کد خبر: 649261
تاریخ انتشار :

تفاوت پرده های لاکچری و پرده های ساده

تفاوت پرده های لاکچری و پرده های ساده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ویژگی های پرده لاکچری

   پرده لاکچری که با نام پرده سلطنتی و لوکس نیز شهرت دارد یکی از انواع پرده است. این نوع پرده به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن مناسب مکان های لاکچری و لوکس است.

پرده لاکچری بیشتر مناسب اتاق های لوکس، پذیرایی، هتل ها، رستوران ها، تالارهای پذیرایی مدرن، بزرگ و باشکوه است.

پرده شیک نسبت به پرده های ساده تفاوت های بسیاری دارد که با آگاهی از ویژگی های هر دو پرده به تفاوت آنها پی خواهید برد.

پرده های لاکچری نمایی از زیبایی و لوکس بودن را به فضا می بخشد. شاید تصور شود که از پرده های لوکس می توان در همه مکان ها استفاده کرد. اما باید به اولین و مهمترین نکته ای که در زمان خرید پرده باید به آن توجه شود، اشاره کنیم. هارمونی پرده باید مطابق با دیگر لوازم و دکوراسیون فضا باشد. از اینرو می توان به سادگی نتیجه گرفت که پرده های لاکچری مناسب فضاهایی با دکوراسیون لوکس است.

سبک این نوع پرده با یک فضای معمولی و حتی قدیمی هماهنگی ندارد. طرح و رنگ هایی که در موتیف این پرده ها وجود دارد تنها در یک فضای لوکس و زیبا خود را نمایان می کند.

پرده لاکچری یکی از جذابیت هایی است که در دکوراسیون فضا مورد استفاده قرار می گیرد. یک پرده لوکس و لاکچری می تواند چشم انداز با شکوهی به فضای مدرن و زیبای شما ببخشد.

2

نوع معماری فضا، لوازم و دکوراسیون و مبلمان باید در هارمونی کامل با پرده های لاکچری باشد تا همه به تکمیل یک دکوراسیون لوکس کمک کنند.

پرده های لوکس دارای پارچه های باکیفیت، دوخت عالی و دوام زیادی هستند از اینرو با شستشو خراب نمی شوند و حالت اولیه خود را همچنان حفظ می کنند. پرده پذیرایی لاکچری بهترین انتخاب برای اتاق پذیرایی شماست. بسیاری از این پرده ها برقی می باشند. جنس پرده های سلطنتی عموما از مخمل، حریر و ساتن است.

پرده ساده

   پرده های ساده برخلاف پرده لاکچری دارای سادگی است. در این نوع پرده ها معمولا خبری از زرق و برق های پرده های لوکس دیده نمی شود. جنس بیشتر این پرده ها از حریر، تور و گیپور است. پرده های چاپی که در سالهای اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند نیز در این ردیف قرار دارند.

برای استفاده از هر مدل از پرده های ساده باید به دکوراسیون محیط توجه کرد. رنگ، طرح و جنس پرده ساده باید مطابق با مبلمان، میزها، فرش و دیگر لوازم انتخاب شود.

پرده چاپی به پرده هایی گفته می شود که روی آنها نقش هایی از گل، پرنده و طبیعت دیده می شود. این مدل از پرده  را می توان در فضاهایی که  در آن از مبلمان و دیوارهای ساده استفاده شده، نصب کرد تا به فضا روح بخشیده و این یکرنگی محیط را از بین ببرد.

پرده گیپور نیز نوعی از پرده ساده محسوب می شود. این نوع پرده دارای موتیف است که بر روی آن نقش هایی همرنگ زمینه کار شده است. زیبایی این پرده ها بسیار چشم نواز است.

پرده ساده دو رنگ نیز یکی از انتخاب هایی است که هوشمندانه است. پرده های ساده از ترکیب دو رنگ حال و هوای زیبایی را به فضا خواهد بخشید. در انتخاب پرده دو رنگ باید توجه کنید که این دو رنگ با یکدیگر هارمونی داشته باشند و البته که در هماهنگی با دیگر دکوراسیون فضا نیز باشد.

پرده ساده تور بیشتر در اتاق های خواب استفاده می شود. این نوع پرده برای محیط هایی که دارای چند رنگ هستند نیز مناسب است. دکورهای مدرن بهترین جا برای استفاده از پرده های ساده توری است. این پرده ها به تنهایی زیبایی خاصی ندارد و در صورتی که در کنار دیگر اجزا محیط به خوبی قرار گیرد، جلب توجه خواهد کرد.

تفاوت پرده های لاکچری و پرده های ساده

  • پرده لاکچری دارای طرح های نفیس و زیبایی است.
  • این پرده های لوکس برای فضاهایی مناسب است که دارای سقف بلند بوده و با دیگر عناصر و دکوراسیون در هماهنگی باشد.
  • نصب پرده های لوکس که دارای موتورهای الکترونیکی است را باید به نصاب ماهر بسپارید.
  • برای شستشوی پرده لوکس باید از آب ولرم و مواد شوینده مخصوص استفاده کرد تا آسیبی به بافت آن نرسد.
  • این پرده ها تنها مناسب اتاق های نشیمن و پذیرایی هستند و مانند پرده های ساده مناسب نصب در اتاق خواب، راهرو و آشپزخانه نخواهد بود.
  • تنوع رنگی در پرده های لوکس از دیگر تفاوت های این پرده با پرده های ساده است.
  • والن های کار شده و بلند در پرده های سلطنتی بسیار زیبا و منحصر به فرد است.
  • ایجاد جلوه ای خاص و شکوهمند به فضا با استفاده از پرده لاکچری و سلطنتی امکان پذیر می باشد.
  • پرده های لوکس با پارچه های گران قیمت دوخته می شوند.
  • این پرده ها عموما چند لایه هستند.
  • تنوع در مدل ها، طرح و رنگهای پرده های سلطنتی بی نظیر است.
  • سفارشی کردن پرده های لاکچری با توجه به محیط و فضا امکان پذیر است.

برای مشاهده و خرید پرده های لاکچری و ساده می توانید به سایت www.pardehedris.com مراجعه نموده و از مشاوره رایگان آن برای انتخاب بهترین پرده بهره مند شوید.

3

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها