کد خبر: 649255
تاریخ انتشار :

حضور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جشنواره فجر مدیریت ایران

حضور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جشنواره فجر مدیریت ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره فجر مدیریت ایران:این دبیرخانه آمادگی دارد مطالبات مطرح شده در این رویداد ملی را از طریق کمیسیون ها و فراکسیون های مربوطه در مجلس شورای اسلامی پیگیری نماید.

مالکی رییس فراکسیون مرزنشینان و استان های مرزی در ابتدای صحبت هایش با نگاهی به 4 دهه عملکرد مدیریت کشور به این سوال کلیدی پرداخت که چرا ما علیرغم تمامی داشته های مادی و معنوی موجود نتوانسته ایم در گردنه های اقتصادی موفق به عبور از مصائب نشده ایم؟

2

او چنین گفت که ما جزو 3 کشور دنیا هستیم که بالاترین مرز مشترک را با کشورهای همسایه داریم و 16 استان ما در مجاورت مرزها قرار گرفته اند که می توانند بالاترین مناسبات تجاری را با این کشورها داشته باشند؛ که متاسفانه این اتفاق محقق نشده است و شاید مهم ترین علت آن چند صدایی و عدم وجود نگاه واحد به مقوله اقتصاد و تجارت باشد.

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی نگاه سیاسی حاکم بر انتخاب مدیران را مهمترین علت عدم توفیق نظام مدیریتی کشور پس از انقلاب دانست به گونه ای که اکنون پس از گذشت چند ماه از استقرار دولت جدید بسیاری از تصمیم گیران گله مند هستند که چرا تمامی مدیران دولت قبل تغییر نکرده اند در حالی که بسیاری از ایشان می توانند عملکرد مناسبی در توسعه کشور داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مدیریت اجرایی ما در 40 سال گذشته هیچ اصول و استراتژی واحدی نداشته است و در صورتی که مدیر جدید در موقعیت مدیران گذشته قرار گیرد حتی حرف های صحیح او را نخواهد پذیرفت زیرا گمان می کند باید همه چیز را تغییر دهد و با ادبیات متفاوتی وارد عرصه شود و علت آن عدم وجود نگاه سیستمی به مقوله هاست.

3

او در پایان در جمع مدیران حاضر در جلسه اعلام کرد دبیرخانه دایمی این جشنواره آمادگی دارد تا موارد دارای اهمیت بیان شده در جلسه را از طریق کمیسیون ها و فراکسیون های مرتبط در مجلس پیگیری نماید.

در اختتامیه این رویداد ملی 90 مدیر منتخب ملی از صنایع و اصناف مختلف بر اساس ارزیابی صورت گرفته توسط دانشگاه صنایع و معادن ایران وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی و از ایشان در قالب اهدای نشان لیاقت در مدیریت قدردانی شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها