کد خبر: 652583
تاریخ انتشار :

لوازم یدکی جیلی

لوازم یدکی جیلی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

یکی از محبوب‌ترین برندهای خودروی چینی که نظر بسیاری از خریداران را به کیفیت ساخت و استانداردهای اروپایی خود جلب کرده، جیلی (Geely) است. طراحی و دیزاین این خودرو، جوان و پویا بوده و ظاهری شیک و ساده دارد. امروزه جیلی یکی از خودروهای موردعلاقه بسیاری از مردم ایران به شمار می‌رود.

با این اوصاف، تقاضا برای قطعات یدکی اصل آن نیز به سبب حوادث احتمالی رانندگی، افزایش یافته است. خرید لوازم یدکی جیلی که در مدل‌های جیلی امگرند X7، RV7، 7 و GC6 وارد بازار می‌شود، به دلیل مسائلی همچون عرضه محدود و تحریمات داخلی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دارندگان این خودرو است.

قطعات و لوازم یدکی جیلی

یک خودروی استاندارد، مجموعه‌ای متشکل از قطعات مختلف است که همکاری آن‌ها با یکدیگر، عملکرد درست آن را تضمین می‌کند. از این رو، به کارگیری قطعات اصل در مواردی همچون تعمیر و تعویض لوازم، اهمیت بسیار زیادی دارد.

همانند بسیاری از خودروهای دیگر، برخی از قطعات جیلی نیز در حین حوادث رانندگی دچار آسیب‌هایی می‌شوند که دارندگان آن را به تعویض و خرید لوازم یدکی ملزم می‌کنند. استفاده لوازم یدکی جعلی و تقلبی برای خودروی جیلی باعث می‌شود که قطعات خریداری‌ شده در کمترین زمان خراب شوند.

بدین ترتیب لازم است که دوباره خودروی خود را تعمیر و مجدداً هزینه‌ای اضافه برای خرید لوازم یدکی جیلی پرداخت کنید. این مسئله علاوه بر معضلاتی همچون هدررفت زمان و هزینه، رفته رفته به فرسودگی و از کارافتادگی خودروی شما منجر خواهد شد.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، در نظر داشته باشید که قطعات مورد نظر خود را از یک فروشگاه لوازم یدکی معتبر تهیه کنید. برخی از مهم‌ترین لوازم جیلی، شامل قطعات زیر هستند:

پروژکتور (چپ و راست)

براکت سپر جلو و عقب (چپ و راست)

سپر جلو و عقب

درب موتور

چراغ جلو (چپ و راست)

کاپوت

گلگیر جلو و عقب (چپ و راست)

کلاف (چپ و راست)

سقف

واشر در سوپاپ

درب‌های عقب و جلو (چپ و راست)

واشر سرسیلندر

واشر کامل

مه‌شکن عقب (چپ و راست)

جلو پنجره

رینگ

پیستون

میرلنگ

یاتاقان

سوپاپ

سر سیلندر

درب صندوق عقب

دستگیره درب بیرونی عقب و جلو (چپ و راست)

رادیاتور کولر

زنجیر تایم

رادیاتور آب

فن کولر

دستگیره درب داخلی عقب و جلو (چپ و راست)

دیاق سپر جلو و عقب

آیینه چپ و راست

آیینه اتاق

سینی زیر موتور (چپ و راست)

لنت جلو و عقب

ایربک (چپ و راست)

ایربک پرده‌ای

کارتل

فیلتر هوا

فیلتر روغن

گیربکس

تسمه کولر

تسمه دینام

جعبه فیوز

تسمه هیدرولیک

پمپ هیدرولیک

جعبه فرمان

دیسک کلاج

صفحه کلاج

پدال گاز

پدال  ترمز

باند جلو و عقب

جک کاپوت

شیشه درب عقب و جلو (چپ و راست)

توری برف پاک‌کن

تیغه برف پاک‌کن

پایه تیغه برف پاک‌کن‌

سنسور میل سوپاپ

سنسور دور موتور

سنسور ای بی اس عقب و جلو (چپ و راست)

کمپرسور کولر

شیلنگ کولر

 

توجه داشته باشید که لازم است بسیاری از قطعات یدکی جیلی را به صورت دوره‌ای و در کیلومترهایی مشخص، تعویض کنید.

منظور از قطعات یدکی اورجینال Geely چیست؟

4

قطعات یدکی اورجینال، لوازمی هستند که به طور مستقیم توسط کمپانی تولیدکننده وارد بازار شده و تفاوتی با قطعات فابریک و اصل خودرو ندارند. با این حال در بازار کشور ما به دلایلی همچون نوسانات ارز، قیمت بالای دلار، تحریم‌های مربوط به ورود کالا و تورم زیاد، قطعات تقلبی زیادی پیدا می‌شوند.

این مسئله در کنار اهمیت خرید لوازم یدکی اصل برای تضمین عملکرد صحیح خودرو پس از تعویض و تعمیر، تشخیص قطعات اورجینال از لوازم تقلبی و فیک را به یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دارندگان خودروی جیلی تبدیل کرده است.

مواردی نظیر کیفیت آلیاژ لوازم و وزن آن‌ها، زائده‌های قطعات، ظاهر کار و جزئیاتی همچون نوع بسته‌بندی آن‌ها، از مهم‌ترین عواملی هستند که یک کالای اصل را از نوع تقلبی و جعلی آن متمایز می‌کنند.

قیمت قطعات یدکی جیلی                

از آنجا که جیلی یکی از خودروهای وارداتی از کشور چین است، نمی‌توان قیمت دقیقی برای قطعات یدکی اصل آن مشخص کرد. به طور کلی قیمت قطعات جیلی در بازار، با توجه به عواملی همچون نوسانات قیمت ارز متغیر خواهد بود.

نکات مهم هنگام خرید لوازم یدکی اصلی جیلی

یکی از بزرگ‌ترین صنایع جهان، صنعت خودروسازی است. این صنعت به اندازه‌ای اهمیت دارد که این روزها کمپانی‌ها و کارخانه‌های زیادی در راستای تولید لوازم یدکی خودروهای مختلف، فعالیت می‌کنند. برای کسب اطمینان از اصل بودن لوازم یدکی خودروی جیلی، بهتر است که پیش از هر چیز، اطلاعات و دانش خود را درباره قطعات اصلی آن افزایش دهید.

کمپانی تولیدکننده این خودرو نیز همانند اغلب کارخانه‌های خودروسازی دیگر، لوازم یدکی جیلی را تولید می‌کند. بنابراین شما می‌توانید برای یک خرید مطمئن، مستقیماً به نمایندگی‌های فروش این کمپانی مراجعه کنید. چنانچه قصد دارید تا اطلاعات خود را در زمینه قطعات جیلی افزایش دهید، می‌توانید جزئیات مربوط به آن را در وبسایت رسمی خودرو بررسی کنید.

این به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید از نمایندگی‎های فروش، از اصل و باکیفیت بودن لوازم یدکی مدنظر خود مطمئن شوید. به عنوان مثال اگر قصد خرید لوازم یدکی جیلی GC6 را دارید، بهتر است تا وبسایت‌های فروش لوازم یدکی خودرو را ارزیابی کرده و درباره هر یک از قطعات، اطلاعات بیشتری به دست آورید.

جهت خرید قطعات یدکی به صورت آنلاین، ابتدا از اعتبار وبسایت مربوطه اطمینان حاصل کنید. مواردی همچون آدرس فروشگاه، اطلاعات تماس، خدمات حضوری و آنلاین آن‌ها، از مهم‌ترین عواملی هستند که به ارتباط بین فروشنده و خریدار، شفافیت می‌بخشند. بنابراین پیش از خرید آنلاین لوازم یدکی جیلی GC6 الیت، به دنبال این اطلاعات در وبسایت مورد نظر خود باشید.

همچنین بررسی کنید که این شرکت، چه خدماتی پس از فروش لوازم یدکی جیلی الیت، GC6 و... ارائه می‌دهد. معتبر و منظم بودن خطوط ارتباطی با مشتری‌ها و خریداران، به شما امکان می‌دهد تا در رابطه با هرگونه مشکل احتمالی با مسئولان مربوطه تماس گرفته یا در صورت لزوم، کالا را مرجوع کنید.

ضمانت اصالت کالا، از دیگر موارد قابل توجه هنگام خرید لوازم یدکی جیلی اکسلنت یا دیگر مدل‌های این خودرو است. عدم داشتن شرایط ضمانت مشخص و برخورداری از دوره‌های متفاوت گارانتی، به احتمال زیاد نشان‌دهنده معتبر نبودن فروشگاه و تقلبی بودن لوازم یدکی خودرو خواهد بود.

یکی از فروشگاه‌های پیشرو و درحال توسعه‌ای که در حوزه‌ی خدمات خودرو فعالیت دارد، باباپارت است. این فروشگاه بستری را فراهم کرده است تا مخاطبین هدف آن بتوانند لوازم یدکی خودرو خود را ارزان‌تر از بازار و به صورت عمده خرید کنند. یکی دیگر از نقاط قوت باباپارت این است که  دسترسی را برای کسانی که دارنده‌ی خودرو چینی هستند و نیاز به لوازم و قطعات یدکی جیلی و ... را دارند، تسهیل دهند. بنابراین برای این‌که بتوانید بدون معطل شدن و وقت تلف کردن در بازار خرید خود را با قیمت مناسب و با کیفیت انجام دهید، حتما به فروشگاه باباپارت مراجعه کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها