کد خبر: 659266
تاریخ انتشار :

یخساز قالبی چطور کار می کند و چه مزیت‌هایی دارد؟

یخساز قالبی چطور کار می کند و چه مزیت‌هایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

یخساز قالبی، دستگاهی جهت تولید قطعات یخ کریستالی و شفاف در ابعاد گوناگون است. وجود این یخ‌ها تحولی عظیم در فعالیت و کسب­وکار شما ایجاد می­کند. علی الخصوص اگر نیاز به یخ برای نگهداری مواد یا جابه­جایی آن­ها داشته باشید. این دستگاه برای رستوران­ها، کافی شاپ­ها و... که نیاز به یخ­های قالبی فراوانی در طول روز دارند مناسب است. در تونل انجماد نیز از این دستگاه جهت تأمین یخ استفاده می­شود. از آنجایی که یخ­های قالبی در صادرات و واردات مواد غذایی هم به کار گرفته می­شود، وجود این دستگاه باعث می­شود تا کیفیت تجارت و خدمات شما بهبود یابد. چرا که از مزیت­های آن بهره­مند خواهید شد. از مزایای که یخسازی قالبی با این دستگاه دارد می­توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سرعت عمل بسیار بالایی دارد

یکی از اصلی­ترین مزایای این دستگاه، تولید قطعات یخ به تعداد بالا در کم­ترین زمان است. از آنجایی که به صورت دستی کار نمی­کند و دست شما هیچ دخالتی در آن ندارد، سرعت آن بیشتر بوده و در نهایت بر روی سرعت کار شما نیز اثر می­گذارد.

  • یخ­های یکدست و یک شکل تولید می­کند

وجود تکه یخ‌هایی با شکل­های نامتقارن باعث می­شود تا مورد توجه قرار نگیرد؛ اما زمانی که تمامی یخ­ها در یک ابعاد و اندازه باشند، ناخودآگاه توجه را به خود جلب می­کند و ظاهری زیبا و منظمی به آن می­بخشد که با خرید یخساز قالبی از آن بهره­مند خواهید شد.

  • صرفه جویی در هزینه­ها

با داشتن این دستگاه، دیگر نیاز به خرید یخ­ ندارید. هر زمان که بخواهید مخزن آن را پر خواهید کرد و به تعداد دلخواه یخ قالبی خواهید داشت. هیچ محدودیت زمانی و مکانی هم برای استفاده آن وجود ندارد.

یخسازی قالبی

دستگاه یخساز چطور کار می کند؟

می‌توان از نام یخساز قالبی صنعتی پی برد که این دستگاه صنعتی قالب‌های یخ را به صورت مستطیلی و در اندازه‌های مختلف تولید می کند. امروزه برخی از کسب‌وکارهای مختلف برای آن که مواد غذایی خود را بدون خراب شدن به فروش برسانند نیاز به استفاده از این‌گونه یخ‌ها دارند. دستگاه یخساز از اجزا مختلفی تشکیل شده است که به صورت هماهنگ با یکدیگر برای هدف واحدی کار می­کنند.

این دستگاه در سردخانه­ صنعتی هم کاربرد دارد؛ اما سؤال مهمی که وجود دارد، نحوه عملکرد آن است. این دستگاه صنعتی، از طریق فرآیند تبرید، می­تواند آب تصفیه شده یا آب مقطر را تبدیل به یخ کند. طراحی آن به گونه­ای انجام شده که در بخش بالای آن یک محفظه جهت وارد کردن آب به دستگاه وجود دارد. درون این محفظه نیز سنسورهایی تعبیه شده است تا میزان دمای آب را اندازه­گیری کنند. چرا که باید دما آب به یک مقدار مشخصی برسد تا سپس عمل تبدیل آب به یخ انجام شود. بعد از آنکه دما به اندازه مورد نظر رسید، درون دستگاه تبدیل به یخ شده و به واسطه برش به قطعات کوچک‌تر تقسیم شده و از قسمت خروجی آن به بیرون راه پیدا کرده و آماده استفاده است. البته یخسازها انواع گوناگونی دارند که نام آن ها با توجه به شکل یخ­هایی که تولید می­کنند انتخاب شده است.

 برای مثال: یخساز حبه­ای که یخ­هایی به شکل حبه و با اندازه کوچک تولید می­کند؛ اما یخساز قالبی، برای استفاده در صنعت طراحی شده است و در ابعاد بزرگ‌تر بوده و همچنین یخ‌هایی که تولید می­کند هم اندازه­های غول پیکری داشته و در سردخانه، جابه­جایی گوشت و... استفاده می­شود.

4

مراحل یخسازی قالبی

یخ‌های تولید شده توسط دستگاه یخساز قالبی صنعتی با مکانیزم تبرید و تونل انجماد، ساخته می‌شوند، این دستگاه بدون دخالت دست و به صورت تمام اتوماتیک یخ‌های قالبی به شکل مستطیل را می‌سازد که افراد را از خرید کیسه‌های یخ کوچک بی‌نیاز می کند زیرا خرید یخ‌های قالبی به مراتب مزیت‌های بیشتری را به همراه دارد.

در یخساز قالبی ابتدا گاز را سرد شده تا جایی که به مایع تبدیل می‌گردد سپس این مایع داخل او اپراتور به وسیله شیر انبساط اسپری می‌شود. محل قرارگیری او اپراتور بسیار نزدیک آب درون یخساز است این عمل باعث می‌شود که گازهای وارد شده گرمای آب را به خود جذب کنند و در نتیجه آب سرد شود، این عمل تا جایی که آب به طور کامل به یخ تبدیل شود ادامه پیدا می کند

مزایای انواع دستگاه‌های یخ سازی صنعتی

دستگاه­های یخ سازی صنعتی را با چیلر ها اشتباه نگیرید. چیلر دستگاهی است که می­تواند با کاهش دمای آب موجب کاهش دمای محیط شود معمولاً از چیلرها برای تهویه مطبوع هوا در محیط­های مختلف استفاده می­شود؛ اما یخ سازها با کاهش دمای آب آن را به یخ تبدیل می­کنند.

از مزیت­هایی انواع دستگاه‌های یخ سازی صنعتی می­توان موارد زیر را نام برد:

راندمان آن ها بسیار زیاد است.

با ترموستات­های صنعتی مجهز شده­اند.

جنس بدنه و همین‌طور قالب­های یخ آن­ها از گالوانیزه می­باشد که بسیار مستحکم و البته مقاوم است.

می­تواند در هر 12 ساعت یکبار نیاز شما را به یخ تأمین نماید.

توسط سازمان بهداشت تائید شده و هیچ نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

از قابلیت­ها و امکانات منحصربه‌فردی برخوردار است. برای مثال: سطل­های ذخیره‌ساز آن به صورت خودکار پر می­شود.

می­تواند یخ­هایی با سایزهای مختلف تولید و در اختیار شما قرار دهد.

 

5

جمع‌بندی

اگر قصد خرید یخساز قالبی صنعتی را دارید بهتر است حواس خود را جمع کرده و به اصطلاح چشم بسته خرید نکنید زیرا در این صورت ممکن است بعد از خرید با مشکلات احتمالی بسیار زیادی مواجه شوید بنابراین برای جلوگیری از این‌گونه مشکلات موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

توجه به کیفیت موتور سرما ساز: همانطور که میدانید مهم‌ترین قسمت یک یخساز موتور آن می‌باشد زیرا اگر موتور عملکرد ضعیفی داشته باشد، راندمان کل دستگاه پایین خواهد آمد. همچنین بالا بودن کیفیت موتور منجر به افزایش طول عمر مفید دستگاه نیز خواهد شد.

توجه به بدنه یخساز قالبی صنعتی: یخساز قالبی صنعتی دارای دوبدنه داخلی و خارجی هستند. توجه داشته باشید که جنس بدنه بیرونی باید بسیار مقاوم و ضدزنگ باشد تا با مرور زمان دچار پوسیدگی نگردد. بدنه داخلی نیز باید به نوعی باشد که یخ‌های تولید شده بوی نامطبوعی نداشته باشد.

توجه به دستی یا اتوماتیک بودن دستگاه: برای آنکه بدون وقفه یخ‌های با کیفیت تولید کنید، سعی داشته باشید حتماً یخسازهای اتوماتیک را خریداری کنید زیرا در مدل‌های دستی ممکن است براثر اشتباه انسانی دستگاه دچار مشکلات و نقص فنی شود.

توجه به خدمات پس از فروش: همواره در تلاش برای خرید یخساز قالبی از مراکز معتبر باشید زیرا این‌گونه مراکز با ارائه خدمات پس از فروش، خیال مشتریان را از بابت مشکلات احتمالی موجود در دستگاه راحت می کند.

قیمت دستگاه یخ ساز قالبی: از پارامترهای مهم در زمان خرید دستگاه­های صنعتی، قیمت آن­ها است. طبیعی است که چنین تجهیزاتی قیمت بالایی دارند و شما به همین خاطر فرصت تست ندارید که اگر بعد از خرید یک دستگاه از آن رضایت نداشتید به دنبال مدل دیگری باشید. در نتیجه باید تمامی فاکتورها را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت از یک برند معتبر و با سابقه و یک دستگاه با تمامی امکانات خریداری نمایید که قیمت آن متناسب با بودجه شما باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها