کد خبر: 654997
تاریخ انتشار :

اشنایی با باند اکتیو ، باند سقفی و میکروفون

اشنایی با باند اکتیو ، باند سقفی و میکروفون
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در مقاله به برسی موضوعات متنوعی چون باند اکتیو که جایگاه خوبی در بازار ایران دارند و همچنین باند و سیستم های صوتی سقفی پرداخته و در انتها در مورد میکروفون های بیسیم و باسیم توضیحاتی را اراعه خواهیم داد.

آشنایی با باند اکتیو یا Active loudspeakers

یکی از اجزای اصلی برای برگزاری مراسم های بزرگ مثل عروسی، عزا، جلسات اداری و... باند یا اسپیکر است. در واقع بدون استفاده از باند، صدا به صدا نمی رسد! در نتیجه، کنترل جمعیت بسیار سخت خواهد شد. به همین دلیل بهترین گزینه پیش روی ما، استفاده از باند است. باند ها انواع بسیار مختلفی دارند. به طور مثال، ممکن است هنگام خرید باند، با اصطلاح اکتیو یا پسیو (active و passive) رو به رو شده باشید. اما چه تفاوتی بین این دو مدل وجود دارد؟ به بیان دیگر، اکتیو یا پسیو بودن باند دقیقا به چه معناست؟ داشتن اطلاعات کافی در مورد بلندگو ها، خرید را برای ما ساده تر خواهد کرد. پارسیان تک مفتخر است با ارائه این مقاله به شما خوانندگان عزیز، اطلاعات کافی و جامع درباره بلندگوهای اکتیو را در اختیار شما قرار دهد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آمپلی فایر چگونه کار می کند؟

قبل از توضیح کارکرد باندهای اکتیو، بهتر است درباره قطعه ای به نام آمپلی فایر (تقویت کننده) صحبت کنیم. در واقع وجود یا عدم وجود این قطعه در باندها، موجب تمایز آن ها خواهد شد. پس در قدم اول، با نحوه عملکرد آمپلی فایر آشنا می شویم. به زبان ساده تقویت کننده یا آمپلی فایر، دستگاهی است که سیگنال ورودی کم قدرت را دریافت کرده و این سیگنال ورودی را در مسیر مدار خود، به یک خروجی پر قدرت تقویت می کند. به بیان دیگر، آمپلی فایر سبب تقویت سیگنال های کم قدرت خواهد شد. معمولا یک آمپلی فایر کافی نیست تا خروجی را به سطح دلخواه برساند. به همین دلیل از سیستم تقویت کننده چند مرحله ای بهره می گیرند.

باند اکتیو یا Active loudspeakers چیست؟

مزایای استفاده از باندهای اکتیو یا Active loudspeakers

  • در اکثر باندهای اکتیو، تقویت کننده (آمپلی فایر) به طور کامل با بلندگوها تنظیم شده است. این بدان معناست که شما بهترین صدا را مستقیماً از جعبه دریافت خواهید کرد.
  • برای ایجاد تغییر در نوع صدا، لازم نیست که مهندس باشید! باندهای اکتیو این امکان را به شما می دهند که با حداقل تنظیمات، به صدای مطلوب خود برسید. بلندگوهای اکتیو اغلب دارای تنظیمات EQ هستند که باعث می شود صوت آن ها قابل تنظیم باشد.
  • راه اندازی باندهای اکتیو بسیار ساده بوده و نیازی به تجربه فنی نیست.
  • جالب است بدانید که اکثر باندهای اکتیو با باطری کار می کنند. در این صورت، حمل و نقل برای کاربران عزیز بسیار راحت تر خواهد شد. این امر به دلیل وجود شبکه های متقاطع اکتیو موجود در بلندگوهای فعال امکان پذیر است.

 

باند های سقفی

 همانطور که گفته شد بلندگوهای سقفی دارای کاربردهای متفاوتی هستند؛ بنابراین در ابعاد و اندازه های متفاوت به صورت اسپیکر توکار و باند روکار تولید می شوند.

توان خروجی این باندها به اندازه آن ها بستگی خواهد داشت. معمولا برای استفاده از این محصولات در منازل می توان به یک باند با قدرت خروجی 20 تا 30 وات و ووفر 5 اینچی بسنده نمود.

این باند سقفی به دو صورت اهمی و یا ولتی در بازار موجود هستند. بلندگوهای ولتی امکان اتصال چندین اسپیکر را برای کاربران فراهم می نماید و همچنین دارای ترانس مچینگ هستند. این نوع اسپیکرها معمولا در سیستم های اطلاع رسانی و پخش موزیک استفاده می شوند.

باندهای سقفی روکار:

باندهای سقفی روکار برای نصب شدن نیازی به برش سقف ندارند و به راحتی بر روی سقف قرار می گیرند. از این نوع باندها معمولا در آپارتمان ها، بیمارستان ها، مراکز خرید و… به آسانی قابل نصب، راه اندازی و استفاده هستند.

اسپیکرهای سقفی توکار:

در مقابل اسپیکرهای سقفی توکار هستند که برای نصب آن ها می بایستی بر رو سقف یک برش به اندازه بلندگو ایجاد نمود و سپس از آن ها استفاده نمود. از باندهای توکار سقفی در فضاهای خاصی مثل استخرها و مجموعه های آبی استفاده بیشتری می شود.

2

 

میکروفن

میکروفون بیسیم

میکروفون که در حالت محاوره مایک MIC نیز نامیده می شود، یک دستگاه یا حسگری است که صوت را به الکتریسته تبدیل می کند. میکروفن های بیسیم به میکروفون های وایرلس Wireless نیز معروف هستند.

این میکروفون ها می توانند بدون اتصال به هیچگونه سیمی امواج صوتی را به امواج الکتریکی تبدیل نمایند.

نخستین میکروفون در سال 1876 توسط امیل برلاینر، با نام فرستنده صدا در تلفن ها به کار برده شده است.

میکروفون سیمی

میکروفون که در حالت محاوره مایک MIC نیز نامیده می شود، یک دستگاه یا حسگری است که صوت را به الکتریسته تبدیل می کند. در انتهای میکروفن با سیم یک سیم وجود دارد که توسط آن به سایر تجهیزات صوتی متصل می شوند.

نخستین میکروفون در سال 1876 توسط امیل برلاینر، با نام فرستنده صدا در تلفن ها به کار برده شده است.

 

3

خرید مطمئن با پارسیان تک!

ELECTRO VOICE، DYNACORD، YAMAHA و... از جمله بهترین برندهای باند اکتیو هستند. برای خرید باند اکتیو در تهران یا شهرهای دیگر، به یک فروشگاه معتبر و مطمئن نیاز داریم که علاوه بر کیفیت، اطمینان لازم را نیز به مشتریان خود هدیه کند. زیرا نسخه تقلبی هر یک از موارد ذکر شده در بازار موجود می باشد. پارسیان تک، یکی از قدیمی ترین فروشگاه های لوازم فنی و مهندسی است. همچنین به منظور راحتی و رفاه حال شما عزیزان، امکان خرید اینترنتی نیز فراهم گردیده است. انواع دوربین مداربسته، سیستم صوتی و تجهیزات نور با بهترین قیمت در فروشگاه پارسیان تک به فروش می رسد. برای دریافت مشاوره توسط تیم حرفه ای پارسیان تک، کافی است از طریق شماره واتساپ درج شده در سایت ما اقدام فرمایید.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها