کد خبر: 664690
تاریخ انتشار :

بررسی انواع چراغ پارکی مدرن و کلاسیک و کاربرد آن‌ها

بررسی انواع چراغ پارکی مدرن و کلاسیک و کاربرد آن‌ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تأمین روشنایی فضای سبز عمومی یا باغ و باغچه‌های شخصی در ساعات تاریکی از اهمیت بالایی برخوردار است. چراغ‌های روشنایی مخصوص شب علاوه بر حفظ امنیت محیط، از بروز حوادث ناشی از نور ناکافی یا نداشتن دید مناسب پیشگیری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین تجهیزات نورپردازی و روشنایی که در این موضوع خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراغ پارکی است.

چراغ‌های پارکی انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند؛ از چراغ‌ های شیک و مدرنی که در باغ و ویلاهای لاکچری می‌بینیم تا چراغ ‌های کلاسیک و زیبای داخل پارک و فضاهای سبز شهری، همگی انواعی از چراغ پارکی هستند. برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات نورپردازی جذاب، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چراغ پارکی چیست؟

چراغ پارکی به آن دسته از چراغ ‌هایی گفته ‌می‌شود که برای نورپردازی و زیباسازی فضاهای باز مانند باغ، ویلا، باغچه، فضای سبز شهری و رستوران‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع چراغ‌ها در بازار به چراغ‌های باغی هم معروف هستند. چراغ‌های پارکی برخلاف نامشان فقط مخصوص پارک یا فضاهای سبز نیستند و می‌توان از آن‌ها برای محافظت و روشنایی بخشیدن به محوطه باغ و ویلا، روشن ‌کردن چمن‌ها و فضای اطراف درختان، روشن ‌کردن معابر عمومی شهرها، بوستان‌های سطح شهر، پارک‌های جنگلی و... استفاده‌ کرد.

چراغ‌ های پارکی معمولاً بر روی یک پایه بلند یا کوتاه نصب می‌شوند که علاوه بر نورپردازی، زیبایی خاصی به محوطه باغ، ویلا یا باغچه شخصی شما می‌دهد. جنس بدنه پایه این چراغ‌ها از آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ است که علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری، به ‌مرور زمان دچار پوسیدگی، زنگ ‌زدگی، شکنندگی یا هر نوع آسیب فیزیکی نمی‌شود. این چراغ‌ها در انواع چراغ پارکی مدرن و چراغ پارکی کلاسیک تولید می‌شوند، مقاومت و کارایی بسیار بالایی دارند و البته مدل‌های متنوعی که در بخش‌های بعدی آنها را معرفی خواهیم کرد.

 

ویژگی‌ها و مزایای چراغ پارکی

چراغ پارکی یا چراغ باغی (LED) برای ایجاد روشنایی مناسب در شب طراحی شده و در مقایسه با سایر محصولات مشابه خود، ویژگی‌ها و مزایای قابل توجهی دارد که عبارت‌اند از:

  • تأمین روشنایی فضاهای سبز اطراف چراغ پارکی تا محدوده 2 الی 4 متری
  • بالا بودن میزان نور و روشنایی این چراغ‌ها نسبت به چراغ‌های معمولی و قدیمی
  • کمتر بودن مصرف برق چراغ‌های پارکی نسبت به روشنایی و پخش نور بالای آنها
  • بدنه بسیار مقاوم نسبت به رطوبت، اشعه UV خورشید و مواد شوینده
  • تنوع بالا در طراحی ظاهری (طراحی مدرن و کلاسیک)
  • طول عمر بیشتر نسبت به چراغ‌های معمولی
  • تنوع رنگ لامپ‌ها (سفید، سبز، آبی و زرد)
  • قیمت بسیار مناسب و مقرون به ‌صرفه

با انواع چراغ پارکی آشنا شوید

چراغ‌های پارکی از نظر سبک طراحی در دو نوع مدرن و کلاسیک تولید می‌شوند. هر کدام از این سبک‌ها مدل‌های متنوعی دارند و از نظر کاربرد با هم تفاوت دارند. به طور کلی همه این چراغ‌ها برای روشن ‌کردن فضا و تأمین نور محیط طراحی شده‌اند ولی در جزئیات با هم تفاوت دارند که در ادامه در این زمینه توضیح می‌دهیم:

✅ چراغ پارکی مدرن

جدیدترین نسل چراغ های پارکی، چراغ های مدرن هستند. این چراغ‌ها برای تطابق با سبک طراحی ویلا و باغ های جدید طراحی شده‌اند. چراغ‌ های پارکی مدرن از جنس بدنه فولاد، حباب اکریلیک شفاف، لامپ LED و پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک پلی‌استر مقاوم به UV و در شکل‌های ظاهری مینیمال و فوق‌ العاده زیبا تولید می‌شوند. این چراغ‌ها معمولاً به ‌سختی دچار عیب یا سوختگی می‌شوند و از نظر شکل ظاهری یکپارچگی خاصی دارند. چراغ ‌های پارکی مدرن به ‌راحتی با سبک معماری ساختمان‌های جدید هماهنگ می‌شوند.

✅ چراغ پارکی کلاسیک

یکی از شیک‌ترین انواع چراغ ‌های پارکی، چراغ پارکی کلاسیک است که در سه سری تک‌ شاخ، دو شاخ و سه شاخ تولید و به بازار عرضه می‌شود. جنس بدنه چراغ پارکی کلاسیک از فولاد و آلومینیوم است و مقاومت فوق‌ العاده‌ای در برابر صدمات ناشی از ضربه، مواد شیمیایی یا شرایط آب و هوایی دارد. جنس حباب این نوع چراغ‌ها از پلی‌کربنات است و حتی برای لامپ‌های کم‌ مصرف نیز مناسب و قابل ‌استفاده هستند. اغلب چراغ های پارکی کلاسیک برای حیاط منازل، ویلا، باغ‌، فضاهای سبز شهری و مکان‌های عمومی مناسب هستند.

 ویژگی‌ها و مزایای چراغ پارکی

کاربرد انواع چراغ پارکی مدرن و کلاسیک

چراغ های پارکی از نظر نوع کاربرد، محل نصب، متریال ساخت و ابعاد و اندازه با هم تفاوت دارند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

✔ چراغ پارکی LED

این چراغ‌ها از نظر سبک طراحی مدرن، مینیمال و شیک هستند و از آنها برای روشنایی تزئینی فضای سبز باغ و ویلا، مکان‌های تجاری و اداری و حتی حیاط خانه‌ها استفاده می‌شود. این چراغ‌ها روی پایه چراغ پارکی ارزان نصب می‌شوند و حتی قابلیت نصب روی دیوار را هم دارند. چراغ پارکی LED دارای لامپ کم مصرف LED است و زیبایی، مقرون به صرفه بودن و تنوع را یک جا دارد.

✔ چراغ حیاطی

این چراغ‌ها مخصوص فضای باز هستند و برای تأمین نور فضاهایی طراحی شده‌اند که نیاز به پخش نور بالا دارند و نسبت به برف، باران و نور خورشید مقاوم هستند.

✔ چراغ دیواری

چراغ‌ های دیواری نوع خاصی از چراغ های پارکی کلاسیک هستند که به منظور تأمین روشنایی مناطق خاصی مانند اتاق خواب، بالای میز پذیرایی، راهروها و معابر باریک ویلاها، خانه‌‌ها، شرکت‌ها و… کاربرد دارند.

✔ چراغ سرلوله

چراغ سرلوله نیز یکی از انواع چراغ پارکی مدرن است که بر روی یک لوله نصب می‌شود و از پخش نور بسیار بالایی برخوردار است. این چراغ‌ها می‌توانند از لامپ‌ها در مقابل سرما، گرما و شرایط بد آب و هوایی محافظت کنند و در عین حال فضای اطراف خود را تا فاصله 2 متری روشن کنند. به این چراغ‌ها، چراغ پارکی ایستاده هم گفته می‌شود.

✔ چراغ نورافکن

این چراغ‌های کم ‌مصرف یک منطقه خاص مانند پاسیو، تراس یا آلاچیق را روشن و با درخشش پراکنده نور، روشنایی مطلوبی را در فضا ایجاد می‌کنند. چراغ‌های نورافکن را در آتلیه‌های هنری هم می‌توانید ببینید.

✔ چراغ پارکی پایه کوتاه

این چراغ‌ها پایه‌هایی در حدود 50 ت 100 سانتی متر دارند و برای تأمین نور باغچه یا حیاط منازل مسکونی گزینه بسیار مناسبی هستند.

✔ چراغ پارکی پایه بلند

این چراغ‌ها پایه‌هایی در حدود 180 تا 200 سانتی متر دارند و برای روشنایی پارک‌ها، معابر عمومی و حتی فضای داخل باغ، ویلا و حیاط خانه‌ها هم مناسب هستند.

انواع چراغ پارکی

خرید آنلاین انواع چراغ پارکی از صنایع روشنایی الین

یکی از شرکت‌های معتبری که در زمینه تولید و توزیع انواع چراغ‌های روشنایی پارکی مدرن و کلاسیک فعالیت می‌کند، صنایع روشنایی الین است. محصولات الین مطابق با استانداردهای بین ‌المللی و با استفاده از مرغوب ترین مواد اولیه تولید می شوند. برای دریافت مشاوره رایگان قبل از خرید یا استعلام قیمت محصولات فقط کافی است به نشانی https://elinlighting.ir/ مراجعه کنید.

محصولات الین شامل انواع چراغ‌ پارکی مدرن، چراغ پارکی کلاسیک، چراغ ال ای دی (LED)، چراغ‌ های خیابانی، باغی، چراغ ‌های صنعتی و کارگاهی، مبلمان شهری، انواع پروژکتور، پایه و کتیبه و چراغ ‌های SMD، LED و COB هستند که با توجه به بودجه و نیاز شما تولید می شوند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها