کد خبر: 648952
تاریخ انتشار :

شوره سر و راه های کاهش آن

شوره سر و راه های کاهش آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

شوره سر:

یکی از مشکلات رایج و شناخته شده موها در افراد و در سنین مختلف، شوره سر می باشد. با اینکه شوره سر از نظر سلامتی برای افراد مشکل و عارضه ای ایجا نمی کند با این حال از نظر زیبایی و حتی بهداشت مو برای افراد ناخوشایند است و موجب عدم رضایت آن ها از موهای خود می شود. توجه داشته باشید که خرید شامپو ضد شوره و خرید ماسک مو مناسب موهای مستعد شوره راهکاری عمومی و مناسب جهت درمان و کنترل شوره سر می باشد.

خوشبختانه در حال حاضر دسترسی به محصولات مراقبتی پوست و مو نسبت به گذشته به طریق مختلف برای افراد فراهم است. یکی از این راه ها  خرید لوازم مراقبت از پوست و مو از نوبشو موتور جستجوی کالا می باشد که راهکاری ساده و قابل دسترس برای تهیه انواع شامپو، ماسک و دیگر محصولات معتبر مراقب پوست و مو می باشد.

انواع شوره سر:

شوره سر در اثر ریزش سلول های مرده پوست و به شکل پوسته پوسته های سفید رنگ ایجاد می شود و در انواع مو ممکن است به صورت شوره خشک و یا شوره چرب مشاهده شود.

  • شوره خشک: شوره خشک رایج ترین نوع شوره است که ممکن است مقدار آن در فصل سرد و یا در اثر استحمام با آب داغ افزایش یابد به این دلیل که دما تاثیر زیادی بر آن دارد. این نوع از شوره معمولا به رنگ سفید و ریز می باشد و با خرید شامپو مناسب و ماسک مرطوب کننده مو می توان آن را درمان و کنترل کرد.

توجه داشته باشید که این نوع از شوره ممکن است با اندکی خارش همراه باشد که با توجه به شرایط و خشکی پوست عادی می باشد اما وجود خارش شدید در پوست سر به همراه شوره نشان از وجود عارضه ای در وضعیت پوست و مو دارد که باید برای پیدا کردن علت و درمان آن به پزشک مراجعه کرد.

  • شوره چرب یا پوست پوستی:

هنگامی که چربی موی سر در اثر ترشح بیش از حد سبوم (ترکیبی روغنی برای مراقبت و مرطوب کردن پوست) تولید شده در پوست سر افزایش یابد، منجر به تحریک سلولهای پوست سر و جدا شدن آن ها به صورت شوره می شود. این نوع از شوره نسبت به شوره خشک معمولا دارای ابعاد بزرگتر و رنگ متمایل به زرد است و ممکن است حالتی چرب و روغنی داشته باشد. این نوع از شوره نیز با و خرید ماسک مو  مناسب قابل درمان است.

توجه داشته باشید که حالات شدید این نوع از شوره منجر به اگزمای سبوئیک می شود و درمان آن مشکل تر خواهد بود.

با مراجعه به سایت نوبشو می توان از محصولات مراقبتی مناسب برای شوره سر بازدید کرد و در صورت تمایل با خرید لوازم مراقبت از پوست و مو از نوبشو به سادگی انواع شوره سر را درمان و کنترل نمود.

2

3

دلایل ایجاد شوره سر:

از جمله دلایل ایجاد شوره سر به صورت اجمالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن و عوامل هورمونی
  • رژیم غذایی نامناسب
  • بیماری های پوستی نظیر اگزما، پسوزیاریس، عفونت قارچی و ...
  • خشکی و یا خشک شدن پوست سر
  • چربی تحریک شده پوست سر یا درماتیت سبورئیک
  • افزایش مخمرهای پوست سر به ویژه در زمستان
  • شانه نکردن منظم موها
  • استفاده از شامپو و شوینده نامناسب و نامرغوب
  • استفاده از محصولات مراقبتی بی کیفیت و ناسازگار با پوست سر و مو
  • ابتلا به بیماری های زمینه ای مانند صرع و پارکینسون، افسردگی، اختلال در اشتها و ...
  • و ...

با توجه به علت ایجاد شوره سر و در تناسب با نوع پوست و مو می توان با خرید شامپو مناسب و همچنین خرید ماسک مو و دیگر محصولات مراقبتی مناسب شوره سر را درمان کرد.

برخی راه های درمان شوره سر:

در زیر به دو راه کار موثر در درمان و کاهش شوره سر می پردازیم:

  • خرید شامپو:

شامپو های ضد شوره با داشتن ترکیبات و فرمولاسیون ویژه نقش موثری در درمان انواع شوره سر دارند. از جمله ترکیبات موثر در شامپوهای ضد شوره می توان به مواردی هم چون پیروکتون اولامین، سالیسیک اسید، قطران زغال سنگ (کل تار) و ... اشاره کرد. تشخیص نوع شوره و علت پیدایش آن همراه با ضد شوره مناسب و استفاده منظم و اصولی از آن راهکاری موثر در درمان شوره سر و بهبود وضعیت موها است.

  • خرید ماسک مو:

ماسک مو یکی از موارد موثر مراقبتی مو است که با ترکیبات و فرمولاسیون ویژه ای که دارند برای انواع مو و به صورت اختصاصی تولید و عرضه می شوند. ماسک های ضد شوره افزون بر درمان و کنترل شوره سر موجب برطرف کردن مشکلات زمینه ای پوست سر و درمان عارضه های آن می شوند و همچنین با بهبود وضعیت مو، رطوبت رسانی و کنترل چربی و ... احتمال ایجاد شوره سر را کاهش می دهد. با متناسب با وضعیت مو و استفاده درست از آن می توان به موهایی لطیف، بدون شوره و دلخواه دست یافت.

4

افزون بر استفاده از شامپو ها و ماسک های ضد شوره می توان با رعایت مواردی دیگر وضعیت شوره سر را بهبود ببخشید و به درمان آن کمک کرد. از جمله داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب و پرهیز از مصرف الکل و دخانیات، کاهش استرس و فشار روحی، عدم استفاده از آب داغ برای استحمام، درمان و یا کنترل بیماری های هورمونی و زمینه ای، استفاده از محصولات مراقبتی ضد حساسیت و مناسب با نوع پوست و مو، استفاده از ترکیبات طبیعی برای کاهش شوره و ... .

5

خرید لوازم مراقبت از پوست و مو از نوبشو:

یکی از راهکارهای سودمند برای خرید محصولات بهداشتی و مراقبتی مناسب انواع پوست و مو مراجعه به سایت های معتبر و موتورهای جستجوی کالا می باشد. سایت نوبشو یکی از معتبرین موتورهای جستجوی کالا می باشد که می توانید به آن مراجعه کنید و از انواع محصول مراقبتی معتبر پوست و مو قابل عرضه در آن همانند شامپو ها و ترکیبات ضد شوره بازدید کنید و در صورت تمایل با خرید شامپو، خرید ماسک مو، خرید اسپری و به طور کلی خرید لوازم مراقبت از پوست و مو از نوبشو موتور جستجو کالا ضمن خریدی مطمئن از دیگر خدمات آن ها بهره مند شوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها