کد خبر: 651679
تاریخ انتشار :

تیرآهن و قیمت گذاری آن در ahanspot

تیرآهن و قیمت گذاری آن در ahanspot
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

تیرآهن، پروفیلی است که وظیفه آن تحمل فشار ‌های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است و بیشتر استفاده آن در صنعت ساختمان ‌سازی است.با مراجعه به سایت آهن اسپات شما لیست قیمت های انواع تیرآهن را مشاهده خواهید کرد که که انواع مختلف تیرآهن­های بازار در آن موجود است. و می­توانید از تحلیل ها استفاده کرده و به مقایسه بپردازید.  

در این مقاله از وبسایت آهن اسپات (ahanspot.com) نیز با کارکرد­های تیرآهن و نحوه قیمت گذاری ان آشنا خواهیم کرد.

تیرآهن را بیشتر بشناسید

تیرآهن یک پروفیل شناخته شده با سطح های مقطعی به شکل I و H است که از آلیاژهای مختلف فولادی ساخته می شود؛ از این محصول به طور گسترده در ساخت ساختمان استفاده شده؛ به طوری که ساختمان‌های اسکلت فلزی بدون این پروفیل وجود خارجی نخواهند داشت. وظیفه اصلی این نوع از پروفیل در ساختمان ها، تحمل و انتقال بار وارده بر ساختمان می باشد، همچنین از آن در طراحی ستون، خرپا و تیرها به عنوان بهترین گزینه استفاده می شود. این پروفیل از دو بخش بال و جان تشکیل شده است، بخش اصلی و میانی تیرآهن را جان و به لبه‌ها و کناره‌های آن بال گفته می شود. حجم بالا استفاده از این محصول باعث شده، قیمت تیرآهن یکی از عوامل تعیین‌کننده در قیمت پایانی ساختمان باشد، از همین رو پیشنهاد می کنیم قبل از خرید تیرآهن حتما لیست قیمتهای سایت آهن اسپات را مشاهده کنید.

فواید استفاده از تیرآهن

بعد از اتمام سازه امکان توسعه آن وجود دارد.

اتصال چندین قطعه به یکدیگر را ممکن می‌کند.

قطعاتی هستند که به صورت پیش‌ساخته در کارخانه‌ها هستند.

اجرا و نصب آن دارای سرعت بالایی است.

در ارتفاع‌های زیاد کاربرد زیادی دارند.

معایب استفاده از تیرآهن

خوردگی فلزات در برابر عوامل بیرونی: قطعات فلزی استفاده شده در ساختمان‌ها در برابر شرایط جوی از خود واکنش نشان می‌دهند؛ همین امر باعث کاهش ابعاد قطعات فلزی می‌شود. بنابراین با افزایش مخارج محافظت و نگهداری ساختمان روبه رو می شویم.

تمایل قطعات فلزی به کمانش: تمایل قطعات فلزی به کمانش به عنوان یک نقطه ‌ضعف برای این محصولات است.

اتصال نامناسب قطعات: اتصال قطعات فلزی به یکدیگر به معمولا با پرچ و پیچ صورت می ‌گیرد. اما در کشور ما اغلب اتصالات با جوش می باشد، از سویی به دلیل عدم مهارت جوشکاران و عدم کنترل توسط مهندسین ناظر، بعدها با مشکلاتی رو به ‌رو می شود.

5

کاربرد تیرآهن چیست؟

در ابتدای متن ذکر کردیم که تیرآهن یکی از مقاطع فولادی است و این را می‌دانیم که فولاد و موارد ساخته شده از آن در صنعت ساختمان سازی بسیار مهم و پرکاربرد می باشند. تیر آهن‌ها وظیفه‌ی استحکام و مقاومت ساختمان را برعهده دارند و در مقابل فشارهای تنشی و خمشی استحکام ساختمان را تضمین می ‌کنند. در این بخش از مقاله می‌خواهیم به چند نمونه از کاربرد های آن اشاره کنیم:

استفاده آن در ستون‌ها:

از تیرآهن ‌هایی با بال پهن که مقطع آن‌ها مربع شکل است به صورت عمودی به عنوان ستون در ساخت و ساز استفاده می شود.

استفاده در کف ستون‌ها:

تیر آهن‌ها دارای ضخامت‌های مختلفی می باشند به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در صفحات کفی ستونی و صفحات فولادی نیز استفاده نمود.

اسکلت سازه فولادی:

می‌توان از انواع تیر آهن ‌های ذکر شده برای مقاوم ‌سازی سازه در قسمت اسکلت سازه بهره برد.

تیرهای اصلی:

از تیر آهن به عنوان تیرهای اصلی یا شاه‌تیر نیز استفاده می کنند که به شکل افقی در سازه قرار می دهند. وظیفه‌ی تیرهای اصلی، انتقال بار اصلی از تیر فرعی به ستون‌ ها است.

تیر های کلاف:

تیر کلاف به شکل افقی قرار می‌ گیرد و قرا گیری آن به این شکل است که دو تیر عرضی در قسمت سقف به خرپای سقف متصل می‌ شود تا بار تیر اصلی از این راه به ستون ‌ها منتقل شود.

تیرک ‌های میانی و فرعی:

تیر آهن‌های کوچک به عنوان تیرهای میانی به کار می‌روند. نوع استفاده از تیر‌آهن در تیرک ‌های میانی نیز به صورت افقی است و وظیفه دارد تا به صورت غیرمستقیم تیر اصلی را به ستون‌ها متصل کرده تا بار به تیر اصلی منتقل شود.

ساخت خرپا:

از دیگر کاربردهای تیر­آهن می‌توان به استفاده در ساخت خر پا اشاره کرد.

شما علاوه بر اطلاعاتی که در این مقاله مشاهده کردید در سایت آهن­اسپات از این محصول دانش بیشتری کسب خواهید کرد.

تحلیل تفاوت تیر و تیرچه در آهن اسپات

به طور کلی، تیر آهن ها بر اساس نوع و کاربردی که دارند، تقسیم ‌بندی می ‌شوند. به طور مثال تیر آهن در حالت شاه ‌تیر (girder) که به صورت افقی قرار می گیرد، به عنوان تکیه‌گاه اصلی، بارهای وارده از طرف تیرچه‌ ها را به ستون ‌ها منتقل می‌کند. اما تیرچه (beam) که معمولا از مدل اصلی کوچک ‌تر و سبک ‌تر می باشد، به شاه ‌تیر وصل شده، بار وارده را به آن منتقل کرده و مستقیما با ستون ‌ها ارتباط ندارند. هر دو تیر و تیرچه با وجود تفاوت­هایی که دارند، وظیفه اصلی یعنی مقاومت در برابر نیروی خمشی را بر عهده دارند.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد کاربرد انواع تیرآهن صحبت کردیم. شما می­توانید با مراجعه به سایت آهن­اسپات برای مشاهده قیمت انواع تیرآهن­ و تحلیل های روزانه این محصول اطلاعات بیشتری کسب کنید. مطمنا تیرآهن یکی از پرهزینه ترین محصولات ساخت و ساز است و شما می­توانید با خدماتی که وبسایت ما ارائه می­دهد از شرایط بازار اطلاع بیشتری کسب کنید و خرید و فروش مطمن تری داشته باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها