کد خبر: 660872
تاریخ انتشار :

معرفی بهترین کسب و کار در روستا و ایده های خلاقانه موجود

معرفی بهترین کسب و کار در روستا و ایده های خلاقانه موجود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بهترین کسب و کار در روستا با مکان های دیگر متفاوت است. اگر به دنبال راه اندازی بهترین کسب و کار در محل زندگی خود هستید با ما همراه باشید. شاید خیلی ها ندانند اما در برخی مکان های روستایی پتانسیلی وجود دارد که در یک شهر بزرگ نیست. در این مناطق با اندکی تحقیق و هوشمندی می شود به سودهای بزرگ دست یافت.

امروزه طرح های کارآفرینی در روستا رواج پیدا کرده است. به طور مثال حتی باز کردن مغازه در روستا می تواند بسیار سودمند باشد. این شغل از آن جهت خوب و هوشمندانه است که همواره همه افراد به اقلام آن نیاز پیدا می کنند؛ این حرفه از جهت عدم نیاز به تخصص نیز قابل توجه است. تاسیس سوپر مارکتی کوچک در یک روستا می تواند سود بزرگی در پی داشته باشد.

بهترین کسب و کار در روستا شاید همین فروشندگی محصولات کشاورزی باشد. اگر حتی خود فرد کشاورزی نکند می تواند به وسیله قراردادهایی کالاهای ساکنین روستا را به فروش بگذارد. معمولا تمامی اهالی روستا دارای باغ میوه و محصولات یکسان نیستند. از جمله راه های کسب درآمد در روستا تاسیس فروشگاه میوه و سبزیجات است. بدیهی است که تمامی اهالی به این محصول نیاز دارند و از شما خرید می کنند. رعایت کیفیت و انصاف در قیمت گذاری سبب می شود که مشتری های دائمی جذب کنید. از جمله طرح های کارآفرینی در روستا می تواند شکل گیری همین فروشگاه ها باشد. امروزه بسیاری از شهرنشینان به روستاهای مختلف برای تعطیلات می روند. عرضه محصولات موجود در روستا به وسیله فروشگاهی در مکان مناسب، بهترین کسب و کار در روستا است.

طرح های کارآفرینی برای روستاییان

برای شروع یک حرکت کارآفرینی نیاز است که ابتدا با اشتباهات رایج در کسب و کارهای جدید و کوچک آشنا شویم. کسب و کارهای روستایی هم از اشتباهات متداول همه کسب و کارها در امان نیستند. طرح های کارآفرینی در روستا امروزه بسیار مورد توجه روستاییان قرار می گیرد. با توجه به وضعیت فعلی ایران، اقتصاد و تورم، همه مردم به فکر راه های مناسب کسب درآمد هستند. جالب است بدانید که بخش عظیمی از نیازهای شهر از روستا تامین می شود. اما امروزه میل به شهرنشینی گسترش یافته و قدر روستاها و شهرهای کوچک دانسته نمی شود. این در حالی است که بهترین کسب و کار در روستا وجود دارد اما روستاییان در شهر به دنبال بهترین کار می گردند.

14

بدیهی است که شغل اکثر روستاییان کشاورزی و پرورش دام است. تمام این محصولات که با زحمت توسط روستاییان تولید می شود در شهرها به مصرف می رسد. از جمله طرح های کارآفرینی در روستا بازگشایی فروشگاهی معتبر برای فروش محصولات روستاییان به قیمت مناسب است. اگر این کار مستقیم در شهر صورت بگیرد سود بسیار بیشتری خواهد داشت.

امروزه محدودیت روستاها کمتر شده است. عده ای از قبل به دنبال راه اندازی بهترین کسب و کار در روستا رفته اند و در نهایت موفق به اجرای ایده های خود شده اند. به همین دلیل امروزه شاهد کافی نت، مکانیکی و فروشگاه هایی از این قبیل در روستاها هستیم. با اجرای طرح های کارآفرینی در روستا تمام خدمات به روستا می رسد و فکر مهاجرت از سر روستاییان خارج می شود. عده ای بدون توجه به پتانسیل های موجود در روستا به شهر آمده اند و به درآمد کم با هزینه های بالا بسنده کرده اند. قطعا زندگی در روستا هزینه های کمتری به نسبت زندگی در شهر دارد.

درآمد میلیونی در روستا

دکتر ماکان آریا پارسا صاحب چند کسب و کار موفق معتقد است که اگر شما در روستا زندگی می کنید و قصد مهاجرت به شهر را دارید؛ ابتدا طرح های کارآفرینی در روستا را مورد مطالعه دقیق قرار دهید. امروزه می توانید درآمد میلیونی در روستا داشته باشید. هرکس به هر جایی که تعلق داشته باشد زندگی در آنجا را هم دوست دارد. در زندگی مهم ترین نکته و عالی ترین هدف، رفاه و آرامش است. آدمی همواره در جایی می ماند که به آن تعلق دارد و از آن آرامش می گیرد. با این حال عده زیادی به دلایل گوناگون ناچار به مهاجرت می شوند. اقدام به راه اندازی بهترین کسب و کار در روستا می تواند دلیلی برای ماندن شود.

کسب درآمد میلیونی در روستا از طریق کارهای مختلف امکان پذیر است. یکی از کارهای ساده و پر درآمد احداث تولیدی کود شیمیایی است. این کود همواره در کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کارهای مناسب در روستا پرورش مرغ است. گوشت مرغ و تخم مرغ می تواند منبع درآمد بسیار بزرگی برای صاحب مرغداری شود. این کار چندان سرمایه زیادی نمی خواهد اما سود فراوانی دارد. بهترین کسب و کار در روستا شاید احداث مرغداری باشد. البته دقت به تمام موارد مورد نیاز و فراهم کردن فضای مناسب برای آنها امری ضروری است.

15

کار در روستا با سرمایه کم

یکی از روش های کار در روستا با سرمایه کم، کاشت محصولات متنوع و پر طرفدار است. با توجه به نیاز بازار و موقعیت آب و هوایی و سنجیدن شرایط، فرد می تواند اقدام به کاشت محصول مناسب کند. محصولات ارگانیک همواره از دیگر محصولات غیر ارگانیک گران تر هستند. شاید به همین خاطر است که می توانید به وسیله این کار به درآمد بزرگی دست پیدا کنید. این محصولات ارگانیک می توانند از هر نوعی باشد؛ مثل سبزیجات و میوه و موارد دیگری از این قبیل. بهترین کسب و کار در روستا با توجه به سرمایه و توانایی های هر فرد متفاوت است. 

طرح های کارآفرینی در روستا همواره بر روی کشف و شناخت مهارت ها و توانایی ها تاکید دارند. از هر کاری می شود کسب درآمد کرد اما به همت و پشتکار قوی نیاز است. به طور مثال دوخت لباس محلی و فروش آن می تواند بسیار پر درآمد باشد. به دلیل زیبایی و جذابیت لباس های محلی، امروزه طرفداران خرید لباس محلی بیشتر شده است. با توجه به اینکه گردشگران فراوانی به بازدید از روستا اهمیت می دهند این لباس ها را نیز می توان به آنها فروخت. توجه به گردشگران و نیازهای آنها می تواند بهترین کسب و کار در روستا را برای ما نمایان کند.

مشاوره کسب و کار روستایی

عده زیادی به دنبال مشاوره کسب و کار روستایی هستند. این علاقه به مشاوره از آن جهت که امید به کار دارند دارای اهمیت است. همیشه با مشورت می شود بهترین ها را انتخاب کرد. طی کردن راهی که فردی قبلا رفته و موفق شده یا حتی شکست خورده می تواند بسیار مفید باشد. برخی اوقات در مشاوره، فرد به نکاتی دست می یابد که هرگز به ذهن خودش نمی رسید. مشاور به صورت بی طرف پس از سنجیدن توانایی ها و استعدادهای شما بهترین کسب و کار در روستا را معرفی می کند.

16

اگر شما در ذهن خود ایده ای برای راه اندازی کسب و کار دارید؛ خوب است که آن را با متخصص طرح های کارآفرینی در روستا در میان بگذارید. تصمیم گیری پس از آگاهی از شرایط و یافتن فرصت ها و محدودیت ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. انسان آگاه، دقیق انتخاب می کند؛ انتخاب آگاهانه سبب کاهش ریسک می شود. در نتیجه، همه این ها امکان کسب درآمد میلیونی در روستا برای فرد را مهیا می کنند. در پی کسب درآمد مطلوب و داشتن شغل مناسب، فرد به رفاه مناسبی می رسد. در زندگی آدمی هیچ چیز به اندازه آرامش ارزش ندارد.

بهترین مغازه در روستا

پیشتر گفتیم که یکی از بهترین کسب و کارها در روستا احداث مغازه است. همانطور که میدانید امروزه مغازه های مختلف با تنوع زیاد خدمات و کالا وجود دارد. انتخاب بهترین مغازه در روستا ممکن است که در ابتدا سخت باشد. برای این کار لازم است که فرد ابتدا تمام توانایی های خود را به طور دقیق بشناسد. پس از شناخت توانایی های فردی نوبت به سنجیدن نیازهای محل زندگی می رسد. باز کردن مغازه با کالاهای پر طرفدار سبب می شود که فروش محصولات رونق بی نظیری پیدا کند. مدیریت قیمت و توجه به نیاز روز مردم می تواند شغل فرد را به زودی در میان همه جا بیندازد.

مهمترین نکته در راه اندازی بهترین کسب و کار در روستا توجه به نیاز روستا است. در هر روستایی ممکن است محصولات منحصر به فرد گوناگونی تولید شود. در این میان برد با کسی است که به بازگشایی مغازه ای با محصولات ضروری می پردازد. به طور مثال مواد غذایی، دارو، لباس و... این محصولات به خودی خود در زندگی روزمره هرکس مهم است. اکثر طرح های کارآفرینی در روستا با تاکید بر نیاز مردم اجرا می شود. بدیهی است که هرکسی برای رفع نیاز ناچار به خرید محصول می شود. اگر میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار گردد سود و درآمد نیز در حد متوسط و خوبی قرار می گیرد.

شغل پردرآمد برای زنان روستایی

امروزه فعالیت بانوان محدود به منزل نمی شود. به همین خاطر بسیاری به دنبال یافتن شغل پر درآمد برای زنان روستایی هستند. اقتصاد روستا امروزه در دست زنان و مردان بسیاری قرار می گیرد. هرچه فعالیت اقتصادی بیشتر و هوشمندانه تر باشد وضعیت روستا بهتر و مناسب تر است. بهترین کسب و کار در روستا در هر صورتی بهترین است و جنسیت نمی شناسد. از آنجایی که امروزه محصولات ارگانیک بسیار مورد توجه افراد شهری قرار گرفته است؛ یکی از شغل های پر درآمد برای زنان روستایی پرورش طیور است. مرغ، غاز، بوقلمون و انواع دیگر پرندگان را می توان به راحتی در روستا پرورش داد با توجه به ارگانیک بودن محصولات، آنها را با قیمت مناسب به فروش گذاشت.

بهترین کسب و کار در روستا برای زنان می تواند پرورش کرم ابریشم باشد. البته این کار فعالیت جانبی به حساب می آید. به راحتی هر فردی در روستا می تواند در کنار فعالیت اصلی خود به این کار بپردازد. این عمل می تواند سبب اشتغال اعضای خانه نیز شود؛ چرا که پرورش کرم ابریشم به راحتی در خانه امکان پذیر است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها