کد خبر: 661500
تاریخ انتشار :

بررسی تفاوت قیمت تیرآهن اهواز و بناب در بازار آهن رشت و مشهد

بررسی تفاوت قیمت تیرآهن اهواز و بناب در بازار آهن رشت و مشهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تیرآهن، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقاطع فولادی است که در پروژه‌های عمرانی، ساختمان‌سازی، سدسازی و صنایع استفاده می‌شود. برندهای فولاد کوثر اهواز و بناب از معروف‌ترین تولیدکنندگان تیرآهن باکیفیت هستند. این کارخانه‌ها سالانه چندین هزار تن از نیاز کشور را تأمین می‌کنند و همواره در جهت بهبود کیفیت محصولات خود تلاش کرده‌اند. دو مورد از اصلی‌ترین بازارهای این دو برند، شهرهای رشت و مشهد هستند که در‌ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

چرا تیرآهن اهواز و بناب؟!

کیفیت بالا را می‌توان اصلی‌ترین و پراهمیت‌ترین فاکتور در هنگام خرید تیرهای آهنی دانست؛ به‌همین‌دلیل، خریداران و مصرف‌کنندگان محصولات فولادی همواره در حال بررسی استاندارد مورد استفاده در کارخانه‌های مختلف و مقایسه محصولات آن‌ها با یکدیگر هستند. تیرآهن‌های اهواز و بناب از معروف‌ترین و بهترین محصولات موجود در بازار هستند که براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید شده و کیفیت بسیار خوبی دارند.

تیرآهن‌های بناب، محصول دو کارخانه شاهین بناب و ظفر بناب هستند و محصولات این دو کارخانه با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن در خطوط تولید و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت، تولید می‌شوند و از کیفیت و قیمت بسیار مطلوبی برخوردارند. از‌طرف‌ دیگر، تیرهای آهنی اهواز، محصول واحد نورد کوثر اهواز بوده که از سال 1380 در شهر اهواز و استان خوزستان با حداکثر توان خود مشغول فعالیت و تولید است. این کارخانه، تیرآهن‌های خود را در سایزهای 14، 16 و 18 تولید و به بازار عرضه می‌کند.

به‌صرفه‌ترین تیرآهن در بازار آهن رشت کدام است؟! تیرآهن اهواز یا بناب!

در بازار رشت و مشهد، قیمت تیرآهن اهواز تقریباً بیشتر از شهرهای مرکزی و غرب است؛ زیرا فاصله کارخانه اهواز از این دو شهر زیاد بوده و هزینه حمل‌ونقل بیشتری بر خریداران تحمیل می‌کند. بااین‌حال، کیفیت محصولات ارزش و اهمیت بسیار بالایی برای مصرف‌کنندگان دارد و بیشترین تقاضا در بازار آهن‌آلات رشت، مربوط به تیرآهن‌های ظفر بناب است. این مقاطع فولادی از کیفیت و قیمت مناسبی برای مصرف‌کنندگان و خریداران بازار آهن رشت برخوردارند و خرید آن‌ها، هزینه کلی پروژه را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

در بازار مشهد تیرآهن اهواز تقاضای بیشتری دارد یا تیرآهن بناب؟

بسیاری افراد از تیرهای ذوب‌آهن اصفهان در پروژه‌های ساختمانی خود استفاده می‌کنند؛ اما هزینه این کالای فولادی برای همه مصرف‌کنندگان مناسب و مقرون‌به‌صرفه نیست. این درحالی است که برندهایی مانند اهواز و بناب می‌توانند قیمت و کیفیت مطلوبی را به آن‌ها ارائه دهند. باتوجه به وزن پایین‌تر تیرآهن اهواز، خرید آن می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد؛ بنابراین، در بازار مشهد تقاضا برای محصولات این برند بالا است.

تیرآهن کارخانه اهواز کیفیت بالایی دارد و به صورت بندیلی ارائه می شود.

تگ alt: تیرآهن کارخانه اهواز کیفیت بالایی دارد و به صورت بندیلی ارائه می شود.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

"در دو مورد از بزرگترین بازارهای فولاد ایران، که در شهرهای رشت و مشهد قرار دارند، میزان خرید تیرآهن اهواز و بناب نسبت به سایر برندها بالا می‌باشد؛ زیرا قیمت تیرآهن بناب و اهواز دراین دو بازار در مقایسه با کیفیت و قیمت سایر برندها، برای مصرف‌کنندگان بسیار مناسب بوده و انتخابی قابل اطمینان محسوب می‌شود."

تفاوت قیمت تیرآهن بناب و اهواز چه دلایلی دارد؟

یکی از مهم‌ترین دلایل تفاوت قیمت تیرآهن‌ بناب و اهواز، وزن آن‌ها است؛ برای مثال، وزن هر شاخه این محصول فولادی اهواز 12 متری، 133 کیلوگرم است، در‌حالیکه شاخه‌های 12 متری تیرآهن بناب کمی سبک‌تر بوده و 125 کیلوگرم وزن دارند. بنابراین، بهای آن‌ها کمتر است. از دیگر عوامل مؤثر بر تفاوت قیمت این محصولات می‌توان به سایزبندی و ابعاد تولیدات، آلیاژ به‌کاررفته در تیرها و... اشاره کرد.

سخن پایانی

برای تجربه یک خرید مقرون‌به‌صرفه، آگاهی از نرخ روز مقاطع فولادی الزامی است و برای این امر، بهتر است از یک مرجع معتبر و به‌روز استفاده کنید. شما می‌توانید قیمت روزانه و لحظه‌ای انواع تیرآهن را در سایت آهن آنلاین مشاهده نمایید. آهن آنلاین همچنین به شما این امکان را می‌دهد که با خرید از یک فروشگاه معتبر، در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید. به‌این‌ترتیب، تنها با چند کلیک می‌توانید محصول فولادی مورد نظر خود را سفارش داده و در کوتاه‌ترین مدت‌زمان ممکن تحویل بگیرید.

منبع: ahanonline.com

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها