کد خبر: 661804
تاریخ انتشار :

بهترین درمان های خانگی زردی نوزاد

بهترین درمان های خانگی زردی نوزاد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

طبق تحقیقاتی که در چند سال اخیر صورت رفته است، بیش از ۷۰ درصد از نوزادان تازه متولد شده به زردی و یرقان مبتلا می‌شوند. همین مسئله نشان دهنده شایع بودن این بیماری می‌باشد زردی و یرقان نوزادان اگر در حالت خفیف رخ دهد، به صورت خودبه‌خود برطرف شده و عوارض خاصی به همراه نخواهد داشت.

 اما اگر این عارضه در نوع حاد بروز پیدا کند، می‌تواند بسیار خطرناک‌ باشد. چرا که زردی بر روی عملکرد اکثر اندام‌های بدن‌ تأثیرات بسیار مخربی خواهد داشت. به همین دلیل درمان زردی نوزاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 به‌گونه‌ای که معمولاً توصیه می‌شود در همان روزهای ابتدایی ابتلای نوزاد به این بیماری، برای درمان زودهنگام فوراً به پزشک مراجعه شود. درمان زردی به روش‌های پزشکی مختلفی از جمله فتوتراپی، تعویض نمودن خون و ...قابل انجام است.

اما بهتر است برای درمان این بیماری ابتدا از روش‌های خانگی استفاده نموده و در صورت نتیجه‌بخش نبودن این روش‌ها، به پزشک مراجعه نمایید. روش‌های خانگی زیادی وجود دارند که می‌توانند در درمان زرد نوزاد بسیار اثرگذار باشند.

این روش‌ها معمولاً بی‌خطر بوده و‌ هیچ عوارضی به همراه نخواهند داشت. از طرفی دیگر نیز، شما می‌توانید تمامی این درمان‌های خانگی را در منزل انجام دهید و نیاز به مراجعه به کلینیک نخواهد بود.

معرفی چند روش خانگی عالی و مؤثر در درمان یرقان نوزادان

 در ادامه به معرفی چند روش خانگی عالی و مؤثر در درمان زردی نوزادان، پرداخته‌ایم:

·مصرف شیر مادر

مصرف شیر مادر یکی از بهترین و در عین حال مفیدترین روش‌های درمان یرقان می‌باشد. نوزادان معمولاً به علت ضعف و بی‌حالی ناشی از زردی، بسیار ناتوان بوده و تغذیه فوق‌العاده کمی دارند. به همین دلیل می‌بایست تغذیه آن‌ها از شیر مادر را افزایش دهید. چرا که شیر مادر موجب شسته شدن بیلی روبین و دفع هرچه سریع‌تر آن از طریق ادرار و مدفوع می‌شود. به همین دلیل سعی کنید، تعداد دفعات تغذیه فرزند خود از شیر مادر به هشت الی دوازده مرتبه در طول روز افزایش دهید.

·مصرف شیر خشک

دومین روش درمان زردی نوزاد در منزل مصرف شیر خشک می‌باشد. البته این روش خانگی تنها زمانی توصیه می‌شود که مادر شیر کافی برای تغذیه نوزاد خود نداشته باشد. در چنین شرایطی استفاده از شیر خشک‌ نیز می‌تواند همان تأثیر مصرف شیر مادر را داشته و به درمان این بیماری بسیار کمک نماید.

·استفاده از قطره شیر خشت

استفاده از قطره‌های شیر خشت نیز یکی از مشهورترین روش‌های درمان یرقان نوزادان تلقی می‌شود. شیر خشت یک گیاه دارویی بوده که با استفاده از عصاره آن برخی قطره‌های خوراکی تولید می‌شوند. این قطره‌های خوراکی می‌توانند در بهبود زردی نوزاد نقش بسیار زیادی داشته باشند. شیر خشت دارای خاصیتی است که می‌تواند موجب دفع سریع‌تر بیلی روبین از بدن‌ نوزاد شود و به همین دلیل بسیاری از نوزادان‌ با مصرف قطره‌های این‌ گیاه دارویی پس از چند روز به‌طور کامل بهبود می‌یابند.

·شستشوی بدن نوزاد با عرق کاسنی

وقتی نوزادان به زردی مبتلا می‌شوند، معمولاً حرارت بدن آن‌ها افزایش یافته و همین موجب می‌شود که دفع بیلی روبین از بدن‌ آن‌ها با سرعت بسیار کندتری صورت بگیرد. اگر بدن نوزاد با عرق کاسنی شستشو داده شود و حرارت بدن او کاهش یافته و به همین ترتیب درمان یرقان نیز سرعت بیشتری می‌یابد.

·قرار دادن نوزاد مقابل نور خورشید

زردی نوزاد با اشعه نور خورشید نیز قابل درمان است. اگر نوزاد را در طول روز دقایقی در مقابل نور مستقیم خورشید قرار دهید، بیلی روبین در بدن او از حالت سختی خارج شده و آسان‌تر دفع می‌شود؛ اما باید این کار را با نهایت دقت انجام دهید. چرا که اگر نوزاد بیش از اندازه در مقابل نور خورشید قرار گیرد، ممکن است پوست او‌ دچار سوختگی‌های شدید شود.

استفاده از لامپ‌های فتوتراپی زردی نوزاد در منزل و با استفاده از لامپ‌های فتوتراپی نیز بهبود می‌یابد. به این منظور می‌بایست از لامپ‌های فتوتراپی را خریداری یا برای مدت زمانی مشخص آن‌ها را اجاره کنید. سپس نوزاد را درون یک پتوی نسبتاً نازک قرار دهید. سپس نوزاد خود را به همراه پتو در مقابل نور این لامپ‌ها قرار دهید. این کار باید چند مرتبه در طول روز صورت پذیرد.

·مصرف دارو‌

روش خانگی دیگری که در بهبود این بیماری مؤثر است، مصرف دارو می‌باشد. اگر نوزاد از داروهای دفع‌کننده بیلی روبین و بهبود دهنده عملکرد کبد استفاده کند، به احتمال بسیار زیاد در همان چند روز اول درمان خواهد شد. البته مصرف دارو برای درمان زردی نوزاد باید حتماً توسط پزشک توصیه شده باشد و به هیچ عنوان به صورت خودسرانه این کار را انجام ندهید.

زمان مراجعه به پزشک برای درمان زردی نوزاد

گاهی دیده می‌شود که تمامی روش‌های خانگی بالا انجام شده‌اند، اما اثری از بهبودی نوزاد نبست و همچنان حال جسمانی او در حال وخیم‌تر شدن است. در این حالت می‌بایست فوراً به پزشک مراجعه نمایید. برای درمان زردی نوزاد بدون هیچ عوارضی و کوتاه‌ترین مدت زمان، می‌توانید به مطب خانم دکتر آویشن ‌محمدی، فوق تخصص اطفال و نوزادان مراجعه نمایید.

دکتر آویشن محمدی متخصص اطفال در ونک با کسب سال‌ها تجربه، باکیفیت‌ترین خدمات را با هزینه‌ای مقرون به‌صرفه به شما عزیزان ارائه می‌نمایند. این‌ مجموعه معتبر در سال‌های اخیر با ارائه خدمات پزشکی اطفال و نوزادان با نهایت کیفیت و با بهره‌مندی از بهترین تجهیزات روز دنیا، توانسته رضایت بیماران زیادی را جلب نماید.

 خدمات دکتر آویشن محمدی شامل چک زردی بدون خون‌گیری، درمان زردی نوزاد، ختنه نوزاد، درمان بیماری‌های گوناگون مرتبط با اطفال و نوزادان و‌...می‌شوند. با استفاده از خدمات دکتر محمدی می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن، زردی نوزاد خود را بهبود بخشیده و از سلامت کامل او‌ اطمینان کامل داشته باشید.

برای درمان زردی نوزاد خود توسط دکتر آویشن محمدی بهترین فوق تخصص نوزادان در تهران با شماره تلفن‌های 09030791155 یا 02188778097 تماس گرفته و یا به مطب ونک به آدرس اول ملاصدرا، روبروی سازمان بورس، جنب داروخانه، ساختمان پزشکان صدرا، طبقه اول، مطب واقع در شهرک غرب به آدرس تهران، شهرک غرب، خیابان خوردین، جنب آتش‌نشانی، نبش توحید 4، پلاک 4، طبقه 3 و مطب خزانه به آدرس فلکه دوم خزانه، روبه روی نانوایی سنگکی، پلاک ۲۹۹ مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه درمان زردی نوزاد می‌توانید وارد سایت دکتر آویشن محمدی به آدرس www.dravishanmohamadi.com شده و مقالات مربوط در این زمینه را مطالعه نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها