کد خبر: 660874
تاریخ انتشار :

آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی قطر کدام است؟

آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی قطر کدام است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، اتفاقی بود که بسیاری از امور در کشور های مختلف را تحت تاثیر خود قرار داد. یکی از مهم ترین تغییراتی که برای تطبیق با شرایط کرونایی اتفاق افتاده، اضافه شدن مدرک تست کرونا به مدارک دیگر مورد نیاز شرکت های هواپیمایی است. به عبارتی دیگر شما اگر بخواهید با هواپیما به کشور های دیگر سفر کنید، باید ابتدا مدرکی مبنی بر منفی بودن تست کرونای خود ارائه دهید. با توجه به محبوبیت قابل توجه هواپیمایی قطر برای سفر به خارج از کشور، به جرئت می توان گفت مدرک منفی بودن تست کرونا یک مقوله مهم برای تمامی مشتریان این شرکت شمرده می شود.

البته توجه داشته باشید که مدارک تست کرونای تمامی آزمایشگاه ها مورد قبول هواپیمایی قطر واقع نمی شود و این شرکت تنها تست برخی از معتبر ترین آزمایشگاه ها را قبول می کنند. شناخت آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی قطر به شما کمک می کند تا در زمان نیاز، تست کرونای آزمایشگاه مناسب برای خودتان را انجام دهید و با مدرک نسبت به خرید بلیط هواپیما از آژانس مسافرتی سام سیر اقدام کنید. در ادامه این مطلب، قصد داریم معتبر ترین آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی قطر را نام ببریم.

قوانین هواپیمایی قطر در ایام کرونایی

کرونا تحولاتی عظیم در عرصه مسافرت و مهاجرت به وجود آورد و به دلیل شدید بودن کرونا در برخی از نقاط جهان، شرکت های هواپیمایی قوانین و مقررات سخت گیرانه ای وضع کرده اند. برای این که در حین سفر به کشور های خارجی به مشکل بر نخورید، بهتر است از تمامی این قوانین اطلاع داشته باشید؛ در غیر این صورت شرکت هواپیمایی قطر به هیچ وجه قادر به خدمات رسانی نخواهد بود. در بخش زیر برخی از مهم ترین قوانین وضع شده توسط شرکت هواپیمایی قطر را برایتان شرح داده ایم:

  • افرادی که به بیماری کرونا و ویروس های مشابه آن مبتلا هستند، حق ورود به هواپیما را ندارند.
  • برای استفاده از خدمات حمل و نقل هواپیمایی قطر، باید ابتدا مدارک CPR خود را به کارشناسان این شرکت ارائه کنند.
  • داشتن نسخه اصلی و دو نسخه کپی از این تست همراه مسافران الزامی بوده و افراد باید مدارک خود را برای سفر خود تکمیل کنند.
  • در صورتی که سفر فرد به دلیل ابتلا به کرونا کنسل شده باشد، شرکت هواپیمایی قطر به صورت کامل هزینه بلیط را به او عودت خواهد داد.

آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی قطر

احتمالا تا به حال شنیده اید که وزارت بهداشت کشور ایران لیستی کامل و معتبر از آزمایشگاه های مورد تایید خود ارائه کرده تا افراد در صورت نیاز به تست کرونا، به این آزمایشگاه ها مراجعه کنند. در حال حاضر شرکت هواپیمایی قطر با پیروی از این لیست آزمایشگاه ها، عمده آن ها را تایید می کند و افراد می توانند با خیال راحت تست کرونای خود را در آزمایشگاه های این لیست انجام دهند. با توجه به وجود چندین آزمایشگاه معتبر در هر کدام از استان های کشور، شما می توانید آزمایشگاه های شهر خود را شناسایی کرده و گزینه دلخواه خود را انتخاب کنید.

17

نکات تست کرونا

البته بهتر است این نکته را نیز به یاد داشته باشید که در حال حاضر صد ها آزمایشگاه معتبر در سراسر ایران وجود دارند و نمی توان نام تمامی آن ها را شمرد؛ چرا که لیست آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت همواره در حال تغییر است و سالانه ده ها آزمایشگاه از شهر های مختلف به این لیست اضافه می شود.

نکته مهم دیگری که در رابطه با تست پی سی آر برای سفر وجود دارد، این است که نوزادان به هیچ وجه نیازمند انجام این تست نیستند؛ همچنین کودکان زیر 12 سال در صورت داشتن یک همراه بزرگسال با تست کرونای منفی، می توانند بدون مشکل بلیط هواپیمایی قطر را تهیه کنند. پیشنهاد ما به شما این است که برای اطلاع از لیست وزارت بهداشت برای آزمایشگاه های معتبر کشور، آخرین نسخه از آن را بررسی کنید.

مدارک مورد نیاز برای تست کرونا

حالا که می دانید چگونه می توان لیست آزمایشگاه های مورد تایید هواپیمایی قطر در شهر خودتان را به دست آورد، نوبت به مدارک مورد نیاز تست کرونا می رسد. عمده آزمایشگاه های کشور مدارک مشخص و ثابتی را برای تست کرونا از متقاضیان تقاضا می کنند؛ بنابراین می توانید با خیال راحت مدارک خود را به نزدیک ترین آزمایشگاه به خانه خود ببرید و مراحل تست پی سی آر را انجام دهید. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز تست کرونا در آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت، می توان به این موارد اشاره کرد:

  • عکس از پاسپورت
  • اطلاعات پرواز
  • مدارک شناسایی

خرید بلیط از هواپیمایی قطر

حالا که با قوانین و مقررات تست پی سی آر شرکت هواپیمایی قطر آشنا شدید، می توانید نسبت به خرید بلیط اقدام کنید. همان طور که ذکر کردیم، شما باید اطلاعات پرواز و زمان دقیق آن را در اختیار آزمایشگاه قرار دهید؛ بنابراین ابتدا بهتر است به فکر خرید بلیط باشید. در حال حاضر چندین آژانس مسافرتی معتبر در ایران فعالیت دارند که شما می توانید بلیط پرواز هواپیمایی قطر را از آن تهیه کنید؛ اما آژانس مسافرتی سام سیر، مسلما بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها