کد خبر: 654712
تاریخ انتشار :

تغییرات جدی در لایحه رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از وضعیت رتبه بندی معلمان

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که آیین نامه اجرایی لایحه رتبه بندی معلمان در دولت با تغییرات جدی مواجه شده است.

تغییرات جدی در لایحه رتبه بندی معلمان | آخرین خبر از وضعیت رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت الله رئیسی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا ابلاغ کرد.رئیس جمهور قانون نظام رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا به وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. ۱۶ اسفند شورای نگهبان لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را پس از ده سال تایید کرد. بر اساس این قانون، معلمان در ۵ رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند. یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود، یعنی درصدهای افزایش هر فرد با حقوق خود فرد است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص آخرین طرح رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد. رتبه بندی معلمان به زودی اجرایی می شود.

محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: لازم است مجلس بر حسن اجرای قوانین نظارت داشته باشد.

وی‌ توضیح داد: آیین نامه اجرایی لایحه رتبه بندی معلمان در دولت با تغییرات جدی مواجه شده که لازم است مجلس با تطبیق قانونی این مسئله را پیگیری کند.

آیین نامه اجرایی ناظر به قانون رتبه‌بندی معلمان در نشست هیئت وزیران مطرح و تصویب شد. این آیین نامه هفت جلسه در کمیسیون‌های متعدد دولت مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به جایگاه معلمان گرامی و جامعه فرهنگیان موضوع نیاز به بررسی‌های کامل داشت تا شان آن‌ها رعایت شود و با در نظر گرفتن تمام جوانب، کلیات آیین نامه به تصویب دولت رسید.

این سخنان کوتاه، گفت و گوی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم در حاشیه نشست روز ۱۸ خرداد هیئت دولت با خبرنگاران بود.

این صحبت‌ها به معنای آن بود که پس از گذشت ۱۰ سال از مطرح شدن این طرح و حضور ۶ وزیر در مسند ریاست آموزش و پرورش بالاخره اجرایی شدن قانون رتبه بندی معلمین به انتها می رسد.

وزارت آموزش و پرورش ملزم به اجرای این طرح است و بر اساس قانون مدیران این وزارتخانه مهم از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ملزم هستند ضمن تدوین آیین‌نامه اجرایی این قانون، آن را به مرحله اجرا درآورند.

پس از تصویب این طرح سخنگوی وزارت آموزش و پرورش نیز با تنها انتشار یک توئیت در صفحه مجازی خود خبر از تصویب این طرح و اجرایی شدن آن داد. طرحی که با توجه به مشکلاتی که داشته و زمانی که در این سال‌ها از آن گذشته است، فرهنگیان چندان به آن امیدوار نیستند و حتی به بعضی از موارد تصویب شده این طرح مانند برگزاری آزمون برای این رتبه بندی اعتراضاتی داشتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها