کد خبر: 650829
تاریخ انتشار :

احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر شد؟ | تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان

​با حل مشکل ویرگول قانون بودجه، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در انتظار ابلاغ افزایش مستمری‌ها و صدور احکام جدید هستند.

احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر شد؟ | تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

بازنشستگان کارگری انتظار دارند احکام حقوقی جدید هرچه سریع‌تر صادر شود.

با حل مشکل ویرگول قانون بودجه، بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در انتظار ابلاغ افزایش مستمری‌ها و صدور احکام جدید هستند.

بازنشستگان انتظار دارند مصوبات شورایعالی کار بدون کم و کاست در مورد آن‌ها اجرایی شود؛ آن‌ها می‌گویند با صدور احکام، از بلاتکلیفی و نگرانی نجات پیدا می‌کنیم.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) نیز در این رابطه می‌گوید: انتظار داریم وضعیت مستمری بازنشستگان و میزان افزایش آن، تا ده اردیبهشت مشخص شود. هرچه زودتر احکام جدید را صادر کنند بهتر است، بازنشستگان زودتر از بلاتکلیفی و انتظار نجات می‌یابند. ابلاغ افزایش مستمری‌ها باید در نیمه‌ی اول اردیبهشت انجام شود.

سازمان تامین اجتماعی و در ذیل آن صندوق های بازنشستگی هر چند به دلیل کسب درآمدهای مستمر بسیار زیاد از محل پرداخت حق بیمه کارگران و کارفرمایان جایگاه مهمی را به لحاظ برخورداری از منابع مالی دارند، اما به گفته کارشناسان، ضعف مدیریتی درطول دوران و عدم بهره وری از این منابع هنگفت موجب شده است تا چنین سازمانی اولا نتواند به نحو شایسته در ارایه خدمات، نیاز مجموعه افراد تحت پوشش خود را به درستی تامین کند و از طرفی نیز با کم توجهی نسبت به آینده نگری صندوق های بازنشستگی برای پاسخگویی درست و درمان به قشر بازنشسته کشور اقدامات لازم را به کار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها