کد خبر: 652981
تاریخ انتشار :

10 ویژگی یک دوست خوب و صمیمی!

10 ویژگی یک دوست خوب و صمیمی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

همه ما در زندگی خود به یک دوست خوب و مورد اعتماد نیاز داریم، کسی که در تنهایی ها دست مان را بگیرد و در شرایط سخت زندگی قوت قلبی باشد که ما را از موانع عبور می دهد.

دوستی که خاطرات شیرینی با یکدیگر رقم زده باشیم، از جشن های تولد گرفته تا جشن و ارسال متن سالگرد ازدواج دوست و جشن فارغ التحصیلی و فرزند دار شدن و ...

یافتن دوستان خوب واقعا سخت نیست مادامی که بدانید چگونه باید آن ها را بشناسید. گاهی اوقات بسیاری از آدم ها چنان مشغول برخی روابط اشتباه می شوند که حتی حواس شان نیست همین حالا هم یک دوست خوب در کنار خود دارند ... اما یک دوست خوب را چگونه می توان شناخت؟

بهترین افرادی که ممکن است به عنوان دوست خود داشته باشید ممکن است شخصیت های مختلف و نگرش های منحصر به فرد خود را داشته باشند. مثلا همکلاسی بازیگوش دوران دبیرستان تا همکار کم حرف در محیط کار و غیره.

گاهی نیز بهترین دوستان به صورت تصادفی و غیر منتظره پیدا می شوند، مثلا غریبه ای که در یک بعد از ظهر بارانی چترتان را با هم شریک شده اید یا کسی که کتاب خوبی برای مطالعه آخر هفته به شما پیشنهاد کرده است.

در ادامه قصد داریم به برخی خصوصیات یک دوست خوب اشاره کنیم:

1. وفادار

دوستان خوب می مانند حتی زمانی که بقیه افراد شما را ترک کرده اند. وقتی همه دنیا شما را رها کرده دوست خوب تان تنها کسی است که به شما کمک خواهد کرد تا دوباره روی پاهای خود بایستید و این همه چیزی است که همیشه به آن نیاز دارید.

دوستان خوب وفادار هرگز به خود اجازه نمی دهند کاری کنند که احساس تنهایی کنید، حتی اگر بعد از شکست ها و نا امیدی ها حس کنید لیاقت کسی را ندارید.

2. پذیرش

یک دوست خوب شما را به خاطر متفاوت بودن قضاوت نمی کند. او به تصمیمات شما احترام می گذارد و نحوه زندگی تان را می پذیرد حتی اگر واقعا آن را درک نکند.

یک دوست خوب کنارتان می ماند و به شما کمک می کند تا به کسی که می خواهید تبدیل شوید. او شما را تشویق می کند که منحصر به فرد بودن خود را باور کنید و به شما کمک می کند تا بدون ترس از قضاوت یا طرد شدن با دنیا روبرو شوید.

3. صادق

دوست خوب به شما اجازه می دهد واقعیت را همان طور که هست ببینید. او سعی نمی کند چیز بدی را با ظاهر زیبا بپوشاند به خصوص اگر بداند انکار واقعیت می تواند در نهایت به شما آسیب برساند.

او کنار شما است تا با دردناک ترین حقیقت به شما سیلی بزند، حتی اگر این مسئله به معنای جریحه دار کردن احساسات شما باشد و حاضر است در چشم شما بد به نظر برسد اما شما را از عواقب مخرب تری نجات دهد.

4. مراقبت

دوست خوب به شما یادآوری می کند که با خودتان خوب باشید و خودتان را دوست داشته باشید. این مسئله به خصوص اگر در یک رابطه سمی باشید صدق می کند.

او هر روز به شما می گوید که بیشتر از خود مراقبت کنید و در درجه اول با خودتان خوب باشید به جای آن که به خاطر یک فرد نا مناسب از درون نابود شوید. به شما نشان می دهد که لایق عشق خود هستید و مراقبت از خود باید یکی از اولویت های شما باشد.

5. مثبت اندیش

دوستان خوب کمک می کنند تا زندگی را بیشتر دوست داشته باشید. آن ها برای سلامت روحی و روانی شما مفید هستند و به خوش بینی و تجربه کامل زندگی به شما کمک می کنند.

یک دوست خوب به شما یادآوری می کند زندگی یک ماجراجویی است که نباید منتظرش بگذارید و بی شک هر سفری را سرگرم کننده تر و مهیج تر خواهد کرد.

6. الهام بخش

یک دوست خوب به شما یاد می دهد که چطور به انسان بهتری تبدیل شوید.

دوستان خوب راهنمای واقعی شما برای تبدیل شدن به بهترین نسخه خودتان هستند و تنها با نشان دادن این که چطور فردی دلسوزتر، دوست داشتنی تر و مهربان تر باشید به شما انگیزه می دهند تا به فرد بهتری تبدیل شوید.

7. صبور

دوستان خوب حتی زمانی که در بدترین وضعیت و حالت خود هستید کنارتان می مانند.

حتی زمانی که خلق و خوی خوبی ندارید می توانید به دوستان خوب خود اعتماد کنید که بدون توجه به این که چقدر آزار دهنده یا بی ملاحضه شده اید همچنان شما را ترک نمی کنند زیرا می دانند هیچ انسانی کامل نیست و همه آدم ها روزهای بد خودشان را دارند.

سعی کنید همواره قدردان آن ها باشید به خصوص زمانی که در بدترین حالات شما کنارتان بوده اند.

8. آرامش بخش

دوستان خوب باعث می شوند با خودتان در صلح باشید و احساس امنیت داشته باشید.

یک دوست خوب می تواند پناهگاه شخصی شما باشد، پناهگاهی که شما را از هرج و مرج و آشفتگی کار، مدرسه و دیگر جنبه های زندگی پر مشغله دور می کند.

او می تواند به راحتی به شما احساس امنیت و آرامش بدهد زیرا می دانید کسی است که واقعا شما را دوست دارد و به شما اهمیت می دهد.

9. حمایت کننده

یک دوست خوب به پتانسیل بالای شما برای رسیدن به رویاهای تان اعتقاد دارد.

او همیشه بهترین ها را در شما می بیند و به توانایی های شما ایمان دارد. طرفدار شماره یک شما است و در هر پیروزی و شکست تشویق تان می کند.

10. متعهد

یک دوست خوب همیشه در زندگی شما می ماند. حتی اگر چندین سال از هم دور باشید دوستی تان تاریخ انقضا ندارد و تا ابد زنده می ماند.

روابط بین دوستان خوب هرگز پایان نمی یابد و هیچ خداحافظی در آن وجود ندارد.

اگر چنین کسی را به عنوان دوست در زندگی خود دارید یکی از خوش شانس ترین آدم های دنیا هستید، اما آیا همان قدر که او با شما رفتار خوبی دارد شما نیز به وظایف خود در این دوستی متعهد بوده اید؟

برگرفته از: inspiringtips

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها