کد خبر: 650414
تاریخ انتشار :

هیجان شاتل سواری در کیش

هیجان شاتل سواری در کیش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

کیش از جمله مهم‌ترین مناطق تفریحی ایران به حساب می‌آید. در این جزیره می‌توانید انواع تفریحات مختلف را تجربه کنید. در حقیقت وقتی که کیش احداث شد، قصد داشتند تا آن را شهری همانند دبی امروزی کنند. در حال حاضر از مراکز خرید لوکس تا مراکز تفریحی مختلف در جزیره کیش فعالیت می‌کنند.

به همین خاطر هم بلیط کیش از مبداء شهرهای مختلف همیشه پرفروش است. شاید تصور کنید که فقط بلیط تهران به کیش طرفدار بسیاری دارد؛ اما وقتی که سری به سایت‌های گردشگری می‌زنید تا مثلا بلیط شیراز کیش یا بلیط کیش شیراز را تهیه کنید، متوجه اوج شهرت کیش در بین ساکنین شهرهای مختلف کشور خواهید شد. شاتل سواری از جمله معروف‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در جزیره تجربه کنید. با ما همراه باشید تا درباره شاتل سواری بیشتر بدانید.

شاتل چیست؟

شاتل در حقیقت یک وسیله بادی است که آن را روی اب قرار می‌دهند. این وسیله روی آب شناور می‌شود. شاتل معمولاً به شکل گرد ساخته می‌شود. البته مدل‌های مختلفی از شاتل در جزیره کیش وجود دارند. سپس این وسیله بادی را با طناب مخصوص و محکم، به قایق‌های تندرو متصل می‌کنند. قایق نیز با آخرین سرعت خود در آب‌های آزاد خلیج همیشه فارس مانور می‌دهد. این تفریح بسیار هیجان‌انگیز است و باعث می‌شود تا اوج هیجان را تجربه کنید.

سایت‌های مختلف شاتل سواری در کیش

برای آنکه بتوانید از شاتل سواری در کیش لذت ببرید، باید سری به کلوپ ورزش‌های دریایی بزنید. این کلوپ‌ها معمولاً در سواحل معروف کیش قرار دارند. همیشه می‌توانید شاهد حضور چند کلوب ورزش‌های دریایی در ساحل اسکله تفریحی باشید.

همچنین در بخش‌های دیگر کیش، همانند ساحل مرجان یا ساحل میرمهنا یا مرد ماهیگیر نیز کلوب‌های مختلف ورزش‌های آبی مشغول فعالیت هستند. این کلوب‌ها معمولاً از ساعات ابتدایی صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا حوالی غروب به کار خود ادامه می‌دهند.

2

هزینه شاتل چقدر است؟

هزینه شاتل به‌صورت گروهی محاسبه می‌شود. همان طور که اشاره کردیم، شاتل یک تیوب بازی بزرگ است. به همین خاطر حدود 4 الی 6 نفر روی آن جای می‌گیرند. اگر بخواهید به تنهایی یا همراه یک یا دو دوست خود از شاتل استفاده کنید، باید هزینه بیشتری را بپردازید. در غیر این صورت می‌توانید منتظر بمانید تا همراه سایر مسافران از این خدمات بهره‌مند شوید.

معمولاً شاتل‌سواری به ازای هر نفر حدود 50 الی 100 هزار تومان خواهد بود. البته بعد از خرید بلیط شیراز کیش یا از هر مبداء دیگر، می‌توانید به‌صورت اینترنتی از وبسایت‌های مختلف بلیط‌های شاتل‌سواری را با قیمت کمتری تهیه کنید. پس همان طور که بعد از خرید بلیط رفت، به فکر خرید بلیط کیش شیراز هستید، می‌توانید برای تفریحات خود نیز برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب هزینه کمتری را بابت آن نیز پرداخت خواهید کرد.

در چه شرایطی امکان شاتل سواری وجود ندارد؟

خب اگر خوش‌شانس باشید، شرایط دریا کاملاً ایدئال خواهد بود و می‌توانید از این تفریح لذت‌بخش استفاده کنید؛ اما گاهی دریا طولانی می‌شود. در شرایط طوفانی شدن دریا، امکان استفاده از شاتل وجود نخواهد داشت. حتی اگر بلیط آن تهیه کرده باشید، شاتل‌سواری شما به روزی دیگر موکول خواهد شد. همچنین در شرایط بارندگی نیز امکان این سواری وجود ندارد.

بهترین زمان برای شاتل سواری چه وقتی است؟

بهتر است فصل بهار و تابستان را برای شاتل سواری انتخاب کنید. در فصل زمستان هوا کمی خنک می‌شود و امکان بارش باران نیز وجود دارد. در شاتل سواری حسابی خیس می‌شوید و در فصل زمستان یا پاییز احتمال سرما خوردن شما وجود دارد. همچنین در فصل تابستان به ندرت شرایط جوی نامناسبی را شاهد خواهید بود.

3

آیا استفاده از شاتل محدودیت خاصی دارد؟

بله، افرادی که توانای حرکتی کافی ندارند، شنا بلند نیستند یا اینکه ترس از آب دارند به همراه کودکان کمتر از 8 سال امکان استفاده از شاتل را ندارند. این تفریح بسیار هیجان‌انگیز است، پس زنان باردار و افرادی که دچار بیماری قلبی هستند نیز نمی‌توانند از این تفریح هیجان‌انگیز استفاده کنند. در صورتی که هر کدام از این شرایط را دارید، بهتر است اقدام به خرید بلیط نکنید. زیرا در صورتی که مجاز به استفاده نباشید، معمولاً هزینه‌ای به شما برگشت داده نمی‌شود.

آیا تفریحاتی مشابه شاتل سواری وجود دارند؟

بنانا نیز از تفریحاتی است که شباهت بسیاری به شاتل سواری دارد. پس در صورتی که عاشق شاتل سواری شدید، نوعی دیگر از تفریح را می‌توانید به شکل بنانا تجربه کنید. هزینه بنانا نیز مشابه شاتل است و لذتی مشابه؛ اما کمی متفاوت دارد.

شاتل سواری یک تفریح بسیار عالی است. پس همان طور که اشاره کردیم، بعد خرید بلیط شیراز کیش و خرید بلیط کیش شیراز برای برگشت، حتی پیش از آنکه هتلی رزرو کنید، بلیط تفریحات آبی کیش از جمله شاتل را خریداری کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها