موضوع فتاوی تعدادی از فق‌ها از جمله امام خمینی (ره) است. 

به همین دلیل شورای نگهبان بر روی این مصوبه لایحه بودجه ایراد گرفته است.

بازنشستگان، ایثارگران و… عضو صندوق هما، مخالفان واگذاری این صندوق هستند و آن را به زیان خود می‌دانند.

با عدم تایید این مصوبه، مجلس باید بررسی مجدد آن را انجام دهد و آن را به شورای نگهبان ارجاع دهد.  

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران)  با اشاره به میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی از محل اتصال مواد ۹۶ و۱۱۱ قانون تامین اجتماعی به ماده ۴۱ قانون کار و بخشنامه مزد ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: «بر این اساس، افزایش حداقلَی‌ها ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه‌ی ۵۱۵ هزار و ۱۶۷ تومان است.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها