کد خبر: 653191
تاریخ انتشار :

5 کتاب بی‌نظیر روانشناسی که نباید از دست بدی!

5 کتاب بی‌نظیر روانشناسی که نباید از دست بدی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

شاید مدت زمان زیادی باشه که آدمای تو زندگیتون رو بشناسید. اما واقعا چقدر از این شناخت‌ها عمیقه؟ چقدر آدمای دیگه واقعا اون چیزی هستن که فکر میکنیم؟ اصلا بیاید راه دور نریم؛ چقدر خودمون رو می‌شناسیم؟ تا حالا به رفتارهامون فکر کردیم؟ اینکه چرا بعضی چیزا عصبانیمون میکنه، چرا با بعضی چیزا خوشحال میشیم و... تا آدم زنده هست و عمر داره، زندگیش پر از این چرا هاست. اما خوشبختانه همه این چراها هم بی جواب نموندن و روانشناسا خیلی‌هاشون رو پاسخ دادن.

روانشناسی همون علمیه که بهمون کمک میکنه درک بهتر و عمیق‌تری از خودمون و جهان اطرافمون داشته باشیم. علاوه بر این، دانش روانشناسی کمک میکنه تا بتونیم ذهن خودمون رو بهتر بشناسیم و با ظرفیت‌های حیرت انگیزش آشنا بشیم. به عنوان نمونه، همه ما یک توانایی منحصر به فرد داریم: فکر کردن. اما خب سوال اینجاست که چطوری میتونیم قفل‌های ذهنمون رو باز کنیم و بیشترین استفاده رو از توانایی‌های مغزمون ببریم؟ پاسخ این سوال رو روانشناسی به خوبی میده.

البته قرار نیست حتما تخصصی دانش روانشناسی رو یاد بگیریم یا تحصیلات دانشگاهی داشته باشیم. خوشبختانه کتاب‌های روانشناسی زیادی تو دنیا هستن که با زبانی ساده و قابل فهم، عمیق‌ترین مسائل روانی رو ذهنی رو به ما توضیح میدن. خبر خوب اینکه در ادامه میخوایم 5 تا از بهترین و پرفروش ترین کتاب‌های روانشناسی دنیا رو بهتون معرفی کنیم. کتاب‌هایی که خوندنشون میتونه طرز فکر و نگاه شما رو متحول کنه.

کتاب تفکر، سریع و کند (Thinking, Fast and Slow)

تو این کتاب، دنیل کانمن، روانشناس و برنده جایزه نوبل اقتصاد ما رو در جریان تحقیقات جذابش در زمینه اقتصاد رفتاری میبره و توضیح میده که سیستم روان ما چطوری تصمیم گیری میکنه. کانمن ذهن رو به دو قسمت تقسیم میکنه: قسمت اول که سریع، بصری و حسیه و قسمت دوم که کندتر و منطقی‌تر عمل میکنه. کانمن در ادامه توضیح میده که تصمیم گیری‌های ما در نتیجه همکاری این دو بخش شکل میگیره و البته گاهی هم این همکاری به درستی انجام نمیشه و در نهایت دچار اشتباه میشیم.

کانمن تو این کتاب، راهکارهایی رو به ما معرفی میکنه که با استفاده از اونا بتونیم بهترین تصمیم‌ها رو تو زندگی، کار و محیط اجتماعیمون بگیریم. مطالعه اینک کتاب محبوب و پر طرفدار رو شدیدا بهتون پیشنهاد میکنیم.

14

قدرت عادت (The Power of Habit)

اگه میخواید یاد بگیرید که چطوری به انجام یه کار مثبت مثل مدیتیشن، ورزش یا مطالعه کردن عادت کنید، این کتاب بهترین راه حل شماست. نویسنده این کتاب چارلز داهیگ توضیح میده که عادت‌ها چطوری شکل میگیرن و چرا فراموش کردنشون دشواره، یا همون ضرب المثل ترک عادت موجب مرض است. به نظر داهیگ، انسان‌ها موجوداتی هستن که عادت کردن در ذاتشون هست، کافیه این ویژگی از خودمون رو بشناسیم و بعد بتونیم عادات دلخواهمون رو وارد سبک زندگیمون کنیم. این کتاب واقعا عالی و کاربردیه و میتونه تغییرات حیرت انگیزی تو زندگی شخصی و کاریتون ایجاد کنه.

انسان در جست و جوی معنا (Mans Search for Meaning)

این کتاب یکی از بهترین‌ کتاب‌های دنیا در حوزه روانشناسیه و دید بسیار جالبی از حقیقت انسان بهومن میده. دکتر فرانکل توی این کتاب از تجربه‌های دردناک و حیرت انگیز خودش و اطرافیانش در اردوگاه کار اجباری آشویتس نازی‌ها حرف میزنه و روح افرادی که توی اون شرایط سخت قرار داشتن رو بررسی و تحلیل میکنه. فرانکل توضیح میده که چه چیزی باعث میشه ما به آینده امید داشته باشیم و چه چیزی باعث میشه به کلی امیدمون رو از دست بدیم.

فرانکل با تجربیاتی که از شرایط دشوارش در اردوگاه به دست آورده، میگه که آدمایی که تو حافظ خودشون لحظات خوش و منحصر به فردی دارن، در سخت ترین شرایط هم همچنان انگیزه بالایی به زندگی خواهند داشت. کتاب بسیار عمیق انسان در جست و جوی معنا به قلم دکتر فرانکل، به معنای واقعی کمکتون میکنه تا معنای زندگی رو درک کنید، انگیزه پیدا کنید و بتونید در سخت‌ترین شرایط هم به حرکتتون ادامه بدید. پس اگه فکر می‌کنید زندگیتون خالی از معناست، این کتاب رو از دست ندید!

15

چشمک (Blink)

خیلی‌هامون سریع دنبال قضاوت کرد هستیم و کاریش هم نمی‌تونیم بکنیم بکنیم. یا شاید هم میتونیم؟ کتاب چشمکبهتون توضیح میده که چرا و چطوری تصمیمات فوری و عجولانه میگیریم و آیا چنین فرایند عجولانه‌ای، برامون خوبه یا نه؟ مالکولم گلادول نویسنده این کتاب بهمون یاد میده که بتونیم آرام باشیم و از این ارامشمون در حساس‌ترین لحظاتی که ناخودآگاه تصمیم گیری می‌کنیم، بهره ببریم. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روانشناسی دنیاست و خوندنش رو بهتون توضیه میکنیم.

تاثیر (Influence)

رابرت چالدینی تو این کتاب ترفندها و راهکارهایی رو بهومن یاد میده که با استفاده از اونا بتونیم بفهمیم آیا کسی داره مدیریتمون میکنه یا نه! در مرحله بعد هم بهمون یاد میده که در برابر کنترل دیگران چطوری باید عمل کنیم. چالدینی که علاوه بر روانشناسی، به مباحث حوزه بازاریابی هم مسلطه، 35 سال تجره و مشاهده در حوزه «تاثیر» رو به عنوان یک راهنمای کاربردی ساده در اختیارمون قرار میده.

البته این فقط یه روی سکه هست. روی دیگه سکه که احتمالا براتون جذاب تر هم باشه، اینه که یاد میگیرید چطوری روی آدمای دیگه تاثیر بذارید و خب داشتن این توانایی، کمک خیلی بزرگی تو زندگی شخصی و کاری بهتون میکنه. پس اگه میخواید یاد بگیرید چطوری بقیه رو متقاعد کنید یا در برابر کنترل کردن دیگران مقاومت کنید، این کتاب رو به هیچ وجه از دست ندید.

16

خب؛ امیداواریم از این معرفی لذت برده باشید و کتاب‌های معرفی شده به کارتون بیان. راستی، این هم بگیم که همین الان میتونید خلاصه صوتی هر سه این کتاب‌ها رو به همراه 362 کتاب دیگه از وب سایت 365book.ir دریافت کنید. این سایت یه کار خیلی ارزشمند انجام داده و مجموعه‌ای از برترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا رو جمع آوری، خلاصه و به صورت پادکست در اختیار شما قرار داده. خبر خوب اینکه همین الان میتونید 4 تا از کتاب‌هاش رو رایگان گوش بدید. پس دیگه منتظر چی هستید؟ 365 تا کتاب در انتظار شماست.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها