کد خبر: 660720
تاریخ انتشار :

خرید پیچ و مهره ساختمانی

خرید پیچ و مهره ساختمانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

آیا تا به حال شاهد افتادن سنگ یا آجر نمای ساختمان کنار پای خود بوده‌اید؟ پیچ و مهره یا پیچ رولپلاک پروانه ای نمای ساختمان برای جلوگیری از شل شدن سنگ نمای ساختمان در اثر عوامل مختلف استفاده می‌شود. طبق گزارش‌های به دست آمده حتماً برای شما هم این اتفاق پیش آمده که هنگام عبور از مکانی چیزی به سرعت از کنار سرتان عبور کند و بر زمین بی افتد و باعث شود که نفس شما در سینه حبس گردد یا حتی شاهد این باشید که فردی به خاطر این موضوع آسیب ببیند، یا مثلاً صدای محکم افتادنشی ای روی سقف ماشین پارک شده حواس شما را پرت کند و شما را بترساند. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا این اتفاقات رخ می‌دهد یا مثلاً افرادی را در حال کار روی نمای ساختمان ببینید که مشغول تعویض یا نصب متریالی روی نمای ساختمان هستند. برخی از این افراد با استفاده از پیچ و مهره ساختمان روی نما مشغول کارند. در روش پیچ و مهره نما ابتدا محلی که سنگ نما ریزش کرده را تمیز می‌کنند و تمامی نخاله‌های به جا مانده از سنگ نما را بدون این که به سایر سنگ‌های نما آسیبی برسد جمع می‌کنند. سپس پشت سنگ جدید توسط ابزار سنگ فرز شکاف داده می‌شود و با چسب‌های مخصوص سرامیک، پودر سنگ و سیمان سفید پر می‌شود و در نهایت با دقت در محل مورد نظر نصب می‌شود.

 

پیچ و مهره نمای ساختمان چیست؟

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان برای جلوگیری از شل شدن سنگ نمای ساختمان در اثر عوامل مختلفی مثل زلزله، انقباض و انبساط در اثر تغییرات آب و هوایی، ریختن سیمان خشک، وجود گرد و غبار و خاک پشت سنگ‌ها، بتونه و دوغاب نامناسب، انتخاب سنگ نامناسب و غیره اشاره کردیم استفاده می‌شود. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست و با طناب به منظور محکم سازی و مقاوم‌سازی و تثبیت سنگ‌های نمای ساختمان انجام می‌شود تا خطرات احتمالی پیشگیری کرد و امنیت ساختمان را افزایش داد. رولپلاک نوعی بست است که روی دیوار نصب می‌شود. جنس آن‌ها معمولاً پلاستیکی و مخروطی شکل است و بهترین نوع پیچ را که باید در اسکوپ کردن سنگ‌ها به کار برد پیچ گالوانیزه است زیرا در برابر شرایط جوی مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد و بهتر است که این پیچ‌ها بر روی بتونه کار شوند. بد نیست بدانید که این بعد از پیچ و رولپلاک نما، این پیچ و مهره‌ها در ظاهر ساختمان از فاصله حداقل 5 متری قابل رویت نیستند.

انواع اتصالات پیچ و مهره در ساختمان

چه قدر در مورد پیچ و مهره نمای ساختمان می‌دانید؟ داشتن دانش کافی در مورد این نوع اتصالات برای هر مهندس عمران امری ضروری است. یکی از مهم‌ترین موارد در ساخت و اجرای سازه‌های فولادی، نوع اتصال قطعات است، چرا که در استحکام سازه نقش بسیار مهمی دارد. همان‌طور که می‌دانید برای این کار دو روش اتصال پیچی و مهره‌ای و یا اتصال به وسیله جوش وجود دارد. استفاده از پیچ و مهره برای متصل کردن قطعات خصوصاً در سازه‌های فولادی بسیار رایج شده است. حالا شاید برای شما سؤال باشد که از یک نوع پیچ برای این کار استفاده می‌شود یا از انواع مختلفی از پیچ وجود دارد؟ باید بگوییم که پیچ‌ها برحسب مقاومت کششی و نوع مصالحی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود طبقه‌بندی می‌شوند. پیچ‌ها برای انتقال نیرو دو رفتار زیر را دارند

25

  1. رفتار برشی: در صورتی که پیچ‌ها در برابر نیروی برشی یا لنگر پیچشی باشند به آن رفتار برشی می‌گویند.
  2. رفتار کششی: در صورتی که پیچ‌ها در برابر نیروی کششی یا لنگر خمشی باشند به این رفتار کششی می‌گویند. توجه داشته باشید که پیچ‌ها برای مقاومت در برابر نیروهای فشاری طراحی نمی‌شوند چرا که دو قطعه در تماس با یکدیگر بوده و قادر به انتقال نیرو نیستند. عمدتاً پیچ‌ها در سازه‌های فولادی برای متصل کردن قطعات استفاده می‌شوند و پیچ‌های مورد استفاده نیز در دو نوع پر مقاومت و معمولی هستند.

پیچ و مهره ساختمانی گاه به عنوان پیچ و مهره سنگ ساختمان در نما به کار گرفته می‌شوند و گاه به عنوان پیچ و مهره مصالح ساختمان جهت استحکام‌بخشی ستون‌های ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما همه انواع این پیچ‌ها باید قابلیت تحمل بار وارد شده را داشته باشند و در برابر عوامل محیطی استحکام کافی داشته باشند.

انواع پیچ و مهره ساختمانی

انواع پیچ و مهره ساختمانی و اتصالات فلزی در فروشگاه آنلاین پیچ استور دارای گریدهای مختلف و متفاوت هستند. بیشترین کاربرد پیچ‌های ساختمانی مختص اسکلت‌های فلزی سنگین که بار اصطکاکی که در محل اتصال بار برشی و کششی توام بر روی پیچ اعمال می‌شود کاربرد دارند. بیشتر از گریدهای بالاتر (A490) در طبقات پایین و همچنین در طبقات فوقانی از گریدهای پایین‌تر استحکامی (A325) استفاده می‌شود. کلیه سایزهای پرمصرف پیچ‌های ساختمانی و سازهای فلزی با توجه به نیاز روز کشور در صنایع مختلف از سایز (M10) تا (M36) توسط بازرگانی گروه صنعتی قابل تولید و تأمین می‌باشند.

استاندارد پیچ و مهره ساختمانی

برای آسان‌تر شدن کار برای مهندسین، استاندارها تبدیل به کدهایی شدند که قابل تمییز باشند و راحت‌تر مورد استفاده قرار گیرند. دو استاندارد مهم در این حوزه عبارت‌اند از ( ASTM ) و ( DIN ) این دو استاندارد جزو پرکاربردترین استانداردهای مهندسی می‌باشد. اما استانداردهای دیگری هم داریم که نام می‌بریم استانداردهای ANSI، ISO، IEC، BSI و AFNOR لازم به ذکر است که در استاندارها نه تنها پیچ و مهره بلکه واشر و رولپلاک و دیگر قطعات مورد نیاز برای استفاده‌های تکمیلی از آن‌ها تولید می‌شوند. پیچ‌های ساختمانی و سازه‌های فلزی بر اساس طبقه‌بندی استانداردهای به پیچ‌های فولاد ساده کربنی و فولادی‌های کم آلیاژ اطلاق می‌شود که با توجه به کاربر آن‌ها در سازه‌های مختلف فولادی به منظور اتصال در سازه فولادی به‌طور خاص با استاندارهای مشابه قابل تولید و استفاده‌اند.

26

قیمت پیچ و مهره ساختمانی

مواد اولیه به کار رفته در ساخت پیچ و مهره اصلی‌ترین فاکتور تاثیرگذار در قیمت فروش پیچ و مهره ساختمانی است. گران‌ترین متریال استفاده شده در ساخت اتصالات تیتانیوم و بعد از آن استیل قرار دارد که البته بستگی به نوع استیل به کار رفته نیز دارد.  در ردیف بعدی فاکتور تاثیرگذار در قیمت پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان ، فولاد قرار دارد که البته بسته به نوع فولاد ممکن است قیمت متفاوت شود. در آخر از نظر قیمت پیچ‌های کم کربن یعنی پیچ آهنی قرار دارند. علاوه بر جنس و متریال نوع عملیات حرارتی نیز فاکتورهای مؤثر در قیمت پیچ و مهره‌ها است. پیچ و مهره‌های سازه‌ای با سختی بسیار بالا به دلیل عملیات حرارتی سختی که دارند و یا پیچ و مهره‌های استاندارد که دارای عملیات حرارتی سرمایشی و گرمایشی ویژه‌ای هستند، قیمت‌های بالایی دارند. یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت پیچ و مهره نوع آب‌کاری آن است. برای خرید پیچ و مهره در انواع مختلف می‌توانید از فروشگاه اینترنتی پیچ استور pichstore.com دیدن نموده و خرید خود را ثبت نمایید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها