کد خبر: 662361
تاریخ انتشار :

بهترین لندینگ پیج چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین لندینگ پیج چه ویژگی‌هایی دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بهترین لندینگ پیج باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ کاربرد های آن چیست و چرا نیاز به آن داریم؟

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج یا صفحه فرود اولین صفحه از سایت است که کاربران از طریق آن وارد وبسایت می‌شوند. لندینگ پیج جهت اهداف خاصی طراحی می‌گردد که می‌توان به فروش محصول خاص ، پر کردن یک فرم و ثبت نام در سایت اشاره کرد.  طراحی صفحه فرود باید خاص و منحصربه فرد و خارج از ساختار کلی سایت باشد تا باعث تمرکز بیشتر کاربر روی این صفحه شود. هم چنین این لندینگ باید جذاب باشد تا کاربران ترغیب شوند به قسمت‌های دیگر سایت هم سر بزنند.

کاربردهای لندینگ پیج

تبلیغات گوگل یا بنری

تبلیغات بنری در دیده شدن سایت شما در صفحه اول گوگل و افزایش تعداد بازدیدکنندگان بسیار تاثیرگذار است از این رو ساخت لندینگ حرفه‌ای و خوب می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

تماس با ما

صفحه تماس با ما برای بسیاری شرکت‌ها و سازمان‌ها از جمله شرکت‌های حقوقی، مشاوره و غیره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. استفاده از لندینگ با طراحی خوب و مناسب می‌تواند باعث جلب توجه کاربران به این قسمت شود.

صفحه محصول

افزایش توجه به یک محصول خاص باعث افزایش فروش آن می‌شود. برای اینکه بتوانید برای مدت مشخصی راندمان فروش محصولات یا محصول خاصی را بالا ببرید می‌توانید اقدام به طراحی لندینگ نمایید .هم چنین ساخت صفحه فرود مجزا برای هر محصول می‌تواند شانس فروش آن را افزایش دهد.

دموی رایگان

اگر جهت افزایش تعداد بازدیدکنندگان قصد دارید بخشی از خدمات خود را به صورت رایگان ارایه بدهید می‌توانید با ساخت صفحه فرود توجه کاربران را به آن جلب کنید.

کمپین تبلیغاتی

اگر کمپین تبلیغاتی یا پیشنهادات ویژه‌ای جهت مناسبت خاصی دارید می‌توانید از لندینگ پیج استفاده کنید که مناسب با هدف کمپین ساخته شده باشد.

محتوای بازاریابی ایمیلی

طراحی لندینگ پیج در ایمیل مارکتینگ برای آن دسته از کاربران که آشنایی اولیه با تجارت و کسب و کار شما را دارند مفید خواهد بود. شما با استفاده از این صفحه و ارائه یک کتاب الکترونیکی یا برگزاری یک کارگاه آموزشی می‌توانید بخشی از کاربران را دوباره به کسب و کارتان برگردانید.

8

ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج

عنوان صفحه

یکی از ویژگی‌های لندینگ پیج داشتن یک عنوان جذاب است. در انتخاب عنوان از کلمات جذاب استفاده کنید تا کاربر ترغیب شود از سایت شما دیدن کند و به قسمت‌های مختلف سایت سر بزند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام انتخاب عنوان کلماتی را به کار ببرید که مرتبط با تبلیغات شما باشد تا نتیجه بهتری بدست بیاورید.

متن صفحه لندینگ باید جذاب و بدون غلط نگارشی باشد

متن صفحه فرود به اندازه محتوای وب‌سایت اهمیت دارد‌ و باید به صورت حرفه‌ای و بدون غلط نگارشی نوشته شود. محتوای جذاب باعث افزایش اعتماد کاربران و هم چنین افزایش نرخ خرید محصولات و خدمات می‌شود. توجه نکردن به محتوای صفحه‌ فرود باعث خروج زودهنگام کاربران می‌گردد.

از CTA جذاب استفاده کنید

بعد از خواندن عنوان توسط کاربران باید با یک محتوای جذاب روبرو شوند تا بدانند چه چیزی در انتظار آنهاست. از نمونه‌های CTA جذاب می‌توان به « در کارگاه‌های آموزشی رایگان ما شرکت کنید» یا «جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید» اشاره کرد.

درج رضایت مشتریان و افتخارات

جلب اعتماد کاربران یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که جهت اعتماد سازی در صفحه فرود می‌توانید رضایت مشتریان از محصولات و خدمات، افتخارات و جوایز، نماد اعتماد الکترونیکی و غیره را در آن قرار دهید.

استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب

برای اینکه لندینگ پیج بیشترین تاثیر را روی کاربران بگذارد و باعث افزایش نرخ تبدیل شود می‌توانید از تصاویر و ویدیوهای جذاب استفاده کنید. می‌توانید از تصاویر جذاب از محصولات و هم چنین ویدیوهای که رضایت مشتریان از مصرف محصولات و خدمات را نشان می‌دهد استفاده کنید‌.

از متن خسته کننده استفاده نکنید

یکی از ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج داشتن متن جذاب است. متن این صفحات علاوه بر اینکه باید کاربر را ترغیب به بازدید از سایت کند‌ باید دارای فونت خوانا با فاصله گذاری خوب باشد. هم چنین استفاده از متن طولانی برای کاربر کسل کننده خواهد بود و باعث افزایش نرخ پرش می‌شود. می‌توانید پس از دو الی سه خط سراغ پاراگراف بعدی بروید که خواندن متن برای کاربر خسته کننده نشود.

اطلاعات مهم را در قسمت بالای صفحه(ATF) قرار بدهید

قسمت بالای صفحه مهم‌ترین بخش صفحه فرود محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که باید اطلاعات مهم را در این قسمت قرار دهید تا بتوانید با جلب توجه کاربران به آن، آنها را به خواندن بقیه صفحه نیز ترغیب کنید.

طراحی مینیمال

هر گونه عاملی که باعث حواس پرتی کاربران از صفحه لندینگ پیج می‌شود باید حذف گردد. استفاده بیش از حد از تصاویر، تبلیغات، متن‌های طولانی و خسته کننده، دادن اطلاعات زیاد می‌تواند مانع از توجه کاربر به عنوان اصلی لندینگ شود. طراحی مینیمال به تمرکز بیشتر کاربران به تمام متن صفحه کمک می‌کند و مانع از حواس پرتی آنها می‌شود. پس قطعا یکی از ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج داشتن طراحی مینیمال است.

ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن

همانطور که در ساخت سایت، ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن بسیار اهمیت دارد در طراحی صفحه فرود هم بسیار مهم است. بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی موبایل در دنیای اینترنت فعالیت دارند از این رو یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین لندینگ پیج سازگار بودن با انواع دستگاه موبایل است. در صورتی که صفحه فرود شما واکنش گرا نباشد قطعا در مقایسه با سایر رقبا، نرخ کلیک، نرخ مشارکت و نرخ تبدیل کاهش پیدا می‌کند.

9

فرم اطلاعات و تماس مشتری باید خلاصه باشد

فرم اطلاعات و تماس مشتری که در انتهای بهترین لندینگ پیج قرار دارد باید کوتاه و مختصر باشد. فرم های که استفاده می‌کنید نباید اطلاعات زیادی از مخاطبان بخواهند زیرا اکثر کاربران حوصله تکمیل کردن فرم طولانی را ندارند. توصیه می‌کنیم فرم اطلاعات و تماس مشتری را به صورت مختصر طراحی کنید تا بتوانید علاوه بر بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز، نرخ تبدیل هم افزایش دهید.

فعال کردن گزینه اشتراک گذاری

اگر لندینگ پیج شما مورد توجه کاربران قرار بگیرد به احتمال زیاد تمایل پیدا می‌کنند که آن را با بقیه به اشتراک بگذارند. به همین دلیل برای جلب رضایت آنها پیشنهاد می‌کنیم گزینه اشتراک گذاری را فعال کنید. آمار بازدید و هم چنین تعداد دفعات اشتراک گذاری باعث ترغیب بیشتر کاربران جهت بازدید از وبسایت می‌شود. شما با انجام اینکار بدون پرداخت هزینه اضافه می‌توانید نرخ کلیک صفحه فرود را بالا ببرید‌.

افزایش سرعت لود و بارگذاری

در طراحی لندینگ پیج سرعت لود بسیار اهمیت دارد. کند بودن صفحه فرود برای کاربران کسل کننده خواهد بود و باعث افزایش نرخ بانس ریت می‌شود. شما با خرید هاست پرسرعت، حذف موارد اضافه، کاهش حجم تصاویر و ویدیوها و برنامه نویسی حرفه‌ای می‌توانید سرعت لود لندینگ پیج را افزایش دهید.

استفاده از پاپ آپ ممنوع

یکی از ویژگی‌های مهمی که در طراحی بهترین لندینگ پیج باید به آن توجه کرد استفاده نکردن از پاپ آپ است. منظور از pop up همان پنجره‌های است که وسط صفحه باز می‌شود و از کاربر درخواست کلیک کردن و عضویت شدن در سایت را دارد. توجه داشته باشید که صفحه فرود هم دقیقا به همین هدف طراحی شده‌ است. پس با استفاده کردن از پاپ آپ در صفحه فرود انگار کار اضافه ای انجام داده‌اید و ممکن است باعث فرار دادی مشتریان احتمالی شوید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها