کد خبر: 649008
تاریخ انتشار :

اومیکرون Ba2 خطرناک است؟

اومیکرون Ba2 خطرناک است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در طی دو سال اخیر ویروس کووید 19 جهش های بی شماری را در مناطق مختلف جهان داشته است جدیدترین سویه نام گذاری شده BA2 است که گفته می شود 30 درصد عفونی تر از اومیکرون می باشد. سویه قبلی BA1 با نام اومیکرون در جهان شناخته شد. با توجه به سرعت انتشار سویه جدید کرونا BA2 ، ویزیت پزشک در منزل توسط متخصصان حاذق باعث کاهش فشار به سیستم درمانی خواهد شد. میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از پزشک اینجا کلیک کنید.

ویزیت پزشک در منزل

موسسه های درمانی بهترین و مجربترین متخصصان را در زمینه های مرتبط با درمان کرونا جهت ویزیت پزشک در منزل گرد هم آورده است. این متخصصان به طور مداوم در حال تحقیق درباره علائم، عوارض ، پیشگیری و نحوه درمان سویه های جدید از جمله کروناBA2 هستند. از ویژگی های مختصص اعزامی جهت ویزیت پزشک در منزل می توان به : ارتباطات گسترده این پزشکان با آزمایشگاه ها ، اشراف علمی بالا، مسئولیت پذیری، دسترسی آسان به تجهیزات پزشکی مانند رادیولوژی، نوار قلب و... در منزل ، تناسب داشتن جنسیت متخصص با درخواست بیمار ، سرعت بالا جهت حضور در منزل ، شبانه روزی بودن اشاره کرد.

 

علائم اومیکرونBA.2

براساس تحقیقات انجام گرفته کارشناسان معتقدند که ظهور علائم سویه جدید کرونا BA2 در افراد مخلتف بستگی به وضعیت واکسیناسیون آنان دارد. افراد واکسینه علائم خفیف تری را بروز می دهند. علائم کرونا BA.2 در درخواست کنندگان ویزیت پزشک در منزل مشابه سویه اومیکرون می باشد. اعتماد به تشخیص ماهرانه متخصص هنگام ویزیت پزشک در منزل ، منجر به آرامش و تقویت سیستم ایمنی افراد مبتلا می شود.

عوارض اومیکرون BA.2

هنوز افزایش مرگ و میر در جهان بر اثر این نوع ویروس نسبت به اومیکرون مشاهده نشده است.

علت این امر می تواند: کاهش عمومی استرس و استفاده از خدمات پزشکی در خانه باشد خدماتی مانند ویزیت پزشک در منزل از عوارض شدید این بیماری و ترکیب آن با سایر سویه ها در نتیجه حضور در اجتماعات می کاهد.

کشورهای درگیر اومیکرون BA.2

اگر قصد مسافرت یا مهاجرت به خارج از کشور را دارید بهتر است در زمینه ی اومیکرون BA.2  اطلاعات کشور مقصد را بررسی کنید تا سفر ایمنی را داشته باشید. افراد بازگشته از هند، فیلیپین، آفریقای جنوبی و دانمارک بیشترین آمار درخواست ویزیت پزشک در منزل را به خود اختصاص داده اند. این نوع ویروس بسیار مسری است اما زیانبارتر نیست. با ویزیت پزشک در منزل و انجام تزریق  سرم های تقویتی و دارویی قابل مدیریت و کنترل است.

13

اهمیت ویزیت پزشک در منزل در اومیکرون BA.2

سرعت انتشار این سویه بسیار بیشتر از اومیکرون می باشد اما متخصصان امیدارند واکسیناسیون های انجام گرفته از میزان بستری شوندگان در بیمارستان ها بکاهد در صورت عدم تاثیرگذاری واکسن ها ممکن است سیستم درمانی در اکثر کشور ها فلج شوند همین امر بر تعداد فوتی ها خواهد افزود. گمان زنی ها درباره عوارض و میزان مرگ و میر این بیماری توسط آنتونی فائوچی و سایر متخصصان سرشناس جهان مثبت بوده است.

ویزیت پزشک در منزل به شما این امکان را می دهد که به دور از استرس سرایت بیماری از سایرین، درمان خود را آغاز کنید. از دیگر دلایل ویزیت پزشک در منزل می توان همراهی عزیزان حین درمان، عدم صرف وقت در صف های طولانی ویزیت متخصص و کاهش عوامل تشدید کننده عوارض بیماری اومیکرون BA.2 را نام برد.

پیشگیری از اومیکرون BA.2

پیشگیری بهتر از درمان است. حتی اگر میزان کشندگی ویروس بالا باشد تا دسترسی به بدن شما وجود نداشته باشد امکان آسیب رساندن و ایجاد شرایط وخیم، به حداقل می رسد. در این راستا مهم ترین و تاثیر گذارترین اقدامات پیشگیرانه شامل :

  • شست وشوی دست ها
  • تغذیه با مواد غذایی سالم و ارگانیک
  • رعایت فاصله گذاری اجتماعی
  • استفاده از ماسک در تجمعات
  • دریافت به موقع و دوز مناسب داروهای تجویزی
  • انجام ورزش های تقویتی

همچنین معاینه دوره ای توسط ویزیت پزشک در منزل درباره بیماری های زمینه ای مثل دیابت ، فشار خون، خود ایمنی ها و... افزایش توان دفاعی بدن در برابر ورود ویروس را به دنبال دارد.

عوامل خطر در اومیکرون BA.2

عوامل متعددی بر تشدید علائم اومیکرون  BA.2در افراد مختلف موثر هستند. این عوامل در کودکان و بزرگسالان متفاوت اند. عوامل خطری که امکان بروز بیماری کروناBA.2  را در کودکان تا سه برابر افزایش داده و نیازمند ویزیت پزشک در منزل  می کند عبارتند از:

  1. اضافه وزن
  2. اختلالات عصبی
  3. داشتن التهاب

در بزرگسالان بیماری ها و مشکلات زیر آنها را در جمع درخواست کنندگان ویزیت پزشک در منزل قرار می دهد:

  • دیابت
  • بیماری های قلبی
  • مشکلات تنفسی
  • انواع سرطان ها
  • فشار خون بالا
  • کهولت سن

14

درمان اومیکرون BA.2

لطفا با مشاهده علائمی مانند تب، گلودرد ، بی اشتهایی، بدن درد، آبریزش بینی ، سوزش چشم ، بی حالی و سرفه جهت درمان به پزشک مراجعه کنید یا ویزیت پزشک در منزل را امتحان کنید. متخصص با بررسی اطلاعات زندگی شما برای تشخیص بیماری اقدام می کند. هنگام تماس برای ویزیت پزشک در منزل سعی کنید اطلاعات زیر را در اختیار پزشک قرار دهید:

  • سفرهای اخیرتان به مناطق پر خطر
  • حساسیت های دارویی
  • داروهای مصرفی گیاهی و شیمیایی
  • سن بیمار
  • جنسیت، وزن
  • مواد غذایی استفاده شده توسط بیمار
  • بیماری های زمینه ای

بعد از تشخیص بیماری اومیکرون با آزمایشاتی مانند  PCRاقدامات درمانی آغاز می شود. درمان اومیکرون بر چندین روش متمرکز است استراحت کردن، درمان دارویی و اصلاح شیوه زندگی از نمونه های روش های درمانی اومیکرون است. مواد غذایی مانند: مرکبات، میوهای سرخ رنگ، ادویجات، آجیل ها، حبوبات، ماهی، کلم ها و چای سبز در درمان اومیکرون BA.2 موثرند.

تشخیص اومیکرون BA.2

تشخیص ها بر پایه تجویز آزمایشاتی است که در مراجعه به پزشک یا دریافت ویزیت پزشک در منزل توسط پزشک توصیه شده است. شناسایی این نوع از اومیکرون دشوار تر و با  PCR ممکن نیست. معاینات هنگام ویزیت پزشک در منزل بیشترین زمینه تشخیصی را فراهم می کنند.

علل انتشار اومیکرون BA.2

علل غلبه اومیکرون BA.2 برنوع دلتا  و اومیکرون BA.1 میزان انتشار و توانایی آلوده کردن افراد مصون نسبت به ویروس دلتا و واکسینه ذکر شده است. آمار ها از میزان بالای درخواست ویزیت پزشک در منزل در اثر این بیماری حکایت دارد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها