کد خبر: 659942
تاریخ انتشار :

راهنمای خرید صندلی محصلی در سال 1401

راهنمای خرید صندلی محصلی در سال 1401
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

نیمکت های قدیمی درمدارس را به یاد می آورید؟ ترکیبی از صندلی و میز با فضایی بسیار محدود و تنگ برای نشستن و قراردادن پاها، و ارتفاعی بسیار نامناسب برای دانش آموزان بلند قد! نیمکت هایی که دانش آموزان را از لحاظ جسمی بسیارخسته میکرد و باعث کاهش حوصله و تمرکز دانش آموزان و عدم توجه به درس می کرد.خوشبختانه امروزه دوران نیمکت های قدیمی به پایان رسیده است و روند رو به رشدی از مدارس تمایل به استفاده از صندلی های دانشجویی دارند. یکی از فاکتورهای مهمی که مدیران مدارس و موسسات آموزشی جهت راحتی دانش آموزان باید درنظر بگیرند خرید بهترین تجهیزات آموزشی ازجمله صندلی محصلی است به طوریکه علاوه بر داشتن جنسی بسیار عالی و با کیفیت، راحتی دانش آموزان را فراهم کند. برای انتخاب بهترین صندلی محصلی برای فضاهای آموزشی و مدارس نیاز به دانستن ویژگی های یک صندلی محصلی خوب دارید.دراین مقاله قصد داریم با ارائه ی ویژگی های یک صندلی محصلی خوب به شما کمک کنیم تا بهترین صندلی را برای فضای آموزشی خود تهیه کنید.

افزایش بازدهی دانش آموزان با صندلی محصلی استاندارد

در پژوهش های مرتبط با آموزش ، بهبود عملکرد و راندمان آموزشی، تحقیقات برای نشان دادن مزایای داشتن صندلی مناسب در یک محیط آموزشی مانند مدرسه همچنان ادامه دارد. بیشتر تایم سپری شده ی دانش آموزان درفضاهای آموزشی علی الخصوص مدارس، درحالت نشسته سپری می شود. اگر دانش آموزان صندلی راحت و متناسب با فرم بدنی خود در اختیار داشته باشند، علاوه بر داشتن وضعیت‌های بدنی بهترو راحتی بیشتر، سطح توجه، تمرکز ویادگیری بهتری دارند. دانش آموزان همچنین خستگی کمتری در طول ساعت های طولانی نشستن بر روی صندلی را تجربه می کنند، که این امر به مربیان و مدرسان نیز کمک بیشتری در داشتن کلاسی پویا با بازدهی بالاتر می کند.

امروزه برای صرفه جویی در هزینه و فضا، بسیاری از مدارس کلاس های درس را با صندلی ترکیبی تجهیز کرده اند که رایج ترین آنها ترکیبی از صندلی و میز است. این امر باعث می شود مدرسه نیازی به خرید صندلی و میز جداگانه نداشته باشد و به دلایل زیادی استفاده از این نوع صندلی گزینه مناسب تری است. میز معمولاً یک مربع کوچک است که به صندلی وصل می شود و در یک طرف آن باز می شود تا دانش آموز بتواند به راحتی با بازکردن آن بر روی صندلی بنشیند و دست یا کتاب خود را بر روی آن قرار دهد. اما صندلی های محصلی دسته دار نیز می توانند بدلیل عدم طراحی مناسب باعث خستگی جسمی دانش آموزان شوند. پس از راهنمایی های این بخش در جهت انتخاب صندلی محصلی مناسب استفاده کنید.

8

ویژگی های مهم صندلی محصلی چه هستند؟

مهمترین نکته در طراحی یک صندلی تناسب آن با فرم بدنی انسان ازجمله رعایت اصول ارگونومی و تناسب ارتفاع صندلی از زمین است. شرکت شیدکو بعنوان شرکتی پیشرودرتولید تجهیزات آموزشی، به گزینه های بسیاری در طراحی و تولید انواع صندلی های دانشجویی و محصلی دسته دار توجه کرده است. صندلی محصلی  دسته دار شیدکو صندلی دارای منحنی کفی و تکیه گاه پشت جهت قرار گیری راحت بدن و دارای ارتفاعی متناسب با استاندارهای جهانی ساخت صندلی برای دانش آموزان است.

 

فاکتور مهم دیگر در ساخت صندلی دانش آموزی کیفیت جنس و استحکام آن است. یک صندلی محصلی خوب باید در مقابل هر وزنی مقاومت داشته باشد و پایه ها و اسکلت آن درمقابل تحمل فردی سنگین وزن دچار مشکل نشوند.تیم تحقیق و توسعه ی شیدکو موفق به طراحی صندلی دسته داری شده است که تحمل وزن تا 200 کیلوگرم را به راحتی دارد. همچنین دسته یا میز متصل به این صندلی دارای تاب آوری درمقابل قراردادن اجسام سنگین بر روی آن است و قرار دادن جسمی سنگین بر روی دسته باعث واژگونی صندلی نمی شود. صندلی های محصلی شیدکو با پرچ های مخفی برای ایمنی و راحتی مونتاژ می شوند: پرچ ها به اتصال دهنده های فلزی اطلاق می شوند که دو یا چند جزء را به یکدیگر متصل می کنند.

 9

کفی و پشتی بادوام صندلی محصلی

جنس کفی و پشت صندلی محصلی نیز نباید بسیار صاف و سفت باشد چراکه با نشستن های طولانی مدت باعث ایجاد درد در ناحیه کمر و کتف دانش آموزان  می شود. شرکت شیدکو دونوع صندلی محصلی از جنس های فایبر گلاس و MDFرا طراحی و تولید کرده است که هر دونوع صندلی دارای منحنی یا موجی در قسمت کفی و پشت صندلی هستند و لبه‌های خمیده صندلی فشار مداوم روی پاها را کاهش می‌دهد و گردش خون را برای راحتی و تمرکز بیشتر بهبود می‌بخشد، بنابراین دانش آموزان هنگام نشستن های طولانی مدت نیز بسیاراحساس راحتی میکنند.صندلی محصلی شیدکو ضمن داشتن جنس وکیفیت عالی، دارای رنگ کوره ای ضدخش است که درهنگام جابجایی هیچگونه خط و خشی به رنگ آن وارد نمی شود.

صندلی آموزشی با سبد و قلاب

ویژگی مهم دیگر برای صندلی محصلی جا داربودن آن است. آیا یک صندلی به همراه دسته ی آن که بعنوان میز برای دانش آموزان استفاده می شود کافی است؟ و یا هر صندلی باید فضایی را جهت آویزان کردن کیف و یا گذاشتن وسایل اضافی مانند کتاب برای دانش آموزان فراهم کند؟ یک صندلی دانش آموزی درحین کوچک بودن می تواند نیاز دانش آموز یا دانشجو برای قراردادن وسایل خود را نیز برآورده کند، کاری که صندلی محصلی شیدکو کرده است. صندلی های محصلی فایبرگلاس شیدکو دارای سبدی در یکطرف صندلی برای گذاشتن وسایل دانش آموزان و قلابی محکم در طرف دیگر برای آویزان کردن کیف می باشد. اما صندلی های MDF  شیدکو دارای فضایی بزرگ در زیر آن جهت قرار دادن وسایل و جلوگیری از کثیف شدن آنها با قراردادن بر روی زمین می باشد.

اسکلت بادوام صندلی آموزشی

اسکلت صندلی های محصلی از فلزات ساخته شده است اما وزن صندلی باید بسیار نرمال باشد تا دانش آموزان براحتی بتوانند در صورت نیاز آنهارا جابجا کنند. همچنین طراحی صندلی ها باید جوری باشد که حمل و نقل ،انبارش و روی هم گذاشتن صندلی ها نیز باید براحتی انجام شود. صندلی های تولید شده در شرکت شیدکو علاوه بر داشتن ساختاری بسیار محکم، دارای وزنی نرمال می باشند که حمل و نقل و جابجایی آنها بسیارراحت است. شرکت شیدکو صندلی های محصلی خود را برای مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزشی بصورت تک نفره، دونفره و سه نفره تولید کرده است که قابلیت نصب بر روی زمین را نیز دارند. ولی اگر بر روی زمین نصب نشوند نیز بر روی زمین دارای ثبات هستند ودچار لرزش یا تکان خوردن های غیر ضروری نمی شوند. حال با دانستن ویژگی های صندلی محصلی ایده آل و بهره مندی از راهنمایی های شرکت شیدکو برای انتخاب بهترین صندلی محصلی برای مدرسه یا فضای آموزشیتان، ضمن گرفتن مشاوره از واحدفروش فراموش نکنید که چند صندلی مخصوص دانش آموزان چپ دست در هرکلاس نیز سفارش دهید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها