کد خبر: 652286
تاریخ انتشار :

معیار های خرید و انتخاب سیستم گیمینگ مناسب

معیار های خرید و انتخاب سیستم گیمینگ مناسب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

خرید سیستم گیمینگ، گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که به بازی کردن با PC علاقه دارند و در عین حال، نمی‌خواهند که تمامی قطعات را جداگانه خریداری و سرهم‌بندی کنند. کامپیوترهای آماده گیمینگ که در طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌های سخت‌افزاری طراحی شده‌اند، برای پشتیبانی از تمامی سطوح عملکرد مناسب هستند.

این مقاله به مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک سیستم گیمینگ مناسب می‌پردازد؛ از جمله:

  • طراحی قاب کیس و معیارهای زیبایی‌شناسی
  • عملکرد سیستم و اجزاء تشکیل‌دهنده آن
  • پورت‌ها و اتصالات

۱) طراحی کیس

سیستم‌های گیمینگ، ابعاد مختلف و سبک‌های بصری بسیار متنوعی دارند. بسیاری از این تفاوت‌ها به عملکرد این سیستم‌ها مربوطند، در حالی که برخی دیگر، صرفاً زیبایی‌شناختی هستند. اگر اندازه منحصربه‌فردی مد نظر ندارید، کیس‌های Mid Tower/ATX در اغلب موارد، انتخابی مناسب برای خرید کامپیوتر آماده گیمینگ به شمار می‌آیند.

این کیس‌ها در میان انواع سیستم‌های آماده گیمینگ، پیکربندی متداول‌تری دارند و می‌توانند از طیف گسترده‌تری از قطعات (از جمله کارت‌های گرافیک بزرگ‌تر یا سیستم‌های خنک‌کننده) پشتیبانی کنند.

با این حال پیش از هرچیز، به این فکر کنید که قصد دارید سیستم گیمینگ خود را در کجا قرار دهید. کیس‌های کوچک‌تر برای کسانی که فضای محدودتری دارند، گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که هرچه اندازه کیس کوچک‌تر باشد، پیکربندی داخلی آن نیز فشرده‌تر است و ارتقاء آن سخت‌تر خواهد بود.

به جز اندازه کیس، موارد دیگری را نیز باید حین خرید سیستم گیمینگ در نظر داشته باشید:

  • قابلیت اتصال به پنل جلو: پیش از انتخاب سیستم گیمینگ مناسب، مطمئن شوید که پنل جلویی دارای پورت‌های  USBیا صوتی است و برای اتصال لوازم جانبی، به شما دسترسی سریع‌تری ارائه می‌دهد. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید که این لوازم را به پشت سیستم متصل کنید که ممکن است دسترسی را دشوارتر کند.
  • قابلیت اتصال به پنل عقب: به همین ترتیب، پنل پشتی باید برای دستگاه‌هایی مثل مانیتور، موس و صفحه کلید، پورت‌های کافی داشته باشد. در این رابطه، دستگاه‌هایی که قصد دارید در آینده از آن‌ها استفاده کنید نیز در نظر داشته و مطمئن شوید که سیستم مورد نظر شما، از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت ارتقا در آینده: اگر قصد دارید که در آینده سیستم خود را ارتقا دهید، کیس‌های جادارتر را در نظر داشته باشید. این کیس‌ها در برابر سخت‌افزارهای بزرگ‌‌تر، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. با این حال در نظر داشته باشید که همه کامپیوترهای آماده گیمینگ، برای این کار طراحی نشده‌اند. بنابراین قبل از خرید این سیستم‌ها، با متخصصان مربوطه مشورت کنید.
  • دستگاه خنک‌کننده: کامپیوترهای آماده گیمینگ، از روش‌های مختلفی برای خنک نگه داشتن اجزای داخل خود استفاده می‌کنند. هر چه یک سخت‌افزار قوی‌تر باشد، استفاده از دستگاه خنک‌کننده مناسب، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
  • شفاف بودن پنل‌های جانبی: بسیاری از سیستم‌های آماده گیمینگ، پنل‌های جانبی شفافی دارند که نمایی از اجزاء و عملکرد داخلی کامپیوتر را به شما نشان می‌دهند. پنل‌های ساخته‌شده از شیشه سکوریت، راحت‌تر تمیز می‌شوند و مقاومت بیشتری در برابر خراش دارند. در جالی که پنل‌های اکریلیک، سبک‌تر و بادوام‌تر هستند.
  • زیبایی‌شناسی: گزینه‌هایی مثل نورپردازی داخلی، می‌تواندن به سیستم گیمینگ شما جذابیت بیشتری ببخشد. برندها و پیکربندی‌های مختلف، سبک‌های بصری متمایزی دارند که می‌توانید مطابق با سلیقه و ترجیحات خود، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

۲) عملکرد سیستم

8

کامپیوترهای آماده گیمینگ (به شرطی که اجزاء آن مناسب باشند)، یک تجربه عالی از بازی با PC به شما ارائه می‌کنند. عملکرد یک سیتسم، مستقیماً با قابلیت‌های CPU، GPU، RAM و ذخیره‌سازی آن مرتبط است.

CPU

داشتن یک CPU قدرتمند، از ضروری‌ترین معیارهای خرید سیستم گیمینگ مناسب است. CPU هسته سیستم شما محسوب می‌شود و کلید اصلی یک تجربه گیمینگ منحصربه‌فرد است. بنابراین اهمیت زیادی دارد که بتوانید بهترین CPU را متناسب با نحوه استفاده خود از سیستم، انتخاب کنید.

پیشنهاد می‌شود به دنبال یک پردازنده Core باشید. آخرین پردازنده‌های Intel® Core™، ویژگی‌های مهمی مانند تعداد هسته‌های بالاتر و سرعت بالاتر پردازش داشته و از فناوری‌هایی مانند Intel® Optane™ و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کنند.

یکی از سیستم‌های تمام‌عیار برای گیمرهای حرفه‌ای که از پردازنده Intel Core i9 استفاده می‌کند، اگزو کینگ از مجموعه اگزو است. اگر قصد دارید که بازی‌های روز را با بهترین کیفیت، فریم ریت و رزلوشن اجرا کرده و یک سیستم نسل بعدی را در اختیار داشته باشید، این سیستم برای شما انتخابی مناسب خواهد بود.

پردازنده

Intel Core i9 12900K – Tray

مادر برد

ASUS ROG STRIX Z690-E Gaming WIFI

رم (RAM)

G.Skill Trident Z Royal 64GB Dual 3200MHz CL16 Silver

کارت گرافیک

MSI RTX 3090 SUPRIM X 24G

SSD

SAMSUNG 980 PRO 2TB

فن و خنک‌کننده

Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX

پاور

SilverStone 1200W ST1200-PT

کیس

ASUS ROG Helios

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

البته شما می‌توانید برای بررسی مشخصات، قیمت و خرید سیستم گیمینگ با کلیک بر روی اینجا با محصولات مجموعه اگزو آشنا شوید.


GPU

اگر به دنبال وضوح بالا، فریم‌ریت یا تنظیمات گرافیکی هستید، حتماً درباره قابلیت‌های GPU در کامپیوتر آماده گیمینگ مد نظر خود تحقیق کنید. علاوه بر این، مطمئن شوید که مانیتور و CPU سیستم با سطح عملکرد GPU هماهنگ باشد.

RAM

یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید سیستم گیمینگ مناسب، ظرفیت RAM آن است. هر چقدر این ظرفیت بیشتر باشد، سیستم عملکرد بهتری خواهد داشت. برای رسیدن به بهترین کیفیت بازی، بهتر است کامپیوتری با دست کم ۱۶ گیگابایت رم را انتخاب کنید.

این مقدار در اغلب موارد، نقطه شروع خوبی برای اجرای بازی‌های مدرن در کنار سایر برنامه‌ها در نظر گرفته می‌شود. در حالی معمولاً ظرفیت مهم‌ترین نکته در انتخاب رم است، سرعت یکی دیگر از عواملی خواهد بود که باید آن را در نظر داشته باشید. یک رم با سرعت بیش از ۳۰۰۰ مگاهرتز، تأثیر مثبتی بر عملکرد بازی خواهد داشت.

اگر قصد دارید که از قطعات AMD استفاده کرده و بازی‌های مدرن را با بهترین کیفیت اجرا کنید، سیستم اگزو کوئین از وب سایت اگزو گزینه‌ای مناسب است که رم 64GB را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پردازنده

AMD Ryzen 9 3950X

مادر برد

GIGABYTE X570S AORUS MASTER

رم (RAM)

G.Skill Trident Z Royal 64GB Dual 3200MHz CL16 Silver

کارت گرافیک

MSI RTX 3090 SUPRIM X 24G

SSD

SAMSUNG 980 PRO 2TB

فن و خنک‌کننده

Corsair iCUE H150i ELITE CAPELLIX

پاور

SilverStone 1200W ST1200-PT

کیس

Corsair iCUE 7000X RGB - Black

 

Storage

انتخاب فضای ذخیره‌سازی نه تنها بر تعداد بازی‌ها و برنامه‌هایی که می‌توانید به صورت همزمان نصب کنید، بلکه بر سرعت دسترسی سیستم به داده‌های نصب‌شده نیز تأثیر می‌گذارد. ذخیره‌سازی سریع‌تر می‌تواند زمان بارگذاری بازی‌ها را کاهش داده و به سیستم شما اجازه دهد که سریع‌تر بوت شود. اصولاً گزینه‌های SSD، انتخابی مناسب‌تر برای خرید بهترین کامپیوتر آماده گیمینگ هستند.

۳) پورت‌ها و اتصالات

انواع پورت‌ها و گزینه‌های اتصالات که با سیستم‌های آماده گیمینگ ارائه می‌شوند، همواره یکسان نیستند. از این رو باید کمی وقت بگذارید و پس از خواندن مشخصات، بررسی کنید که آیا سیستم مورد نظر می‌تواند از اتصال دستگاه‌های شما پشتیبانی کند یا نه.

چگونه بهترین کامپیوتر آماده گیمینگ را بخریم؟

9

خرید بهترین سیستم آماده گیمینگ، تنها به صرف بیشترین هزینه بستگی ندارد. شما باید به دقت  درباره اجزاء تشکیل‌دهنده سیستم تحقیق کرده و آن‌ها را با نیاز خود، تطبیق دهید. اکنون که با معیارهای خرید سیستم گیمینگ مناسب آشنا شدید، وقت آن است که با استفاده از دانش خود، سیستمی را انتخاب کنید که برای شما، بهترین گزینه به شمار می‌آید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها