کد خبر: 659471
تاریخ انتشار :

سقف عرشه فولادی چیست؟ + انتخاب ارزان تر برای ساخت و ساز

سقف عرشه فولادی چیست؟ + انتخاب ارزان تر برای ساخت و ساز
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

سقف عرشه فولادی یا متال دک یکی از سقف‌ های سبک در ساخت سازه به حساب می‌ آید. در زمان خرید این محصول نیز مانند محصولات دیگر باید به ویژگی‌ ها و نکات خاصی توجه کنید تا از این طریق بتوانید بهترین انتخاب را کنید. در این مقاله در نظر داریم درباره خرید سقف عرشه فولادی و نکات مهم آن صحبت کنیم، اما قبل از پرداختن به این موضوع بهتر است اطلاعات ‌پایه و مفید را درباره ی سقف ‌های عرشه فولادی به دست آوریم، با ما همراه باشید.

سقف عرشه فولادی چیست؟

سقف عرشه فولادی به مجموعه‌ ورق‌ های فولادی گالوانیزه گفته می شود که برای اجرای سقف و کف سازه‌ های فولادی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این سقف‌ ها در حالت عادی بر روی تیرآهن اجرا می ‌شوند و سکوی محکمی را برای استفاده از ماده‌ های مختلف در سقف مانند بتن سبک یا معمولی، عایق، ضد آب و غیره فراهم می‌ کنند. سقف عرشه فولادی دارای اجزای ساده و متنوعی است که در ادامه با آن ‌ها آشنا خواهیم شد‌‌.

دلایل مهم برای خرید سقف عرشه فولادی:

طراحی و ایجاد سقف عرشه فولادی به گونه ای است که باعث بالا بردن ویژگی ‌های فولاد در بهترین حالت آن می ‌شود. به ‌طوری‌ که می‌ تواند یک نسبت مناسب استحکام به وزن را ایجاد کرده و از این طریق باعث پایین آمدن میزان استفاده مواد و مصالح ساختمانی شده و باعث صرفه ‌جویی در هزینه‌ های نصب و راه‌ اندازی آن نیز شود. همچنین درعین‌ حال باعث حفظ دوام و ماندگاری آن‌ ها نیز می ‌شود.

سقف عرشه فولادی با سابقه بیشتر از پنجاه ‌ساله ی خود عملکرد مناسب و رضایت بخشی را از خود نشان داده است و از این طریق باعث ثابت شدن مزایای خود می شود. گرچه، سقف عرشه فولادی فقط یک بخش از ساختمان است اما اگر دارای کیفیت بالا، ثابت و مناسب باشد می ‌تواند دارای جذابیت‌ های ظاهری نیز باشد، خصوصاً با کمک استفاده درست از پوشش‌ های کاربردی این موارد تأثیر بیشتری را خواهند داشت. در نهایت می‌ توان گفت تمامی این مسائل باعث می‌ شود سقف عرشه فولادی دارای ارزش خرید بالایی باشد و افراد در این حیطه تمایل بالایی برای خرید آن از خود نشان دهد.

5

ویژگی‌ های مهم سقف عرشه فولادی:

ویژگی‌های مهم سقف عرشه فولادی به شرح زیر می باشد:

اول: روند اجرای سریع

با در نظر گرفتن سرعت ‌بالای ساخت عرشه و پوشش سقف و امکان بتن‌ ریزی برای چندین سقف به‌ طور هم ‌زمان، زمان ساخت آن بسیار سریع‌ تر خواهد شد.

دوم: کاربرد سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی به دلیل مزیت‌ های مختلفی مانند دوام و پایداری بالا، وزن مناسب، به‌ صرفه بودن و غیره معمولاً به‌ عنوان اجزای ساختمانی در بیش‌ تر سقف ‌های صاف، شیب ‌دار یا سقف‌ های طاق دار مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این سقف در حالت عادی با شبکه‌ های تیرچه فولادی روباز، فولاد های سازه‌ ای و اسکلت ‌های ساختمانی سبک مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

در حالت کلی در ساختمان‌ هایی که ارتفاع بسیار بالایی دارند از این نوع سقف استفاده می شود. زیرا سقف یکی از مهم ‌ترین مسائل در زمینه ساخت ‌و ساز است و سرعت نصب و اجرای آن باعث تحت تأثیر قرار گرفتن سرعت اجرای کل سازه و ساختمان می ‌شود. همچنین به دلیل این‌ که سرعت اجرای این سقف بسیار بالا است، وقت زیادی را نمی‌ گیرد و برای ساختمان‌ های بلند از این روش استفاده می‌ کنند.

سوم: کنترل بارها در زمان اجرا

این نوع ورق‌ های فولادی بدون احتیاج داشتن به شمع بندی می‌ توانند بارهای مختلف را در زمان اجرا تحمل کنند. همچنین می ‌توان از آن ‌ها به‌ عنوان سکوی کار نیز استفاده کرد.

چهارم: دارای مقاومت در برابر آتش ‌سوزی

آیین‌ نامه‌ های بسیار مختلفی برای مشخص کردن میزان مقاومت سقف عرشه فولادی در مقابل آتش ‌سوزی وجود دارد که طبق آن‌ ها می ‌توان با در نظر گرفتن میزان حساسیت و کاربرد سازه، درجه مقاومت در مقابل آتش را بررسی نمود.

پنجم: دارای مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی

سقف عرشه فولادی با قابلیت کنترل میزان پوشش گالوانیزه بر روی ورق‌ ها در شرایط آب و هوایی مختلف و بدون بالا رفتن زیاد مخارج اجرایی می‌ تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

ششم: برخورداری از جذابیت ظاهری

با وجود اینکه سقف‌ های عرشه فولادی به ‌طور کلی جزو المان های سازه محسوب می ‌شوند، اما به خاطر پوشش گالوانیزه و برخورداری از اشکال و گوته های متنوع از لحاظ بصری نیز زیبا بوده و با استفاده از پوشش با کیفیت می ‌توانند ویژگی‌ هایی نظیر پایداری بالا، نگهداری راحت و زیبایی ظاهری را داشته باشند.

6

معرفی بهترین شرکت برای خرید سقف عرشه فولادی:

شرکت آسمان خراش یکی از بهترین شرکت ‌ها در فروش خرید سقف عرشه فولادی است. این شرکت جزو شرکت‌ های سابقه ‌دار در حیطه فروش و ارائه سقف ‌های عرشه فولادی است. شرکت آسمان خراش با برخورداری از تیم تخصصی خود می‌ تواند بهترین راهنمای شما در حیطه خرید این محصول باشد. برای دریافت هر نوع اطلاعات درباره سقف‌ های عرشه فولادی می‌ توانید به‌ راحتی و در هر زمانی با کارشناسان ما تماس گرفته و از آن‌ ها در این زمینه مشاوره رایگان بگیرید.

کلام آخر:

سقف‌ های عرشه فولادی نوعی از سقف ‌های کامپوزیت محسوب می‌ شوند که با استفاده از خاصیت منحصر به‌ فرد هر کدام از مصالح فولادی و بتن عملکرد خوبی را از خود نشان می‌ دهد و جزو سقف ‌های کاربردی و مهم در سازه‌ های فولادی است. در این مقاله درباره خرید سقف عرشه فولادی و مسائل پیرامون آن صحبت کردیم، شرکت آسمان خراش سال‌ هاست  اقدام به فروش این محصول به مشتریان عزیز در سرتاسر کشور می کند. شما می‌ توانید به راحتی سفارش خرید ورق عرشه فولادی خود را به هر اندازه که نیاز دارید، با ما در میان بگذارید. علاوه بر آن همکاران ما آماده هستند تا سؤالات شما را درباره ی نرخ عرشه فولادی را پاسخگو باشند. آسمان خراش به منظور اطمینان خاطر مشتریان گرامی و در جهت پیروی از قانون مالیاتی کشور خدمات خود را با فاکتور رسمی ارائه می‌ نماید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها