کد خبر: 649084
تاریخ انتشار :

عوارض و خطرات احتمالی جراحی بینی

عوارض و خطرات احتمالی جراحی بینی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

اولین چیزی که باید بیان کرد این است که خطرات جراحی بینی حداقل است. اگرچه رینوپلاستی  یک عمل جراحی ایمن و با رضایت مندی بالا محسوب می شود، اما از آنجایی که یک عمل جراحی است، بدون خطر یا عوارض احتمالی نیست، فقط باید دقت کرد این موارد در موارد نادری رخ می دهد.

از جمله خطرات جراحی بینی ممکن است عفونت های احتمالی، خونریزی بیشتر از حد معمول یا واکنش به بیهوشی باشد. اما خطر این عوارض با رعایت دستورالعمل های تعیین شده توسط جراح پلاستیک در دوره پس از عمل به حداقل می رسد.

از آنجایی که ساختار بینی سفت است (در مورد استخوان ) یا نیمه سفت ( در مورد غضروف ) ممکن است استخوان یا شکاف های غضروفی کوچکی وجود داشته باشد که می تواند بر روی کانتور بینی تأثیر بگذارد. بینی پس از کاهش التهاب موارد فوق ممکن است نیاز به یک لمس کوچک بعد از آن داشته باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، زخم ها معمولا در داخل بینی هستند و برای اشخاص ثالث قابل مشاهده نیستند. تقارن‌ها یا بی‌نظمی‌های کوچک نیز ممکن است ایجاد شوند که نیاز به مداخله‌های کوچک بعدی برای اصلاح آنها دارند.

خطرات یا عوارض اصلی جراحی بینی چیست؟

به طور خلاصه، عوارض زیر را می توان در جراحی زیبایی بینی در نظر گرفت، و اگرچه اکثر آنها بسیار نادر هستند، همیشه توصیه می شود در صورت مشاهده هر عوارضی بعد از جراحی حتما هر یک از آنها را با جراح پلاستیک در میان بگذارید:

    خونریزی احتمالی

اگر در طول دوره بعد از عمل خونریزی اتفاق افتاد، بیمار باید فوراً به مرکز پزشکی مراجعه کند تا خونریزی متوقف شود. برای تشدید نشدن خونریزی قبل از عمل یا در دوره بعد از عمل، قطع مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهابی و مانند آن در ده روز قبل از عمل در صورت تجویز پزشک متخصص بسیار مهم است. از طرفی تجمع خون در زیر پوست دلیلی بر تاخیر در روند بهبودی و بهبودی بیمار و همچنین منشا اسکار بیش از حد احتمالی است.

    خطر عفونت

 به ندرت پس از عمل بینی حالت عفونی ظاهر می شود. اما در صورت بروز، با درمان مناسب پزشکی مبتنی بر آنتی بیوتیک و تحت نظر پزشک متخصص به حداقل می رسد.

    خطر کبودی و تورم بینی

    تورم و کبودی بینی در حدود سی روز خواهد بود. کم کم بینی با ساختار جدید بینی خود سازگار می شود. به طور کلی، برای مشاهده نتایج نهایی جراحی بینی، پس از برطرف شدن کامل التهاب، باید تقریباً شش ماه صبر کرد تا به طور کلی اثار تورم و کبودی از بین برود.

قرمزی پوست و اسکار

   گاهی اوقات ممکن است به دلیل پارگی رگ های خونی، نقاط قرمز ریز ظاهر شوند. آنها معمولاً طی چند روز ناپدید می شوند، با این حال، گاهی اوقات می توانند دائمی باشند.

    خطر ایجاد اسکار در مواردی که از جراحی بینی باز استفاده می شود. با این حال، این زخم ها عملا نامحسوس خواهند بود که البته تا حد زیادی به مهارت پزشک در ایجاد برش و زدن بخیه برمی گردد.

ایجاد مشکلات تنفسی

    خطرات احتمالی تنفسی آمار به ما نشان می دهد که حدود 1 درصد از بیماران تحت عمل جراحی بینی دچار مشکل تنفسی می شوند که برای رفع این مشکل باید سریعا با پزشک متخصص مراجعه کرد تا مشکل بررسی و رفع شود.

    خطرات زیبایی ممکن است به دلیل خطای احتمالی در تکنیک مورد استفاده یا برخی واکنش‌های بدن مانند عدم تقارن بینی، نیشگون گرفتن نوک بینی یا بی‌نظمی در کانتور پوست باشد.

    6

عوارض در دوران نقاهت

رعایت دقیق نکاتی که جراح در مورد دوره بعد از عمل می دهد بسیار مهم است تا خطرات جراحی بینی به حداقل برسد. عدم رعایت این نشانه ها ممکن است باعث ایجاد برخی بی نظمی ها، مشکلات  یا نتایج نامطلوب شود.

با توجه به اینکه بینی ساختاری سفت و سخت در ناحیه استخوانی و نیمه سفت و سخت در ناحیه غضروف است، ممکن است استخوان‌های کوچک یا شکاف‌های غضروفی شکسته شود و نقصی در کانتور بینی ایجاد شود.

در این موارد، زمانی که ناحیه بینی دیگر ملتهب نیست و نتایج به‌دست‌آمده به وضوح قابل مشاهده است، ممکن است نیاز به انجام روتوش روی بینی باشد.

در بیمارانی که پوست ضخیم دارند، التهاب شدید احتمالی می‌تواند باعث شود که نتیجه نهایی آنطور که انتظار می‌رود نباشد و نیاز به زمان بیشتری برای حصول نتیجه جراحی می باشد.

چه خطرات دیگری ممکن است رخ دهد؟

خطرات جراحی بینی در صورت رعایت دقیق دستورات جراح به حداقل می رسد.به طور کلی، زخم ها از آنجایی که در داخل بینی هستند قابل مشاهده نخواهند بود. با این حال، اگر سوراخ‌های بینی باید باریک شوند یا نیاز به استفاده از روش جراحی بینی باز بود، جای زخم‌ها دیده می شود، اگرچه تقریباً نامحسوس خواهند بود و به مرور زمان از بین بروند.

ضروری است که ارتباط بین بیمار و جراح پلاستیک وجود داشته باشد. در موارد خاص، نتایج به دست آمده از عمل بینی، انتظارات اولیه بیمار را برآورده نمی کند. این وضعیت نمی‌تواند نتیجه بدرفتاری باشد، بلکه ناشی از عدم عینیت نسبت به نتایجی باشد که واقعاً می‌توان به دست آورد.

خطرات بیهوشی

به طور کلی، عمل بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و بی حسی موضعی را با آرامبخش جایگزین می کند تا از خطرات غیر ضروری برای بیمار یا آسیب های احتمالی که ممکن است ایجاد شود، جلوگیری شود. این نوع بیهوشی انجام تمام مراحل لازم برای دستیابی به نتایج دلخواه را برای جراح پلاستیک آسان تر می کند.

در رینوپلاستی، از بیهوشی عمومی از طریق لوله گذاری تراشه، انسداد و بسته شدن ایمن راه هوایی و دستگاه گوارش استفاده می شود و به غیبت کامل درد و افت فشار خون کنترل شده دست می یابد که تضمین می کند که مداخله بدون درد و با امنیت کامل انجام می شود.به همین دلیل نقش متخصص بی هوشی بسیار مهم است.

بیهوشی در این موارد چه ویژگی هایی دارد؟

بیایید برخی از دلایلی که بیهوشی عمومی را در موارد جراحی زیبایی بینی کمی خاص تر می کند، ببینیم:

  • برای دستیابی به کنترل بیشتر خونریزی، زیرا بافت های بینی و سپتوم به شدت عروقی هستند و بنابراین، بیشتر مستعد خونریزی هستند.
  • برای کنترل انسداد احتمالی از طریق هوا یا دستگاه گوارش، زیرا با وجود کنترل شدن خونریزی، مانند هر مداخله ای اجتناب ناپذیر است، حتی اگر به میزان کمتری باشد. با توجه به موقعیت بیمار، این خونریزی کوچک ممکن است به نای، ریه، مری یا معده نشت کند که باید از آن اجتناب شود.
  • برای از بین بردن درد. بی‌حس‌کننده‌های موضعی حذف آن را تضمین نمی‌کنند، زیرا زمانی که جراح در ناحیه استخوان مداخله می‌کند، می‌تواند بسیار دردناک شود.

با تمام مواردی که گفته شد ،در سایت بیوتین تمامی مواردی که در عمل های زیبایی از جمله رینوپلاستی ،جراحی بینی ، پروتز سینه توسط دکتر رضا حسامی یا دکتر هادیلو و همچنین راه های لاغری با رعایت رژیم غذایی یا عمل های جراحی از جمله پیکرتراشی یا لیپوماتیک است می توانید آشنا شوید.

همچنین در این سایت راه کارهای استفاده از گیاهان دارویی و شیوه های لاغر شدن با سیاه دانه ،زنجبیل و خاکشیر و  سایر گیاهان به طور مفصل صحبت شده و شما می توانید متوجه شوید چگونه بدون ورزش می توانید لاغر شوید یا راه های لاغری سریع شکم چیست را در این وب سایت بخوانید.

 

منبع سایت فرارو

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها