کد خبر: 659667
تاریخ انتشار :

بررسی ابعاد و مشخصات انواع رک دیواری

بررسی ابعاد و مشخصات انواع رک دیواری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

 

 

مشخصات انواع رک دیواری را به طور خلاصه بررسی کرده تا بتوانید به خوبی رک های موردنیاز برای شبکه خود را انتخاب نمایید.

مشخصات رک دیواری 6 یونیت چیست ؟

رک دیواری 6 یونیت ، یکی از کوچکترین رک های دیواری شبکه است که فضای زیادی را اشغال نمی کند. تعداد تجهیزات اندکی را می توان درون این رک قرار داد. با توجه به شرکت سازنده ی رک ، عمق رک متفاوت بوده ولی این رک را معمولاً در عمق 35 و 45 سانتی متر می سازند.

مشخصات فنی این رک با توجه به برند آن متفاوت می باشد. رک دیواری 6 یونیت آماد سیستم دارای ویژگی هایی نظیر درب فریم دار جلو با شیشه های سکوریت مقاوم ، لولاهای فنری ، پاور ویژه 4 درگاه ، دریچه های مخصوص کانال در کف و پنل و سقف ، یک فن ، کیفیت رنگ الکترواستاتیک و ... می باشد. این رک دارای سیستم تهویه مناسبی است و به راحتی بر روی دیوار نصب می شود.

ویژگی های رک دیواری 7 یونیت چیست ؟

در بررسی مشخصات انواع رک دیواری ، به بررسی یکی از پرکاربردترین رک های دیواری ( رک 7 یونیت ) می پردازیم. این رک همانند سایر رک ها از سوی سازنده های مختلف با عمق مختلفی ساخته می شود.

رک دیواری با عمق 45 سانتی متر آماد سیستم دارای مشخصاتی از قبیل امکان نصب فن بر روی سقف ، امکان عبور کانال ها از بالا و پایین و پشت ، امکان دستیابی به تجهیزات درون رک از طریق پنل های کناری ، لولاهای فنری ، پاور 4 درگاه ، پوشش رنگ الکترواستاتیک و ... است که به راحتی بر روی دیوار نصب می گردد و همانند رک 6 یونیتی فضای زیادی را اشغال نمی کند. در این نوع رک همانند بسیاری از رک ها می توان موقعیت آداپتورها را تغییر داد.

ویژگی های رک دیواری 9 یونیت چیست ؟

در بررسی مشخصات انواع رک دیواری ، به بررسی رک 9 یونیتی می پردازیم. این رک ها در عمق های مختلفی تولید می شوند. ویژگی های رک دیواری 9 یونیت با عمق 45 سانتی متر آماد سیستم شامل درب فریم دار جلو از جنس سکوریت نشکن ، پوشش رنگ الکترواستاتیکی ، لولاهای فنری ، امکان رد شدن کابل ها از بالا و پایین و پشت ، پاور 4 درگاه ، امکان نصب فن در سقف ، امکان تغییر موقعیت آداپتورها و ... می باشد. این رک ها هم ، به صورت فیکس بر روی دیوار نصب می شوند و تجهیزات بیشتری را درون خود جای می دهند.

برخی از رک های دیواری 9 یونیت از عمق 60 سانتی متری برخوردار بوده که فضای بیشتری را برای قرارگیری تجهیزات در اختیار شما قرار می دهند.

 

مشخصات انواع رک دیواری ( رک 12 یونیت ) چیست ؟

این رک ها دارای ارتفاع 12 یونیت و عمق های مختلف مانند عمق 60 سانتی متر می باشند. درب جلویی رک به صورت شیشه ای سکوریت می باشد. این رک دارای پوشش رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک می باشد که کاملاً ضد خش است.

این رک با قابلیت امکان تغییر جهت بازشوی درب جلو طراحی شده است. در صورت تمایل می توان قفل های امنیتی بیشتری را بر روی پنل بازشوی رک به کار  برد. لولاهای فنری ، امکان عبور کابل ها از بالا و پایین رک ، وجود فن بر روی سقف رک و ... از دیگر ویژگی های این رک است.

استانداردهای رک دیواری چیست ؟

پس از بررسی مشخصات انواع رک دیواری ، استانداردهای رک دیواری را مرور می کنیم. رک های دیواری باید بر اساس استانداردهایی ساخته شوند تا سبب صرفه جویی در فضا شده و از تجهیزات به خوبی محافظت کنند. ساخت رک ایستاده هم بر اساس دستورالعمل های خاصی می باشد و استانداردهای مشخصی دارد. 

رک های دیواری به دو مدل ساخته می شوند. مدل اول رک دیواری دارای یک درب شیشه ای در جلو است که به طور کامل باز و بسته شده و حفره هایی در سقف و کف به منظور گذر کابل ها طراحی شده است.

مدل دوم رک دیواری مطابق با مدل اول است ، ولی دارای یک درب اضافی در بخش پشتی رک می باشد. از طریق یک پنل ، رک بر روی دیوار تعبیه می شود و رک بر روی این پنل به صورت مستحکمی سوار می شود. بدین ترتیب می توان به پشت رک دسترسی داشت.

مهمترین کاربرد رک دیواری بر اساس مشخصات انواع رک دیواری چیست ؟

رک های دیواری در ارتفاع 2 ، 4 ، 9 ، 12 و 15 یونیت با عمق های 30 ، 40 ، 45 و 60 ساخته می شوند. برای شبکه هایی که محدودیت فضا دارند ، رک های دیواری بسیار مناسب هستند.

شبکه هایی که تجهیزات بسیار کمی دارند بهتر است از رک های دیواری استفاده کنند. در اغلب شبکه های کوچک و شبکه های خانگی از رک دیواری استفاده می کنند. استفاده از رک دیواری برای شبکه های مختلف موجب می شود که ...

  • سرورها بدون قطعی به سرویس دهی پرداخته و روند کار شبکه مختل نشود.
  • طول عمر تجهیزات شبکه افزایش چشمگیری پیدا کند.
  • در فضای شبکه صرفه جویی زیادی شود و به طور بهینه از محیط شبکه استفاده شود.
  • امکان گسترش شبکه به راحتی فراهم شده و کنترل و عیب یابی تجهیزات شبکه آسانتر می شود.

آماد سیستم

مشخصات انواع رک دیواری را بررسی نمودیم. شما می توانید هر یک از مدل های موردنظر رک های ایستاده را از مجموعه آماد سیستم خریداری کنید. گروه تولیدی آماد سیستم ، یکی از تولیدکنندگان برتر انواع رک و محفظه های الکترونیکی و مخابراتی است که محصولاتی مطابق با استانداردهای بین المللی طراحی و تولید می کند.

رک های دیواری 4 یونیت با عمق 45 سانتی متری ، 5 یونیت با عمق 45 سانتی متری ، 6 یونیت با عمق 35 سانتی متر ، 6 یونیت با عمق 45 سانتی متر ، 7 یونیت با عمق 45 سانتی متری و 60 سانتی متر ، 9 یونیت با عمق 45 و 60 سانتی متر و رک دیواری 12 یونیت با عمق 60 سانتی متری از انواع یونیت های دیواری آماد سیستم می باشند که دارای برترین قطعات و متریال هستند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها