کد خبر: 652530
تاریخ انتشار :

آیا امکان لیزر صورت پس از تزریق ژل وجود دارد؟

آیا امکان لیزر صورت پس از تزریق ژل وجود دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

همه ی ما انسان ها همواره به دنبال راه هایی برای افزایش و تثبیت زیبایی چهره و انداممان می باشیم. به همین خاطر بسیار حائز اهمیت است که در مسیر کسب زیبایی و افزایش جذابیت به نکاتی توجه نماییم تا بهترین نتیجه ممکن برایمان حاصل گردد. از جمله ی نکاتی که قبل از انجام اقدامات زیبایی چون تزریق بوتاکس و لیفت نخ باید رعایت گردد می توان به رعایت تقدم و تاخر در امور زیبایی اشاره نمود تا انجام یکی بر دیگری تاثیر منفی نگذارد و عوارضی فرد را تهدید ننماید. البته که نکات دیگری چون انتخاب بهترین کلینیک و پزشک متخصص نیز در انجام امور زیبایی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

خطرات بوتاکس صورت

همان طور که می دانید ماده ی اولیه ی تشکیل دهنده ی بوتاکس، نوعی سم می باشد که با تزریق آن به صورت از حرکت عضلات صورت جلوگیری می شود و به این ترتیب خطوط و چین و چروک های صورت درمان می گردد. البته که در حال حاضر استفاده ی درمانی از بوتاکس نیز مورد تایید قرار گرفته است و از بوتاکس به منظور درمان میگرن و جلوگیری از تعرق بیش از حد کف دست و یا زیر بغل نیز استفاده می گردد. در تمامی این موارد باید به برند بوتاکسی که تزریق می شود و میزان تخصص و تجربه ی پزشک در این زمینه دقت نمود تا عوارضی برای فرد به وجود نیاید. همچنین در صورتی که قبل از تزریق بوتاکس اقداماتی نظیر، تزریق ژل، تزریق چربی و یا لیزر موهای زائد انجام داده اید حتما به پزشک متخصص اطلاع دهید. البته اگر پس از تزریق بوتاکس نیز قصد لیزر صورت دارید، بهتر است برای این کار نظر پزشک متخصص را جویا شوید.

 

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد از بهترین روش ها برای رهایی از اصلاح مداوم موهای زائد می باشد. به کمک لیزر می توان برای همیشه و یا طولانی مدت موهای زائد را از بین برد. البته که میزان ماندگاری این روش به عواملی چون برند دستگاه لیزر، شرایط بدنی فرد، بیماری های هورمونی، جنس موهای زائد و رنگ موهای زائد و رنگ پوست بستگی دارد. پس نظر دقیقی در این باره نمی توان ارائه داد. البته که بسیاری از افراد به دلیل ترسی که از عوارض لیزر موهای زائد دارند از این اقدام خودداری می کنند، در حالی که با انتخاب بهترین برند دستگاه لیزر و همچنین معتبرترین مرکز تخصصی پوست و مو می توانید به راحتی اقدام به لیزر موهای زائد نمایید در حالی که عوارضی نیز شما را تهدید نمی کند. البته که برای لیزر موهای زائد صورت به این نکته دقت نمایید که اگر قبل از لیزر اقداماتی چون تزریق بوتاکس، تزریق ژل و یا تزریق چربی انجام داده اید، بهتر است که پزشک خود را در جریان این امور قرار بدهید تا خطری برای شما به وجود نیاید.

 

آیا پس از تزریق ژل نیاز به مصرف دارو می باشد؟

در حالت کلی پس از تزریق ژل به هر یک از نقاط صورت ویا دست نیاز می باشد که افراد نکاتی را رعایت نمایند تا میزان عوارض تزریق ژل برایشان کاهش یابد و همچنین بهترین نتیجه را از این اقدام زیبایی دریافت نمایند. در ادامه به برخی از این مراقبت ها اشاره می نماییم. البته که در نهایت بهتر است که مطابق با نظرات پزشک متخصصتان عمل نمایید:

۱-از کمپرس های یخ در منطقه درمان استفاده نمایید.

برای ۱ تا ۲ روز اول ممکن است منطقه تزریق قرمز، متورم یا کبود شود. هر چند این حالت طی ۲ روز کاملا از بین می رود ولی برای تسریع بهبودی و جلوگیری از کبودی می توانید از کمپرس های یخ استفاده کنید. یخ را در کیسه یا حوله ای قرار دهید و بیست دقیقه روی چانه بگذارید.

 

تزریق ژل چانه

 

۲-از کرم های حاوی ارنیکا استفاده کنید.

گیاه آرنیکا خاصیت جلوگیری از کبودی و بهبود زودتر نقاط تزریق را دارد. استفاده از محصولات حاوی این ماده سبب تسریع بهبودی می شود. این محصولات را می توانید به راحتی و بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید.

۳-از مواد فعال استفاده نکنید.

هر چند که بلافاصله بعد از درمان می توانید مراقبت های روتین پوستی خود را مثل شست و شو و مرطوب کردن پوست انجام دهید ولی توصیه می شود از محصولاتی که حاوی مواد فعال مثل آلفا هیدروکسی اسید ،گلیکولیک اسید ، بتا هیدروکسی اسید یا رتینوئید هستند حداقل برای بیست و چهار ساعت استفاده ننمایید.

پوست پس از تزریق حساس است و این مواد فعال سبب تحریک پوست می شوند. اگر از محصولات مورد استفاده خود اطمینان ندارید بهتر است ان ها را همراه داشته باشید و به پزشک نشان دهید.

۴-آرایش نکنید.

هرچند آرایش کم و ملایم اشکالی ندارد ولی توصیه می شود برای ۲۴ ساعت در محل درمان از محصولات آرایشی استفاده ننمایید تا پوست فرصت بهبودی داشته باشد. هم چنین براش های خود را تمیز کنید یا دست خود را قبل از آرایش بشویید تا از انتقال الودگی به پوست جلوگیری شود.

تزریق ژل چانه

۵-مراقب عادت های غلط باشید.

از دست گذاشتن زیر چانه یا قرار دادن چانه روی سطوح مختلف خودداری کنید زیرا سبب وارد شدن وزن سر و فشار به منطقه تزریق می شود.

۶-از مصرف الکل خودداری کنید.

مصرف الکل گردش خون را افزایش می دهد که سبب افزایش کبودی و تورم می شود. توصیه می شود پس از بهبودی محل تزریق نیز مصرف الکل را کنترل کنید زیرا سبب کاهش آب بدن می شود.

۷-از فعالیت های شدید خودداری کنید.

فعالیت شدید سبب بالا رفتن دمای بدن یا تعریق می شوید که در ناحیه چانه سبب حساس شدن پوست و کند شدن روند بهبودی می شود. پس از بهبودی می توانید روند ورزش خود را از سر بگیرید.

۸-به اندازه کافی آب بنوشید.

بعد از درمان به اندازه کافی آب بنوشید تا هم باعث افزایش سرعت بهبودی و هم سبب حفظ نتایج ژل شود.

تزریق ژل چانه

۹-از داروهای رقیق کننده خون استفاده ننمایید.

داروهای رقیق کننده خون مثل ایبوپروفن و آسپرین باعث رقیق شدن خون و کاهش روند بهبود می شود. اگر این دارو ها قبل جلسات هم مصرف شوند باعث کبودی محل تزریق و حتی خونریزی از محل ورود سوزن می شوند.

۱۰-قسمت های ناهموار را به آرامی ماساژ دهید.

اگر در قسمتی از چانه احساس برآمدگی کردید به آرامی و با انگشتان تمیز آن قسمت را ماساژ دهید. البته احتمال تجمع ژل هیالورونیک اسید زیر پوست خیلی کم است.

۱۱-از دیگر درمان ها در ناحیه چانه خودداری نمایید.

از دیگر درمان های پوست ناحیه چانه مثل وکس کردن مو، لایه برداری و یا جلسات لیزر برای ۱۰ تا ۱۴ روز بعد از درمان خودداری کنید زیرا سبب وارد نمودن فشار به منطقه تزریق می شود.

۱۲-به پشت بخوابید.

روی پشن خود بخوابید و سر را رو به بالا قرار دهید زیرا خوابیدن بر روی شکم یا به طرفین سبب وارد نمودن وزن و فشار به ناحیه چانه می شود.

با استفاده و رعایت نکات بالا علاوه بر سرعت بهبودی می توانید نتایج حاصل از تزریق ژل چانه را برای مدت طولانی تر حفظ نمایید. مراقبت ها نکات ساده ای هستند و برای رعایت ان ها نیاز به دقت و توجه دارید. بهبودی خود به خود محل تزریق معمولا ۲ روز طول می کشد و به همین علت مراقبت ها کوتاه مدت هستند.

 

افزایش تعداد مراجعین کلینیک ها با سئو سایت

با افزایش میزان حضور افراد در فضای مجازی و تمایل بیشترشان برای کسب خدمات و خرید محصولات در فضای آنلاین، بسیاری از کلینیک ها تمایل پیدا کرده اند که با داشتن سایت و همچنین سئو سایت بتوانند حضورشان را در فضای آنلاین گسترش دهند و مراجعین بیشتری جذب نمایند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها