کد خبر: 649807
تاریخ انتشار :

جهش عجیب قیمت خودرو امروز 23 فروردین

فعالان بازار خودرو کاهش عرضه خودرو را به عنوان عامل بعدی رشد قیمت در بازار یاد می کنند.

جهش عجیب قیمت خودرو امروز 23 فروردین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش سایت خبر روز، تدوام افزایش نرخ دلار در بازار موجب شد تا امروز  قیمت خودرو هم آرایش افزایشی به خود گیرد و سایپایی ها و ایران خودروهایی گران تر از روز گذشته در بازار عرضه شوند. به گفته فعالان بازار خودرو روند افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر موجب شد تا امروز بازار خودرو با دلار همراه شود و با این شرایط شاهد گران شدن خودرو در بازار باشیم.

از سوی دیگر فعالان بازار خودرو کاهش عرضه خودرو را به عنوان عامل بعدی رشد قیمت در بازار یاد می کنند. انقضای زمان شماره گذاری برخی از خودروها سومین عاملی است که از آن به عنوان دلیل رشد قیمت در بازار یاد می شود. به گفته فعالان بازار خودرو مجوز شماره گذاری خودرو یکساله است و بسیاری از خودروها با مجوز سال گذشته تولید شده اند که مجوز شماره گذاری این خودروها باطل شده و صدور مجوز جدید هم زمان بر است و این امر نیز بر رشد قیمت در بازار اثرگذاشته است.

اما هرچند قیمت خودرو رو به بالا می رود اما هنوز خریداران با بازار خودرو آشتی نکرده اند، در این خصوص فعالان بازار خودرو بر این نکته تاکید می کنند که بی اعتمادی در بازار موجب شده تا معاملات در بازار خودرو به پایین ترین سطح خود برسد.

براساس ارزیابی بازار امروز «شاهین»، «کوییکR»، «سمند LX» و «پژو 207 شقف شیشه ای» در بازار رشد 10 میلیونی داشتند و سایر خودروها نیز رشدی یک تا 9 میلیون تومان در بازار داشتند.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»،«سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی بازار امروز «سمند LX» امروز در بازار امروز رشد 10 میلیونی قیمت داشت و 285 میلیون تومان قیمت خورد، اما «سمند LX با موتورEF7» امروز با افزایش 8 میلیونی 315 میلیون تومان در بازار دست به دست شد. رشد قیمت «سمند سورن پلاس» نیز امروز 8 میلیون تومان بود و این خودرو نیز در بازار امروز 318 میلیون تومان قیمت خورد.

در میان محصولات ایران خودرو امروز «رانا پلاس» هم رشدی یک میلیونی داشت و331  میلیونی شد . اما «دنا معمولی» امروز هم در بازار با افزایش هفت میلیون تومان 382 میلیون تومان در بازار معامله شد. رشد قیمت «دنا پلاس توربو اتومات» نیز در بازار 5 میلیون تومان بود و در بازار 485 میلیون تومان قیمت  گذاری شد.

در میان خانواده پژو 207 نیز امروز «پژو 207 دنده ای» نیز با 8 میلیون رشد در بازار 385 میلیون در بازار عرضه شد و قیمت «پژو 207 شقف شیشه ای» نیز با افزایش 10 میلیونی به 395 میلیون تومان رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها