کد خبر: 653416
تاریخ انتشار :

8+1 ایده برای چیدمان اتاق خواب های کوچک

8+1 ایده برای چیدمان اتاق خواب های کوچک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چیدمان اتاق خواب کوچک شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما با اندکی هوشمندی می‌توان اتاق خواب‌های کوچک را هم به خوبی دیزاین کرد. استفاده از برخی از ایده‌ها کمک می‌کند تا فضای شما بزرگتر دیده شود. ما در ادامه این مقاله به چند ایده کاربردی برای چیدمان اتاق خواب‌های کوچک می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. کاناپه تخت خوابی

14استفاده از انواع کاناپه‌هایی که تبدیل به تخت می‌شوند می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای اتاق خواب‌های کوچک باشد. بنابراین اگر اتاق خواب شما کوچک است به جای استفاده از تخت خواب و یک کاناپه، از یک کاناپه تخت خوابی استفاده کنید. بهتر است برای این کار از کاناپه‌ای استفاده کنید که در قسمت پایین آن دارای کشوهای بزرگی باشد که بتوانید لوازم اضافی را هم در آن ساماندهی کنید. با این کار با یک تیر دو نشان می‌زنید.

  1. استفاده از گل و گیاه

شاید تعجب کنید و احساس کنید که فضای کافی برای قرار دادن گلدان و انواع گیاه آپارتمانی ندارید. اما در هر اتاق خوابی هر چند کوچک شما می‌توانید فضایی را برای گل‌ها پیدا کنید. با این کار فضای اتاق شما آرامش بیشتری هم پیدا می‌کند. استفاده از گل‌ها شما را به طبیعت وصل می‌کند و احساس کوچکی را در فضا نخواهید داشت. گیاهان آپارتمانی قیمت‌های متنوعی دارند و برای خرید اینترنتی انواع گل یا گیاه آپارتمانی دقت داشته باشید که در کنار قیمت، به دلیل فضای کوچکی که دارید گل  مقاوم انتخاب کنید و نور کافی آن را هم در اتاق خود در نظر بگیرید.

  1. استفاده از قفسه دیواری

در اتاق خواب کوچک شما باید از فضاهای عمودی اتاق بیشترین استفاده را بکنید. با این کار فضایی به کمد یا کتابخانه اختصاص نخواهید داد. این کار را می‌توانید در هنگام بازسازی هم انجام دهید و فضایی را در دیوارها برای کمد و قفسه‌ها در نظر بگیرید. با این کار حتی می‌توانید لوازم تزئینی خود را نیز در آنها قرار دهید.

  1. استفاده از عطر و عود

معمولا ایجاد بوهای مطبوع در اتاق خواب کوچک به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشید. برای این کار می‌توانید از انواع شمع معطر یا عود استفاده کنید. عودهای خوشبو کننده اتاق در انواع مختلف و قیمت‌های مختلفی وجود دارند. شما با  خرید مدل آبشاری  و یا انواع دست ساز عود می‌توانید فضای کوچک خود را دلنشین‌تر کنید.

  1. کم کردن روتختی

نکته اول در استفاده از تخت آن است که بهتر است در اتاق کوچک تخت از هر دو طرف یا حتی 3 طرف به دیوار بچسبد تا فضای زیادی را نگیرد. علاوه بر این، عوض‌کردن ملافه‌ها و مرتب‌کردن روتختی به دلیل آنکه کار سخت و وقت‌گیری است بهتر است یک نوع از آن را انتخاب کنید. بهتر است برای زیباترشدن چیدمان اتاق خواب کوچک، از تعداد لایه‌هایی که روی تختخواب می‌اندازید، کم کنید. شما می‌توانید از یک روتشکی و ملافه برای تخت خود استفاده کنید. با این کار دسترسی شما هم راحت‌تر خواهد بود و نیاز ندارید چند لایه را از هر طرف تخت در اتاق کوچک خود مرتب کنید. با این کار فضای شما هم بزرگتر به نظر خواهد رسید.

  1. استفاده از آینه

 

15همیشه یکی از کاربردهای آینه بزرگتر نشان دادن فضاهای کوچک و انعکاس نور بوده است. شما می‌توانید آینه را درست در مقابل منشا نور اتاق خواب خود قرار دهید تا با انعکاس نور خورشید فضای شما را بیشتر و بزرگتر نشان دهد. استفاده از آینه قدی به خصوص بر روی دیوار موجب می‌شود نه تنها فضای شما اشغال شود بلکه احساس بهتری به اتاق شما تزریق کند.

  1. استفاده از رنگ مناسب

رنگ‌ها هم نقش مهمی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک  شما دارند. شما می ‌توانید با انتخاب یک رنگ مناسب ‌کاری کنید تا فضای اتاق ‌خواب شما بزرگ‌تر یا کوچک‌‌تر به نظر برسد. معمولا رنگ‌های روشن مانند سفید برای اتاق‌ خواب کوچک گزینه مناسبی است. زمانی که یک اتاق خواب کوچک پنجره یا نورگیر خوبی نداشته باشد استفاده از رنگ روشن این کمبودها را جبران خواهد کرد. بنابراین هیچ گاه به یک اتاق خواب کوچک با یک رنگ تیره فکر نکنید زیرا فضای شما را دلگیر و کوچک نشان خواهد داد.

  1. نور پردازی مناسب

استفاده از ترکیب نور درست هم می‌تواند فضای کوچک شما را دلبازتر کند. نورپردازی درواقع یک تکنیک بسیار عالی در دکوراسیون اتاق خواب کوچک و فضاهای مختلف است که می‌توانید با ایده‌های بیشتر آن در این مطلب آشنا شوید. زمانی که شما بتوانید از لامپ‌ ها و لوسترها به ‌درستی استفاده کنید و لایه‌ های مختلفی از نور در فضای خود خلق کنید بسیار عالی خواهد بود. این نور پردازی موجب می‌شود تا فضای شما بزرگتر و زیباتر به نظر برسد.

  1. استفاده کمتر از لوازم تزئینی

بهتر است در اتاقی که فضای کوچکی در اختیار دارید کمتر به سراغ لوازم تزئینی بروید. بهتر است اگر به انواع اکسسوری علاقه دارید تنها گزینه‌های محبوب خود را نگه دارید و بقیه را حذف کنید. شلوغ شدن فضا به خصوص در اتاق خواب کوچک موجب می‌شود تا اتاق نیز کوچک‌تر به نظر برسد و دلگیر خواهد شد.

نویسنده: وحیده امینی

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها