کد خبر: 652165
تاریخ انتشار :

ارز دیجیتال؛ آشنایی + معرفی + برترین صرافی خرید و فروش

ارز دیجیتال؛ آشنایی + معرفی + برترین صرافی خرید و فروش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

احتمالا تا به امروز نام ارز دیجیتال و به خصوص بیت کوین به گوشتان خورده است و از رشد بسیار زیاد برخی ارزهای دیجیتال در این چند سال اخیر باخبر هستید و به همین علت تمایل دارید وارد دنیای ارزهای دیجیتال شوید؛ اما دنیای ارزهای دیجیتال پیچیده و از افراد حرفه‌ای تشکیل شده است. بنابراین نباید بی‌گدار به آب بزنید و بایستی حداقل اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید؛ چراکه برخی افراد به دلیل هوس زیاد در همان شروع کار کل سرمایه و دارایی خود را از دست می‌دهند.

کیف پول من را که به عنوان یکی از برترین صرافی شناخته می‌شود و برای تازه واردان و تریدرها بهترین صرافی ایرانی محسوب می‌شود را به شما معرفی می‌کنیم تا در ابتدای این مسیر با مرجعی معتبر و مطمئن آشنا شوید؛ اما قبل از هر چیزی لازم می‌دانیم مفاهیم اولیه بازار ارزهای دیجیتال و نحوه خرید و فروش رمزارزها را شرح دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال که با نام کریپتوکارنسی شناخته می‌شود، دسته‌ای از ارزهای رمزنگاری شده محسوب می‌شوند که ماهیت فیزیکی ندارند و به صورت دیجیتالی یا مجازی نگه‌داری، منتقل و خرید و فروش می‌شوند. در واقع ارزهای دیجیتال برای حذف دخالت سازمان‌ها و نهادها در انجام معاملات به وجود آمدند و به این ترتیب هیچ سازمانی در تراکنش‌ها و نقل و انتقالات مربوط به ارزهای دیجیتال نظارتی ندارد. از این رو می‌توانیم بستر معاملات ارزهای دیجیتال را به عنوان بستری امن برای انجام تراکنش‌های مالی و ارزی در نظر بگیریم.

آشنایی با ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال با پروتکل‌های رمزنگاری شده ایجاد می‌شوند که با هدف کاهش کلاهبرداری و جعل در انجام تراکنش‌های ارزی پا به عرصه گذاشته‌اند. این ارزها که در بستری به نام بلاک چین تبادل می‌شوند، اطلاعات تراکنش‌ها را به طور کامل ثبت و ضبط می‌کنند تا به این ترتیب هیچ اطلاعاتی دستکاری نشود. برای درک بهتر بلاک چین، می‌توانید بلاک چین را به عنوان سیستم‌عامل و ارز دیجیتال را به عنوان نرم‌افزار در این شبکه گسترده اطلاعاتی فرض کنید.

در واقع برای انجام تراکنش‌های ارزی به کلیدهای خصوصی و عمومی نیاز است و در این روش افراد برای انجام معاملات کارمزدی جهت جابه‌جایی ارز و نگهداری ارزها به موسسات مالی و واسطه‌ها پرداخت نمی‌کنند و تنها کارمزد بسیار اندک معاملات به صرافی‌ها پرداخت می‌شود.

بیت کوین؛ محبوب‌ترین ارز دیجیتال

2

کشورهای مختلف در جهان ارز مخصوص خود را دارند که در مبادلات خارجی و بانک‌ها استفاده می‌شوند؛ اما بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال جهانی شناخته می‌شود که وابسته به کشور و نهاد خاصی نیست و هیچ دولتی دخالتی بر شبکه گسترده ارزهای دیجیتال و بیت کوین ندارد. در دنیای ارزهای دیجتال به بیت کوین اهمیت بیشتری داده می‌شود؛ البته در سال 2020 با توییت ایلان ماسک، ارزی به نام دوج کوین نیز محبوب شد. با این حال هنوز بیشتر افراد و تریدرهای حرفه‌ای، بیت کوین را به عنوان آینده ارزهای دیجیتال می‌شناسند. این ارز دیجیتال که در سال 2008 با کدهای پیچیده و رمزگذاری طراحی شد، در حال حاضر بیشترین حجم معاملات را بین رمزارزها به خود اختصاص می‌دهد.

با توجه به محبوبیت این ارز دیجیتال، برخی افراد در سراسر جهان به استخراج بیت کوین می‌پردازند؛ البته فرایند استخراج بیت کوین پیچیده و نیاز به تخصص دارد که هر کسی نمی‌تواند از عهده استخراج ارزهای دیجیتال بربیاید. این ارزها با کامپیوترهای مجهز و با مصرف برق بسیار زیاد استخراج می‌شوند. در مسیر استخراج بیت کوین مکانیزمی به نام هش وجود دارد که بلوک‌های اطلاعاتی را به بلوک‌های قبلی ربط می‌دهد و نهایتا با اضافه شدن این بلوک‌ها به بستر بلاک چین، فرایند استخراج بیت کوین انجام می‌شود.

 نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

در اینجا اهمیت کلید خصوصی و عمومی نمایان می‌شود. به زبان ساده تراکنش ارزهای دیجیتال از کیف پول به شبکه بلاک چین اعلام می‌شود و استخراج کنندگان رمز ارزها این تراکنش‌ها را تایید و در بستر بلاک چین ثبت می‌کنند. حال برای ارسال بیت کوین و یا هر رمزارز دیگر نیاز به آدرس بیت کوین (که به عنوان کلید عمومی شناخته می‌شود) و کلید خصوصی کیف پول دارید. کلید عمومی دنباله‌ای از اعداد و حروف است که در دسترس عموم قرار می‌گیرد؛ اما کلید خصوصی که برای بازیابی کیف پول استفاده می‌شود نباید در دسترس عموم قرار بگیرد. در ادامه توضیح کاملی از نحوه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهیم.

قدم اول: ایجاد کیف پول معتبر در سایت‌های خارجی یا داخلی

در ابتدا قبل از هر کاری باید کیف پولی برای خود بسازید. کیف پول در واقع برای ذخیره و نقل و انتقال ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. برای آشنایی بهتر با مفهوم کیف پول می‌توانید آن را همانند حساب بانکی در نظر بگیرید که نقدینگی لازم جهت خرید و فروش کالاهای مورد نظر شما را دارد. این کیف پول باید در سایتی معتبر ایجاد شود و اگر تریدر حرفه‌ای نیستید، پیشنهاد می‌کنیم در قدم اول حتما کیف پول سخت‌افزاری ایجاد کنید و با بک‌آپ گرفتن از کیف پول، امکان دسترسی همیشگی به کیف پول و داده‌های آن را برای خود فراهم کنید.

قدم دوم: شارژ کیف پول

طبیعتا برای اینکه بتوانید ارز مورد نظر خود را خریداری کنید، باید حساب کیف پول را از طریق کارت‌های بانکی شارژ کنید تا بعدا توسط صرافی معتبر داخلی و یا خارجی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید.

قدم سوم: انتخاب صرافی داخلی یا خارجی

 در این مرحله باید به دنبال صرافی مطمئن و معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشید و چندین نکته را قبل از انتخاب صرافی موردنظر خود رعایت کنید. اول از هر چیزی باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی و با آی پی ایران، منجر به مسدود شدن حسابتان در صرافی می‌شود و عملا سرمایه خود را از دست می‌دهید. به همین دلیل با چالش بزرگ اعمال تحریم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال توسط کاربران ایرانی، بسیاری از افراد از خرید ارزهای دیجیتال منصرف می‌شوند و حتی پیگیر ثبت‌نام در صرافی داخلی نمی‌شوند؛ چراکه با توجه به اطلاعات موجود در شبکه‌های مجازی، تازه واردان به دنیای ارزهای دیجیتال تصور امکانات پایین این صرافی‌ها را دارند؛ البته به کسانی که به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند، حق می‌دهیم چنین تصوری داشته باشند.

معمولا صرافی‌های داخلی از ارزهای بسیار محدودی پشتیبانی می‌کنند و امکانات لازم جهت ترید کردن را ندارند. از طرفی دیگر بیشتر صرافی‌های داخلی به دلیل برخورداری از کاربران کمتر، حجم معاملات بسیار پایینی دارند و از این جهت مطلوب کاربران ایرانی نیستند. با وجود تمامی این مشکلات صرافی‌های داخلی، چند صرافی محدود در ایران وجود دارند که تمامی این مشکلات را حل کرده‌اند و بیشترین حجم معاملات ارزهای دیجیتال در داخل کشور را دارند.

قدم چهارم: ثبت‌نام در صرافی

برای ثبت‌نام در صرافی باید مراحل اولیه مربوط به اطلاعات شخصی مانند نام و کدملی و شماره موبایل را در سایت ثبت کنید؛ اما برای شروع روند انجام معاملات بایستی مرحله احراز هویت ثبت‌نام صرافی را طی کنید. در صرافی داخلی احراز هویت با گرفتن عکس سلفی و نوشتن متنی از توضیحات سایت نهایی می‌شود و با آپلود عکس و دست نوشته در بخش موردنظر سایت می‌توانید پس از 24 ساعت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را شروع کنید؛ البته به شرطی که مشکلی در احراز هویت پیش نیاید.

قدم پنجم: خرید ارز دیجیتال به واسطه صرافی

اگر در صرافی داخلی ثبت‌نام کنید، مراحل راحت‌تری جهت خرید و فروش ارز دیجیتال خواهید داشت و با ثبت سفارش با قیمت و حجم موردنظر می‌توانید خرید خود را به صورت ریالی تکمیل کنید؛ اما اگر در صرافی خارجی قصد خرید و فروش ارز دیجیتال را داشته باشید، باید ابتدا در یک صرافی داخلی ارز دیگری خریداری کنید و آن ارز دیجیتال را به صرافی خارجی خود انتقال دهید. نهایتا اگر مشکل آی پی ایرانی را حل کرده باشید، با مبادله (چنج کردن) ارز دیجیتال خریداری شده در صرافی داخلی با ارز دیجیتال مدنظر، می‌توانید معامله را در صرافی خارجی انجام دهید. در قدم آخر خرید ارز دیجیتال از صرافی داخلی و یا خارجی، باید بلافاصله ارز خریداری شده را به کیف پول انتقال دهید و برای مدت زمانی که در نظر دارید در کیف پول نگه‌داری کنید.

کیف پول من؛ برترین صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتالی که در صرافی‌های خارجی مبادله می‌شوند، مشکل مسدود شدن حساب کاربری و کلاهبرداری‌های بسیار زیاد را در این زمینه دارند و اگر اطلاعاتی در مورد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی خارجی را به طور کامل و دقیق نداشته باشید، به آسانی سرمایه خود را از دست می‌دهید.

با این حال بیشتر صرافی‌های داخلی نیز مشکلاتی از قبیل حجم کم معاملات، نبود ابزارهای لازم برای ترید کردن و از همه مهم‌تر مشکل تعداد ارز محدود برای معامله را دارند. در چنین شرایطی اگر قصد معامله ارز دیگری را داشته باشید، به دلیل نبودن آن ارز در فهرست ارزدیجیتال صرافی، نمی‌توانید خرید و فروشی انجام دهید.

کیف پول من به عنوان صرافی داخلی معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران شناخته می‌شود که بیش از یک میلیون کاربر دارد و با پشتیبانی از 1200 ارز دیجیتال جدید و معروف، روزانه حجم بسیار بالایی از انواع معاملات ارزهای دیجیتال را به ثبت می‌رساند؛ از این رو مشکلات بیشتر صرافی‌های داخلی در این صرافی به چشم نمی‌خورد و با برخورداری سایت صرافی از رابط کاربری آسان و قابلیت معامله ریالی، دلاری مسیر خرید و فروش ارزهای دیجیتال بیش از پیش راحت‌تر می‌شود. با ثبت‌نام در سایت کیف پول من می‌توانید معاملات ارزهای دیجیتال را به بهترین و راحت‌ترین روش انجام دهید و سوالات خود را از پشتیبانی 24 ساعته سایت بپرسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها