کد خبر: 664803
تاریخ انتشار :

نشانه های بد برای جمهوریخواهان/اوضاع در پنسیلوانیا و آریزونا به سود دموکراتهاست!

نشانه های بد برای جمهوریخواهان/اوضاع در پنسیلوانیا و آریزونا به سود دموکراتهاست!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

هر اندازه به انتخابات میاندوره ای هشتم نوامبر نزدیک تر می شویم، نظرسنجی های بیشتری در خصوص آخرین وضعیت نامزدهاذی مورد حمایت دو حزب سنتی آمریکا در ایالات مختلف منتشر می شود. باید در نظر گرفت که نتایج این نظرسنجی ها می تواند تا حدووی منعکس کننده رویکرد کلی ساکنان آن ایالت جهت سنجش رای نهایی آنها در انتخابات ریاست جمهوری 2024باشد. در سال 2018 میلادی و در جریان برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره، دموکراتها توانستند در سه ایالت شناور غرب میانه یعنی پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین به پیروزی برسند و کرسی فرمانداری، سنا و مجلس نمایندگن را تصاحب کنند. در همان زمان بسیاری از تحلیلگران به ترامپ هشدار دادند که این پیروزی مقدمه ای برای عدم تکرار پیروزی سال 2016 ترامپ در این ایالات و در نهایت، از دست رفتن آرای الکترال این سه ایالت به ضرر جمهوریخواهان خواهد بود اما ترامپ چنین نگاه و تحلیلی را قبول نداشت.

رئیس جمهور سابق آمریکا زمانی به خود آمد که آرای الکترال را در ایالاتی مانند جورجیا، آریزونا، ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان از دست داده بود. اکنون ترامپ تمرکز زیادی بر این سه ایالت دارد. با این حال به نظر می رسد حداقل در انتخابات سنا و فرمانداری ها، باد موافق فعلا قرار نیست در دو ایالت مهم آریزونا ( با 11 رای الکترال) و پنسیلوانیا( با 20 رای الکترال) به پرچم جمهوریخواهان بوزد!انتخابات  میان دوره‌ای ایالات متحده در روز سه‌شنبه، ۸ نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. در این انتخابات برای تعیین تکلیف تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا رای‌‍‌گیری صورت خواهد گرفت.همچنین در این انتخابات، تکلیف فرماندارانِ آینده ۳۶ ایالت آمریکا مشخص خواهد شد. این انتخابات اولین انتخابات پس از سرشماری ۲۰۲۰ در آمریکاست و از این حیث نیز بسیار حائز اهمیت است.

در ایالت پنسیلوانیا، نامزد حزب دموکرات  جان فترمن معاون فرماندار ایالت پنسیلوانیا و نامزد حزب جمهوریخواه "محمت اوز" شخصیت تلویزیونی و پزشک مشهور مورد حمایت شخص ترامپ می باشد. میانگین نظرسنجی ها نشان می دهد که فترمن از اقبال 48 درصدی و محمت اوز از اقبالی 42 درصدی در این ایالت برخوردار هستند. به عبارت بهتر، دموکراتها در خصوص تصاحب کرسی سنای پنسیلوانیا شانس بیشتری نسبت به جمهوریخواهان دارند.در ایالت مهم و سرنوشت ساز آریزونا نیز نظرسنجی ها به ضرر جمهوریخواهان است. در این ایالت مارک کِلی سناتور ایالت آریزونا از سوی دموکراتها و بلیک مسترز نویسنده و سرمایه‌گذار مشهورآمریکایی از سوی جمهوریخواهان در انتخابات شرکت می کند. نظرسنجی ها می گوید در اوهایو نیز به همان نسبت 48 به 42 درصد، مارک کلی برتری محسوسی نسبت به بلیک مسترز دارد.

با همه این اوصاف، ترامپ در صدد است با حمایت همه جانبه از نامزدهای جمهوریخواه در ایالات محل مناقشه در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این گونه القا کند که در آن انتخابات تقلب صورت گرفته و فراتر از آن، برای پیروزی خود یا یکی از نامزدهای طرفدارش در انتخابات ریاست جمهوری 2024 زمینه سازی کند. در ایالات دیگری مانند اوهایو که از اهمیت زیادی در معادلات انتخاباتی آمریکا برخوردار هستند، ترامپ از قدرت بیشتری در میان جمهوریخواهان برخوردار است. "جی دی ونس" نماینده منتخب ترامپ  در انتخابات حزب جمهوریخواه در اوهایو که مراحل اولیه انتخابات میاندوره ای سنا است، به پیروزی رسید.ونس که یک نویسنده است، جاش ماندل، نامزد محافظه‌کار جمهوریخواه را شکست داد. ماندل  پیش از تایید ترامپ از ونس  در نظرسنجی‌ها پیشتاز بود.اما نکته حائز اهمیت این است که تیم ریان نماینده مجلس نمایندگان اوهایو از حزب دموکرات که قصد دارد این بار شانس خود را برای حضور در مجلس سنا از این ایالت بیازماید، در نظرسنجی های اخیر برتری خفیفی بر نامزد مورد حمایت ترامپ در اوهایو دارد. اگر دموکراتها بتوانند در این ماراتن بر ترامپ و جمهوریخواهان پیروز شوند، اوهایو نیز به یکی از پاشنه آشیلهای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آتی تبدیل می شود. در هر دو انتخابات ریاست جمهوری 2016 و 2020 ترامپ توانسته بود با برتری در ایالت اوهایو، آرای الکترال این ایالت را به سود خود به گردش در آورد. برخی از جمهوریخواهان در واشنگتن، به ویژه میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا، امیدوار بودند که نفوذ ترامپ در این حزب کاهش یافته باشد و این حزب بتواند در رقابت های میاندوره ای امسال و انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به آینده نگاه کند.در هر حال، باید در انتظار نتایج نهایی انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا ماند.....

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها