کد خبر: 654833
تاریخ انتشار :

چسب آکواریوم چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب آکواریوم چیست و چه کاربردی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

چسب ها یکی از کاربردی‌ترین و در عین حال پرمصرف‌ترین ابزارهایی هستند که برای تعمیرات یا مونتاژ کردن وسایل مختلف از آنها استفاده می‌کنیم. اما گروه دیگری از چسب ها هم هستند که کاربرد آنها درزگیری و آب بندی سطوح است؛ مانند چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکونی.

چسب سیلیکون آکواریوم جزو محصولاتی است که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید، ولی کاربردهای گسترده‌ای دارد؛ کاربردهایی فراتر و حرفه‌ای‌تر از ساخت آکواریوم ماهی. اگر دوست دارید این محصول را بیشتر بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله می‌خواهیم درباره چسب آکواریوم، کاربردهای این محصول و بهترین برندهای چسب سیلیکون آکواریوم بازار با شما صحبت کنیم.

چسب آکواریوم (سیلیکون درزگیر) چیست؟

چسب آکواریوم یا چسب سیلیکون، یک محصول فوق العاده قوی برای درزگیری و آب بندی سطوح است. این محصول عایق رطوبت است و برای آب بندی سطوحی استفاده می‌شود که به‌طور مداوم در تماس با آب یا رطوبت قرار دارند. به چسب آکواریوم، چسب سیلیکون اسیدی و چسب سیلیکون درزگیر هم گفته می‌شود.

این محصول از سیلیکون تولید می‌شود، بوی نسبتاً تند و ویسکوزیته بالایی دارد. مقاومت دمایی آن بین 75- تا 200+ درجه سانتیگراد است و محدودیتی برای استفاده در فضای باز ندارد. چسب آکواریوم روی سطوح عمودی ریزش پیدا نمی‌کند و از قدرت چسبندگی بسیار خوبی بر روی سطوح فلزی، شیشه‌ای و چوبی برخوردار است.

 

کاربردها و موارد استفاده از انواع چسب آکواریوم

به ‌طور کلی چسب‌های آکواریومی برای ساخت آکواریوم‌های شیشه‌ای، درزگیری و آب بندی سرویس‌های بهداشتی و سینک ظرف‌شوئی، درزگیری اطراف پنجره‌ها و... استفاده می‌شوند. ولی اگر بخواهیم با موارد استفاده از انواع چسب آکواریوم براساس رنگ بسته بندی و نوع کاربردشان آشنا شویم، باید آنها را در 4 گروه زیر بررسی کنیم:

·چسب آکواریوم بی‌رنگ یا شفاف

این چسب‌ها کاملاً شفاف و بی رنگ هستند و برای درزگیری سینک ظرف‌شوئی، ساخت آکواریوم و پوشاندن درز و ترک‌های ساختمانی و موارد مشابه استفاده می‌شوند.

·چسب آکواریوم مشکی

این نوع چسب که با نام چسب شیشه ماشین هم شناخته می‌شود، برای نصب شیشه انواع خودروها به کار می‌رود.

·چسب سیلیکون سفید

از این چسب درزگیر برای عایق و آب بندی کردن درزهای کاشی و سرامیک‌های کف حمام، دستشویی، روشویی، وان حمام و استخرها استفاده می‌شود.

·چسب سیلیکون قرمز

از چسب سیلیکونی قرمز رنگ به‌ دلیل مقاومت بالا، عدم واکنش با مواد شیمیایی و خاصیت عایق بودن، به ‌عنوان چسب واشر استفاده می‌شود.

10

 

با ویژگی‌های چسب سیلیکون آکواریوم آشنا شوید

چسب آکواریوم یا چسب درزگیر با چسب‌های معمولی چندین تفاوت مهم و اساسی دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

·در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم است

اولین و مهم‌ترین ویژگی چسب آکواریوم، عایق بودن این محصول در برابر نفوذ هرگونه رطوبت و آب است. دلیل این خاصیت، ساختار سیلیکونی و آب گریز چسب آکواریوم است. همین ویژگی این چسب‌ها را برای آب‌بندی و درزگیری مناسب کرده است.

·مقاومت خوبی در برابر نوسانات دمایی دارد

چسب آکواریوم مقاومت حرارتی بالایی دارد و می‌تواند دمایی بین ۷۵- تا ۲۰۰+ درجه سانتیگراد را تحمل کند. این ویژگی باعث افزایش کارایی چسب‌های آکواریوم و امکان استفاده از آنها در شرایط آب و هوایی مختلف شده است.

·بافت کشسان و ژله‌ای دارد

ویژگی بعدی چسب آکواریوم، حالت کششی و قدرت چسبندگی بسیار خوب این محصول است. این ویژگی باعث می‌شود در زمان مصرف، چسب با مقداری فشار و بدون پخش یا سرازیر شدن از لوله تزریق خارج شود.

·خاصیت عایق حرارتی دارد

ساختار چسب سیلیکون آکواریوم حاوی اکسیژن و سیلیکون است که باعث می‌شود چسب به ‌عنوان یک عایق حرارتی عمل کند. همین ویژگی چسب آکواریوم باعث شده که از آن برای درزگیری پنجره‌های ساختمانی و جلوگیری از هدر رفتن گرمای خانه در فصول سرد سال استفاده شود.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های دقیق هر کدام از چسب‌های آکواریوم، می‌توانید به لینک https://www.raymandtejarat.com/categories/%DA%86%D8%B3%D8%A8%20/ مراجعه نمایید.

11

 

3 تا از بهترین برندهای چسب آکواریوم برای خرید

اکنون که با چسب آکواریوم و ویژگی‌های این محصول آشنا شدید، نوبت به معرفی بهترین مارک‌های تولیدکننده چسب آکواریوم می‌رسد. 3 برندی که در ادامه معرفی کنیم جزو بهترین محصولات بازار ایران هستند:

چسب سیلیکون آکواریوم ANTIA

چسب آکواریوم ANTIA یکی از با کیفیت‌ترین چسب‌های آکواریوم بازار ایران و ساخت کشور ترکیه است. این محصول از سیلیکون 100 درصد خالص و باکیفیت و با فرمولاسیونی خاص تولید شده است. از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به خاصیت ضدآب بودن، مقاومت بالا در برابر نوسانات دما (60- تا 180+)، قدرت چسبندگی بالا، خاصیت ضد قارچ و ضد کپک، عدم کاهش حجم در گذر زمان، مقاومت در برابر اشعه UV، عدم تغییر رنگ در تماس با رطوبت یا حرارت و رنگ شفاف آن اشاره کنیم.

از چسب ANTIA برای آب بندی سینک ظرف‌شوئی، آب بندی سرویس‌های بهداشتی، درزگیری فضاهای خالی پنجره‌ها و شیشه‌ها، چسباندن آینه روی MDF، درزگیری کاشی و سرامیک کف حمام و سرویس‌های بهداشتی، چسباندن سطوح آلومینیومی و درزگیری مخازن آب استفاده می‌شود. چسب آکواریوم ANTIA را می‌توانید از رایمند تجارت تهیه کنید.

چسب آکواریوم سیلیکونی SIKA

چسب آکواریوم SIKA ساخت شرکت سیکا سوئیس است. این محصول یکی دیگر از چسب‌های با کیفیت بازار است که برای درزگیری سینک ظرف‌شوئی، درزگیری شیشه‌ها، چسباندن آینه به سطوح، درزگیری کاشی و سرامیک سرویس‌های بهداشتی و آب بندی سطوح فلزی استفاده می‌شود.

از ویژگی‌های چسب سیلیکون آکواریوم سیکا، می‌توانیم به مناسب بودن برای آب بندی سطوح، قابلیت چسبندگی و درزگیری عالی، ایستادگی بسیار بالا و مقاومت در برابر فشار و دماهای بالا، ضد قارچ و کپک بودن، مقاومت در برابر اشعه UV و شفاف و بی رنگ بودن آن اشاره کنیم.

چسب سیلیکون آکواریوم ABC

چسب آکواریوم ABC دارای ساختار سیلیکونی و کاملاً ضدآب است. این محصول مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارد و به‌ دلیل خاصیت ضد قارچ و ضد کپک بودن برای آب بندی سطوحی که دائماً در معرض رطوبت قرار دارند، ایده آل است. چسب آکواریوم ABC، طوری طراحی شده که به راحتی توسط تفنگ یا نازل چسب آکواریوم، قابل استفاده است.

از این چسب می‌توانیم برای درزگیری کاشی و سرامیک‌های کف سرویس بهداشتی و آشپزخانه، درزگیری فضای خالی پنجره‌ها، آب بندی شیشه‌های ساختمان، چسباندن آینه به سطح چوب یا MDF، چسباندن پانل‌های فشرده و آب بندی شیشه‌های بیرونی ساختمان استفاده کنیم.

 

خرید چسب آکواریوم و چسب سیلیکون با بهترین قیمت

اگر به دنبال یک فروشگاه آنلاین و معتبر برای خرید انواع چسب آکواریوم و چسب سیلیکون با بهترین قیمت و کیفیت هستید، پیشنهاد ما فروشگاه رایمند تجارت است.

رایمند تجارت یکی از معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی عرضه، تأمین و فروش انواع چسب‌های سیلیکون آکواریوم، درزگیرهای سیلیکون، ام اس پلیمر، پلی اورتان و انواع چسب‌های صنعتی فعالیت می‌کند. برای دسترسی به محصولات بهترین برندهای معتبر دنیا از جمله ANTIA، ABC، Sika، Weiss و HILTI، فقط کافی است به نشانی اینترنتی http://raymandtejarat.com/ مراجعه کنید و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها