کد خبر: 659791
تاریخ انتشار :

آموزش شنا با مجموعه شناتو: از مبتدی تا حرفه ای

آموزش شنا با مجموعه شناتو: از مبتدی تا حرفه ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

کسب مهارت شنا بر هیچ فردی پوشیده نیست و همه میبایست این مهارت ضروری و لازم را بلد باشند اما از طرفی شنا یک ورزش بسیار تکنیکی است و حتی به عنوان یک فرد مبتدی هدف شما باید همیشه شنا با بهترین و کارآمدترین تکنیک ممکن باشد.ما در آکادمی شناتو بهترین و اصولی ترین راه آموزش شنا را بهت یاد میدیم.

بسیاری از افراد به دلیل طبیعت بدن و ساختار تنفسی انسان که به خشکی خو گفته است از آب می ترسند. عدم تنفس و احساس خفگی در آب، عدم تعادل به دلیل بی وزنی هنگام فرورفتن در آب و تماس همزمان و مداوم آب با گوش و بینی از مهم ترین عوامل ترس از آب هستند.

برای غلبه به ترس از آب و شنا در ادامه با ما همراه باشد و مراحل زیر را تمرین نمایید.

قبل از این که بریم سراغ آموزش شنا باید به این نکته اشاره کنیم که مهمترین نکته برای یادگیری و حفظ سلامت شما رعایت نکات ایمنی است. انسان هرچقدرهم که در شناکردن مهارت داشته باشد ممکن است در آب های خروشان و یا مناطق ممنوعه( برای شناکردن) آسیب ببیند و امکان غرق شدن وجود دارد.در نتیجه رعایت نکات زیر را در دستور کارت قرار بده:

  1. در تنهایی شنا نکنید.
  2. در ابتدای یادگیری در آبهای جاری و خروشان شنا و تمرین نکنید.
  3. در عمقی شنا کنید که میتوانید از پس آن بربیایید.
  4. از شنا در آب و هوای غیرمنتظره و غیرصاف اجتناب کنید.
  5. در آبی که خیلی سرد است شنا نکنید. امکان گرفتگی عضلات را به همراه دارد.

خوب بریم سراغ آموزش اولیه شنا!

بخش اول: در آب احساس راحتی کنید!

 

  • از قسمت کم عمق استخر شروع کنید
  • زمان زیادی را در آب بگذرانید
  • ازنگه داشتن صورت خود در آب نترسید
  • نفس گیری اصولی را یاد بگیرید
  • شناوری (غوطه وری) روی آب
  • روی آب خوابیدن

 

آموزش شنا را در نزدیکترین استخر با بهترین مربی همراه با پشتیبانی شناتو تجربه کنید.

5

بخش دوم: تکنیک های شنا

در این مرحله شناگر بعد از یادگیری نفس گیری و غوطه وری روی آب آماده آموزش تکنیک های شنا می باشد. در ادامه به آموزش برخی از این تکنیک ها میپردازیم.

به طور کلی 4 نوع شنا داریم:

شنای کرال سینه

کرال سینه یک سبک از شنا است که در آن شناگر روی سینه خود به صورت شناور قراردارد و با حرکت هماهنگ دست و پا به سمت جلو پیش می رود. این تکنیک شنا از محبوبترین تکنیک های شنا است که می توان با یادگیری آن به راحتی و با سرعت شنا کرد.

حرکت پاها در کرال سینه:

در شنای کرال سینه ، حرکت پاها ازاین جهت بسیار اهمیت دارد که موجب تثبیت وضعیت خطی و تعادل بدن هنگام شنا می شوند.مچ پاها را به صورت شل و رها قراردهید. انگشتان پا به صورت کشیده و در راستای بدن قرار میگیرند و با یک حرکت مداوم از ران ها ، با پا به صورت متناوب و شلاقی به آب ضربه بزنید. هنگام ضربه ضردن پاهایتان را به صورت صاف نگه دارید.

حرکت دست ها در کرال سینه:

در کرال سینه دستها نیز مانند پاها حرکات متناوب را اجرا می کنند. یکی از بازوها زیرآب به سمت رانها آب را به عقب می راند. بازوی دیگر آب را می شکافد. انجام مداوم و پشت سر هم این کار موجب حرکت سریع ترو رو به جلو شناگر در آب می شود.

وضعیت سر در شنای کرال سینه

نباید سر به طور کامل زیر آب فرو رود.حرکت سر خود را باید با حرکت بازوی خود هماهنگ کنید تا مرحله نفس گیری به طور کامل انجام شود. سر خود را به جای بالا آوردن به پهلو بچزخانید تا نیروی مضاعف هدر نرود. و به محض فرورفتن سر در آب عمل بازدم را انجام دهید.تا از ورود آب به دهان و بینی جلوگیری شود.

دیگر نگران پیدا کردن استخر و مربی خوب برای آموزش خودتون و فرزندان خود نباشید،آکادمی شناتو با جذب مربیان خبره و کاربلدی که همگی از قهرمانان این رشته های آبی هستند در نزدیکترین استخر به شما، دوره های آموزش شنا برگزار میکند و در طول دوره پشتیبانی تیم شناتو در کنار شماست و شما را تا رسیدن به آموزش مورد نظر همراهی میکند.شناتو آکادمی مورد تایید فدراسیون شنا، شناگرانی را که استعداد داشته باشند و مراحل آموزشی را به خوبی طی کرده باشند با نظر مربی و کارشناسان شناتو به تیم های باشگاهی و در نهایت به تیم ملی معرفی می نماید.

پکیج های آموزش شنا آکادمی شناتو به سه صورت پکیج پایه، پکیج پیشرفته و پکیج حرفه ای به شما عزیزان عرضه میگردد که در ادامه میتوانید ویژگی های هر کدام را مطالعه و بررسی نمایید.

6

شنای کرال پشت

 

یکی از تکنیک های شنا کرال پشت است که درست مانند کرال سینه می باشد با این تفاوت که در کرال پشت بدن در حالت پشت روی سطح آب قرار میگیرد.

برای شنای کرال پشت باید پشت به مسیر شنا دست ها را روی دیواره استخر و پاها در شکم جمع کنید و به بدنه دیواره استخر تکیه دهید. و با فشار به دیواره دست ها را رها کرده و روی آب سر بخورید.

سر شناگر باید ثابت و متمایل به بالانگه داشته شود. موقعیت سر شما برای نگه‌داشتن تعادل بدن مهم است. از نظر حرکت پا مشابه حرکت پا در کرال سینه می باشد. پاها به شما کمک می‌کنند که یک حالت شناور در آب داشته باشید.

شنای قورباغه

شنای قورباغه قدیمی ترین شنای رقابتی است.  این شنابرای مسافت های طولانی مناسب است. به دلیل انجام عمل حرکات دستها و پاها زیر آب و موقعیت سر در هنگام نفس گیری سرعت این شنا کند تر از بقیه سبک های شنا است.

در  شنای قورباغه بدنتان را به صورت افقی و به موازات سطح آب نگه دارید. سرتان باید در زیر آب باشد تا متمایل به جلو تنفس کنید. دست ها آب را از جلو گرفته و با کف دست و ساعد به طرف عقب و  شکم می‌ کشند. سپس دستها از همان زیر آب،به صورت جمع شده به جلو آمده کشیده می‌شوند و مجدداً عمل کشش آب صورت می پذیرد.

پاها نیز توسط فشار و ضربه‌ای که به آب وارد می کنند آب را به عقب می‌ رانند. به این صورت که هر ضربه توسط کف پا زده می ‌شود و برای اینکار ضربه و فشار لازم به آب وارد می‌ شود.

شنای پروانه

شنای پروانه یکی از سخت ترین و قدرتی ترین انواع شنا و دومین شنا با حرکات سریع محسوب می شود. به دلیل جذابیت خاص خود جز پرطرفدارترین نوع از شناهای مختلف به شما می رود..

مراحل آموزش شنا پروانه

در شنا پروانه پا زدن شباهت زیادی به شنا کرال سینه دارد با این تفاوت که تعداد ضربه هایی که با پا برای به حرکت در آمدن در شنا پروانه انجام می دهیم، کمتر از شنا کرال سینه بوده و هر دو پا به طور ریتمیک و همزمان با هم و بدون هیچ گونه شکستگی و خم شدگی در ناحیه زانو حرکت می کنند.

در شنای پروانه هر دست از طرفین به سمت جلو پرتاب میشوند. برای اینکه یک شناگر عمل شنا پروانه را به درستی اجرا کند برای شروع عمل پرتاب دست ها به جلو، لازم است که دست ها به صورت شل و بی وزن قرار گیرند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها