کد خبر: 661704
تاریخ انتشار :

انواع ارورهای یخچال وستینگهاوس و تعمیر آنها

انواع ارورهای یخچال وستینگهاوس و تعمیر آنها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یخچال‌های وستینگهاوس از یک مجموعه مفصل و کامل کدهای خطا برخوردارند که در این مقاله می‌خواهیم شما را با این کدهای خطای یخچال وستینگهاوس و نحوه برطرف کردن آنها آشنا کنیم.

تعمیر یخچال های وستینگهاوس

هر چند کدهای خطای یخچال با شما حرف می‌زنند و شما را برای رفع مشکل راهنمایی می‌کنند، اما به شما توصیۀ اکید می‌کنیم که در زمان بروز خطای یخچال وستینگهاوس از یک تکنسین ماهر یخچال فریزر وستینگهاوس کمک بخواهید و برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های گزاف‌تر، از هر گونه اقدام خودسرانه جداً بپرهیزید. 

ارور های یخچال وستینگهاوس

 

 

 

فهرست کدهای خطای یخچال وستینگهاوس

در این بخش شما با أنواع ارور هایی که یخچال یا ساید به شما می دهد آشنا می شوید.

ما هر کدام از ارور ها را به شما توضیخ می دهیم که در صورت مواجهه با هر کدام از آنها دقیقا بفهمید مشکل از کجاست. در این شرایط با تعمیر ساید وستینگهاوس خود می دانید که تعمیر کار باید دقیقا چه کاری برای شما انجام دهد.

 

کد خطا: E0

علت خطا: بروز اشکال در سنسور فریزر

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد E0)

سنسور فریزر یا سنسور دیفراست یخچال و اتصالات آنها را بررسی کنید. برای این کار به وسیله یک اهم‌متر، میزان اهم سنسور را بخوانید و در صورت نیاز، سنسور را عوض کنید. اگر سنسور سالم باشد، باید برد الکترونیکی را تعمیر کنید. 

کد خطا: E1

علت خطا: بروز اشکال در سنسور یخ زدایی یا دیفراست

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد E1)

برد الکترونیکی و اتصالات آن را بررسی کنید. در مرحله بعد، المنت دیفراست و فن را مورد بازدید قرار دهید و در صورتی که هر یک از آنها معیوب باشند، آن را عوض کنید. 

 

کد خطا: E3

علت خطا: اشکال در سنسور دمای محیط یخچال

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد E3)

چون سرما از طریق کانال دمپر وارد یخچال می‌شود، لذا مشاهده این کد خطا یعنی عدم تنظیم دما بین یخچال و فریزر. برای رفع این کد خطا نخست سنسور دمای محیطی را همراه اتصالات آن مورد بررسی قرار دهید تا بدین ترتیب متوجه نوسانات دما و اختلال در سیستم یخچال فریزر شوید. حالا با کمک اهم متر، اهم سنسور را اندازه‌گیری کنید و در صورت نیاز سنسور دمای محیطی باید عوض شود. حالا دمپر را بررسی کنید و آن را بر روی مینیمم حالت خود تنظیم نمایید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، به سراغ برد الکترونیکی دستگاه بروید. 

کد خطا: E4

علت خطا: اشکال در هیتر با المنت یخچال

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد E4)

همان طور که می‌دانید ترمودیسک فرمان قطع و وصل شدن المنت را به آن می‌دهد که اگر خراب شود فرمان درستی به المنت داده نمی‌شود. البته این امکان را نیز در نظر بگیرید که ممکن است خود المنت معیوب شده و نیاز به تعویض داشته باشد. در نهایت اگر قطعات دیگر مشکلی نداشته باشند، باید برد الکترونیکی دستگاه را ارزیابی و در صورت معیوب بودن عوض کرد. 

کد خطا: E8/E9

علت خطا: اشکال در یخ ساز یخچال

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد E8/E9)

ابتدا سیستم یخساز را بازدید کنید. سیم‌های متصل به یخچال را بررسی کنید که قطع شدگی نداشته باشند. این امکان وجود دارد که پس از رسیدن آب به حد نصاب شیر برقی، جریان آب قطع نشود و آب سرریز کند که در این صورت باید ارتباط برد با شیر برقی هم بررسی گردد. در ادامه بازدیدهای خود، موتور تایم، المنت، سنسور آب و جایخی را نیز بررسی کنید و در صورت وجود هر مشکل در هر یک از قسمت‌های یخساز، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن به وسیله یک نفر تکنسین ماهر اقدام شود. 

کد خطا: FF

علت خطا: اشکال در فن فریزر

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد FF)

این ارور با صدای ناخواسته در فریزر همراه است. لذا ابتدا فن فریزر را بررسی کنید و در صورت معیوب بودن آن را عوض کنید. البته گاه مشکل فن از طریق تعمیر حل می‌شود و نیازی به تعویض نخواهد داشت. 

کد خطا: F1 و F2

علت خطا: اشکال در بُرد الکترونیکی

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد F1 و F2)

 نخست دستگاه را از برق بکشید و اتصالات برد الکترونیکی را بررسی کنید. اگر برد نیاز به تعمیر داشته باشد، حتماً از یک تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

کد خطا: F3/F4

علت خطا: اشکال در سنسور یخچال

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد F3/F4)

نخست اتصالات سنسور یخچال را بازدید کنید و در صورت نیاز به تعمیر، حتماً از یک نفر تعمیرکار ماهر بخواهید این کار را انجام دهد. در غیر این صورت نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

کد خطا: F5/F6/F7

علت خطا: اشکال در برد کنترل اصلی

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد F5/F6/F7)

برد الکترونیکی یخچال و اتصالات و سیم کشی های مربوط به آن را بررسی کنید و در صورت نیاز به تعویض، از یک سرویس کار متخصص کمک بخواهید.

کد خطا: ER CO

علت خطا: اشکال در برقراری ارتباط بین برد الکترونیکی

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد ER CO)

این هشدار مربوط به زمانی است که ارتباط بین برد اصلی دستگاه با برد الکترونیکی قطع شده باشد. لذا هر دو برد را بررسی کنید و عیب یابی نمایید. دقت داشته باشید که عیب یابی برد یخچال وستینگهاوس تنها از عهده متخصص ماهر بر می‌آید. 

کد خطا: HRS

علت خطا: اشکال در فن اواپراتور یا برد پاور

تعمیر یخچال وستینگهاوس (رفع کد HRS)

در این وضعیت یخچال صدای تیک تیک می‌دهد و مواد غذایی داخل آن سرمای خود را از دست می‌دهند. لذا ابتدا یخچال را از برق بکشید و با یک نفر تکنسین ماهر تماس بگیرید. 

پیشگیری از بروز ارور در یخچال وستینگهاوس

اگر می‌خواهید یخچال وستینگهاوس ارور ندهد و از عملکرد صحیح خود برخوردار باشد، به صورت دوره ای نسبت به سرویس دستگاه اقدام نمایید. سرویس دوره‌ای منظم باعث افزایش راندمان یخچال خواهد شد. به عنوان یک عامل دیگر در حفظ عملکرد یخچال وستینگهاوس سعی کنید با کد خطاهای یخچال استیل هاوس آشنایی کامل داشته باشید 

تعمیرات یخچال وستینگهاوس


سخن پایانی

اگر یخچال وستینگهاوس شما دچار اختلال شده و از کدهای خطای خود برای نشان دادن ایراد وارد شده استفاده می‌کند، در حد بضاعت فنی که در زمینه تعمیرات یخچال وستینگهاوس دارید، می‌توانید تا حدودی اقدامات اولیه را انجام دهید. لذا چنان‌چه ارور یخچال را می‌دانید، در کمال خونسردی و امنیت و آرامش این کار را انجام دهید و در غیر این صورت حتماً از تعمیرکار مجرب و با سابقه یخچال وستینگهاوس دعوت به همکاری کنید. چرا که در غیر این صورت هزینه‌های دیگری نیز بر شما تحمیل خواهد شد که  به خودی خود توجیه پذیر بودن و صرفۀ اقتصادی دعوت از یک سرویس کار با تجربه را نشان می‌دهد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها