کد خبر: 654924
تاریخ انتشار :

راهنمای چیدمان لوازم دکوری ارزان اما شیک

راهنمای چیدمان لوازم دکوری ارزان اما شیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هر خانه ای چیدمان منحصربه فرد خودش را دارد، بعضی چیدمان راحت و مدرن و برخی چیدمان کلاسیک و رسمی را می پسندند اما صرف نظر از اینکه چیدمان خانه شما در کدام دسته قرار می گیرد خانه به دکور و تزئینات نیاز دارد و انوعی از لوازم تزئینی وجود دارد که مناسب تمام سلیقه ها و خانه هاست. اکسسوری ها و لوازم دکوراتیو همچون پری های کوچکی در گوشه گوشه خانه به کمک شما می آیند تا فضای زندگیتان را زیبا سازند.

از جمله محاسن این لوازم این است که فرقی نمی کند بودجه شما چقدر باشد، با هر مقدار پولی که در دست دارید می توانید با خرید چند وسیله کوچک خانه خودتان را زیباتر کنید.

آیا لازم است در گوشه ای از آن از لوازم دکوراتیو هم استفاده کنم؟ اگر جواب مثبت است مدل، جنس، اندازه آن چگونه باید باشد؟ پارچه وسایل دکوری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه مدل لوازمی به چه مدل چیدمانی می آید؟ ترندهای لوازم دکوری چیست؟ همه این سوال ها، سوال هاییست که دقیقا هنگامی که چیدمان وسایل خانه را تمام می کنید و مهره های اصلی را سر جایش می گذارید ذهن شما را اشغال می کندد. قبل از پاسخ به این سوالات باید اول تعریف دقیقی از لوازم دکوری داشته باشم.

 

لوازم دکوری و تزیینی

به تکه های کوچکی از وسایل خانه که به راحتی جایگزین و حمل می شوند و عملکرد خاصی جز زیبایی ندارند لوازم دکوری و اکسسوری های خانه گفته می شود. از جمله اکسسوری ها و لوازم دکوراتیو می توان به رومیزی، کوسن، مجسمه، گلدان، پرده، لوستر و قاب عکس اشاره کرد. این موارد که معمولا به کمک دکوراسیون داخلی خانه می آیند دسته های مختلفی مانند پارچه، گیاه و نقاشی ها را هم شامل می شوند. لوازم دکوراتیو لوازمی کوچک و قابل حمل هستند که معرف سلیقه صاحب خانه هستند. به کمک این لوازم می توان محیطی دلپذیر و دوست داشتنی در خانه ایجاد کرد.

8

با گذر زمان شکل و طرح و انتظارات از لوازم دکوراتیو تغییرات زیادی داشته است اما اصول اولیه ای وجود دارد که هرگز نمی توان آن را از لیست ویژگی های لوازم دکوری خط زد. چندین رکن اصلی در لوازم دکوری وجود دارد که شناخت و استفاده به هر خانه ای رنگ و بویی از زیبایی و جذابیت می بخشد.

 

کیفیت را فدای کمیت نکنید

طبق نظر متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از یک نقاشی گران قیمت یا یک عدد ظرف خاص و با کیفیت چیدمان خانه شما را بسیار زیباتر و منحصربه فردتر از زمانی نشان می دهد که چندین ظرف و وسیله بی کیفیت در گوشه و کنار خانه قرار داده اید. پس صرف نظر از اینکه چه نوع وسیله دکوری خریداری می کنید توصیه شماره یک متخصصان به شما این است خرید اجناس بی کیفیت ممنوع!

 

سایز مناسب لوازم دکوری

در کنار توجه به کیفیت و زیبایی لوازم دکوری ارزان یا لوکس یک اصل را همیشه در نظر داشته باشید، نسبت و تناسب! آویختن یک تابلوی نقاشی سی سانتی متر در سی سانتی متر بر روی دیواری خالی و بلند و بزرگ همانقدر بی معنی است که به زور جای دادن مبلمان ۱۲ نفره در اتاق ۶ متری! قدم دوم در انتخاب لوازم دکوری توجه به اندازه کلی اتاق و اسباب و اثاثیه داخل اتاق است. اگر خانه کوچکی دارید از خریدن لوازم دکوری حجیم صرف نظر کنید. برای خانه های بزرگ هم استفاده از لوازم دکوری بزرگ به گرم تر شدن فضای خانه کمک خواهد کرد.

 

استفاده از رنگ ها و بافت های مختلف

حقه رنگ و بافت در تکمیل دکوراسیون خانه به کمک شما خواهد آمد. منظور از این حقه این است که اگر وسایل خانه شما طرح دار و شلوغ به نظر می رسند با استفاده از فرش، کوسن و ملحفه های تک رنگ و ساده می توانید چیدمان خانه تان را چشم نواز و کمی متعادل تر کنید. اگر هم هنگام خرید وسایل خانه طرفدار وسایل تک رنگ و ساده بوده اید از انتخاب لوازم دکوری با بافت ها و طرح های مختلف نترسید، آنها می توانند مکمل چیدمان خانه شما باشند و به خانه روح و گرما ببخشند.

 

دکوراسیون با گلدان ها

انتخاب گلدان به عنوان دکور و تزئینات خانه یکی از انتخاب های بی دردسر و در عین حال مناسب است، انتخابی که در عین سادگی فضایی رمانتیک به گوشه گوشه خانه شما می بخشد. قرار دادن گل طبیعی در گلدان که دیگر نور علی نور است، اضافه کردن گل طبیعی به چیدمان خانه مثل اضافه کردن نوایی عاشقانه به مراسم خوردن صبحانه، همچون مهمانی غافل گیری برای روزمرگی هاست.

9

در انتخاب گل داخل گلدان، چه طبیعی و چه مصنوعی می توان از پالت رنگی چیدمان خانه کمک گرفت. برای مثال گل های زرد به دیوار و کاناپه گلبهی می آید و یا گل های قرمز برای چیدمانی که رنگ سبز بر آن قالب است انتخاب خوبی است.

 

طراحی دکوراسیون با آینه ها

آینه ها علاوه بر زیباتر کرده فضا به ایجاد خطای دید و بزرگ تر نشان دادن آن هم کمک می کنند. از ویژگی های مهم آینه ها می توان به تنظیم نور اشاره کرد. اگر به سقف خانه آینه به چسبانید نور خانه چندین برابر خواهد شد. اگر در گوشه های تاریک خانه آینه کوچک نصب کنید نور را به آن گوشه هدیه خواهید داد. در آخر هم وجود آینه در خانه باعث می شود شما بتوانید خود و اعضا خانواده را در همه حالات ببینید.

10

آینه یکی دیگر از وسایل دکور و تزئینات خانه است که به تمامی چیدمان ها می آید. بسته به مدل خانه و چیدمان آینه ها را می توان گوشه اتاق نشیمن، بالای مبل، روی یکی از دیوار های پذیرایی، بالای شومینه و… نصب کرد. اگر فضای خانه زیادی شلوغ است با استفاده از یک آینه ساده می توان به آن سادگی بخشید و اگر فضا خلوت است با کمک قاب های دور آینه در رنگ های مختلف می توان هم زمان شکوه، زیبایی و رنگ را به چیدمان خانه اضافه کرد.

 

آثار هنری در دکوراسیون

چیدمان خانه هر قدر هم که ساده همه دیوارها نباید خالی بمانند. چیزی که در استفاده از آثار هنری جالب است این است که اغلب آن ها منحصر به فرد هستند و این به این معنی است که استفاده از آن ها خانه و چیدمان شما را منحصربفرد می سازد. آثار هنری در جنس ها و بافت های بسیار متنوعی ساخته و پرداخته می شوند. دست ساز های رزینی، مجسمه های سنگی، فلزی، چوبی،  آثاری ساخته شده از جنس پلی استر، طرح های کشیده شده روی پارچه ها همه در دسته آثار هنری برای دکور تزئینات خانه قرار می گیرند.

 

فروش لوازم دکوری

اگر به دنبال معتبر ترین مرکز فروش آنلاین لوازم دکوری هستید، مفتخریم که دکوریار را به عنوان یکی از به روزترین و جامع ترین فروشگاه های آنلاین لوازم خانگی خاص، فعالیت خود را با هدف عرضه کالای باکیفیت به هم وطنان گرامی آغاز نموده است معرفی کنیم. فروش تخصصی دکوریار در کنار محتواهای بی نظیر دکوراسیون منزل خواهد بود که شامل اکسسوری ها، پاف، مجسمه، چراغ آویز، بین بگ، مبلمان، کوسن، انواع لامپ، لوستر و میز بوده و به زودی گسترش خواهد یافت. شما بزرگواران می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکوریار مراجعه نموده و یا با شماره 02128423832 تماس بگیرید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها