کد خبر: 659452
تاریخ انتشار :

بررسی دلایل بالاتر بودن قیمت ps5 نسبت به سایر کنسول ها

بررسی دلایل بالاتر بودن قیمت ps5 نسبت به سایر کنسول ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

قیمت کنسول پلی استیشن 5 از سایر کنسول های پلی استیشن بالاتر است. این مدل کنسول پلی استیشن ، واقعاً ارزشمند است.

کنسول پلی استیشن 5 از نظر سخت افزاری چگونه است ؟

این کنسول دارای پردازشگری هشت هسته ای از نوع Zen 2 با فرکانس متغیر 3.5 گیگاهرتز می باشد. پردازشگر گرافیکی آن ، دارای قدرتی 10.28 ترافلاپسی است که 36 واحد پردازشی با فرکانس 2.23 گیگاهرتز دارد. آیا با ذکر این دو خصیصه با قدرت کنسول PS5 ، آشنا شدید ؟ پس به ادامه ی مطلب توجه کنید.

معماری پردازنده گرافیکی این کنسول ، به صورت RDNA 2 می باشد. برای ذخیره نمودن بازی های متعدد دچار مشکل نیستید. زیرا این کنسول دارای یک رم 16 گیگابایتی است. پهنای باند حافظه ، 448 گیگابایت بر ثانیه می باشد. سونی یک حافظه داخلی ایده آل ، برای این کنسول درنظر گرفته است که 825 گیگابایتی می باشد. خوشبختانه این کنسول سونی از درایو نوری برخوردار می باشد و درایو آن به صورت 4K UHD Blu-ray Drive است.

حافظه ی کنسول پلی استیشن 5 ، از نوع SSD است ؟

قیمت کنسول پلی استیشن 5 به سبب ویژگی ها و مشخصات بسیار خوبی که دارد ، نسبتاً بالا است. خرید PS5 ، اولویت اول اغلب گیمرها است. یکی از نکات مثبت کنسول پلی استیشن 5 ، حافظه ی SSD است. با توجه به بهبود کیفیت بازی ها و توسعه یافتن فضای بازی ها و ... به قدرت پردازشی بالاتری احتیاج است. همچنین به افزایش نرخ تبادل داده ها و پردازش سریعتر داده ها ، نیاز است.

برای کسب اطلاعات درباره قیمت ps5 و خرید آن بر لینک زیر کلیک نمایید.

https://psstar.ir/ps5-console/

با وجود موارد گفته شده ، حافظه های HHD نمی توانند برای اجرای بازی های ویدئویی مفید باشند. اما حافظه های SSD می توانند مشکلات مربوط در این زمینه را برطرف کنند. حافظه های اس اس دی کنسول پلی استیشن 5 با حافظه ی اس اس دی کنسول های نسل پیشین ، متفاوت است.

یکی از دلایل بالا بودن قیمت کنسول پلی استیشن 5 نسبت به سایر کنسول های پلی استیشن ، حافظه ی فوق العاده ی آن است. کنسول پلی استیشن 4 ، جهت دانلود یک گیگابایت به بیست ثانیه زمان نیاز داشته ولی کنسول پلی استیشن 5 می تواند در طی 0.27 ثانیه ، دو گیگابایت داده را دانلود نماید. یعنی حافظه ی پلی استیشن 5 صدها برابر حافظه کنسول های نسل پیشین سریع عمل می کند. البته شمار علاقمندان به خرید PS4 ، همچنان بالا است.

برای کسب اطلاعات درباره قیمت PS4 و خرید آن بر لینک زیر کلیک نمایید.

https://psstar.ir/ps4-console/

آیا دوال سنس از نقاط قوت PS5 است ؟

نقاط قوت کنسول پلی استیشن 5 ، فقط مربوط به مشخصات سخت افزاری این کنسول نیست. دوال سنس ، یکی از نقاط قوت این کنسول است که موجب افزایش قیمت کنسول پلی استیشن 5 شده است. برای اینکه ورود به عرصه ی جدید بازی ها را حس کنید ، باید اجرای بازی ها با دوال سنس را تجربه کنید. اجرای بازی ها با دوال سنس ، یک تجربه ی منحصر به فرد و متفاوت است.

شاید توضیح دادن زیاد در رابطه با این کنترلر بی فایده باشد. زیرا این کنترلر را باید تجربه نمود و نمی توان اوج قدرت و کیفیت آن را توضیح داد. طراحی و آرگونامی این دسته بی  نظیر است و با سایر دسته های سونی ، متفاوت است. شما می توانید این دسته را ساعت ها دست بگیرید ، بدون اینکه خسته شوید و دستان شما از دست گرفتن کنترلر کلافه شود.

قبل از بررسی قیمت کنسول PS5 ، به برخی از ویژگی های دوال سنس اشاره می کنیم. تریگرهای تطبیق پذیر و هپتیک فیدبک از اصلی ترین ویژگی های این دسته هستند. این دو ویژگی سبب متمایز شدن این دسته از سایر دسته های بازی شده است. موتورهای هپتیک از برترین تکنولوژی هایی است که برای این کنترلر درنظر گرفته شده است.

آیا قابلیت های PS5 بر قیمت کنسول پلی استیشن 5 اثر گذاشته است ؟

کنسول پلی استیشن 5 علاوه بر سخت افزار خوب ، دارای قابلیت های بسیار خوبی است. امکان اتصال دسته ایکس باکس و دسته PS3 به کنسول PS5 ، امکان جدا نمودن قاب کنسول ، امکان وصل کردن کنترلر دوال سنس به کنسول با استفاده از بلوتوث ، امکان دسترسی آسان به تنظیمات دستگاه ، قابلیت Game Boost ، امکان نصب بخشی از بازی ها ، امکان شخصی کردن کنسول بازی ، اجرای بازی های چندنفره با استفاده از قابلیت های نوار نورانی و ... از ویژگی های جالب این کنسول می باشند.

PS5 قدرتمندتر است یا ایکس باکس سری ایکس ؟

انتخاب میان خرید ایکس باکس سری ایکس و خرید PS5 ، از دغدغه های کاربران است. اگر بخواهیم این کنسول ها را به لحاظ قدرتی مقایسه کنیم ، باید به اظهارنظرهای کارشناسان در این رابطه استناد کنیم. قیمت کنسول پلی استیشن 5 ، فعلاً از قیمت ایکس باکس سری ایکس بیشتر است. به طور واضح نمی توان گفت که ایکس باکس سری ایکس قدرتمند تر است یا پلی استیشن 5 ، زیرا اختلاف نظرهای زیادی در این رابطه وجود دارد.

برای کسب اطلاعات درباره خرید ایکس باکس سری ایکس بر لینک زیر کلیک نمایید.

https://psstar.ir/xbox-series-x-s/

توسعه دهندگان سونی معتقدند که کنسول پلی استیشن 5 ، کنسول قوی تر است. اما برخی از کارشناسان ، ایکس باکس سری ایکس را روی کاغذ ، کنسول قوی تر می دانند. اظهارات در این باره خیلی متناقض است. شاید کنسول سونی محبوب تر باشد ، اما ایکس باکس سری ایکس دارای سخت افزاری قدرتمند تر است. با بررسی اظهارنظرهای متفاوت ، متوجه شده که اکثر گیمرها قدرت ایکس باکس سری ایکس را تا حد بسیار کمی ، بیشتر می دانند. بالا بودن قیمت کنسول پلی استیشن 5 ، بی جهت نبوده و این کنسول قدرت و کیفیت بی نظیری دارد.

ستاره بازی ایران

شما می توانید محبوب ترین و جدیدترین کنسول بازی سونی را از فروشگاه ستاره بازی ایران خریداری نمایید. کنسول های بازی ارائه شده از فروشگاه ستاره بازی ایران ، اورجینال می باشد.

برخی از فروشگاه های کنسول بازی اصلاً قابل اعتماد نبوده و به فروش کنسول های معیوب و فیک اقدام می کنند. از این رو ، توصیه می شود که کنسول های بازی موردعلاقه خود را از فروشگاه های معتبر و رسمی خریداری نمایید. در زمان خرید به برچسب اصالت کالای موجود بر روی جعبه توجه کنید. قیمت کنسول پلی استیشن 5 در فروشگاه ستاره بازی ایران ، با تخفیف تعیین شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها