کد خبر: 666243
تاریخ انتشار :

هر آنچه در مورد رنگ کردن مو باید بدانیم

 هر آنچه در مورد رنگ کردن مو باید بدانیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نقش مو در زیبایی بر هیچ کس پوشیده نیست. مو و مدل آن نقش به سزایی در زیبایی چهره شما دارند. و یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در زیبایی ظاهری فرد است. یکی از روش‌های فوق‌العاده برای زیباتر شدن و ایجاد تغییرات در صورت رنگ کردن مو است. علاوه بر آن رنگ مو، مدل و نوع آراستگی معرف شخصیت شما می باشند.

رنگ مو یکی از مهمترین محصولات و خدمات زیبایی در دنیا می‌باشد. این موضوع در نتایج جستجوی گوگل و ترند بودن آن و انواع رنگ‌ها نیز نمایان می‌باشد. برای خانم ها اولین موضوعی که در مورد مو به ذهن می‌رسد مدل یا رنگ آن است. در این مقاله چکیده ای از نکات مربوط به رنگ مو را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

رنگ مو چیست؟

رنگ مو باعث تغییر مصنوعی در رنگ طبیعی موها می‌شود. دلیل اصلی رنگ کردن مو برای پوشاندن موهای سفید یا برای آرایش و زیبایی است. رنگ کردن مو می‌تواند به صورت حرفه ای توسط یک آرایشگر انجام شود یا در خانه توسط خود فرد یا دیگران انجام بگیرد. رنگ کردن مو می‌تواند به یکی از سه روش دائمی، نیمه دائمی و موقت انجام شود. که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

مزایا و معایب رنگ کردن مو

رنگ کردن مو ظاهری متفاوت به شما میدهد. همچنین میتواند به موهای شما حجم بدهد. درصورتیکه دارای موهای ظریف هستید، میتواند باعث شود تا موهایتان ضخیم تر از آنچه که هست به نظر برسد. از دیگر مزایای رنگ مو این است که رنگ موی متناسب میتواند ویژگی های چهره شما را تغییر دهد. بطور مثال رنگ چشم شما را برجسته کند یا رنگ پوست شما را تغییر دهد. با وجود مزایای ذکر شده که میتواند معایب رنگ کردن مو را تحت شعاع قرار دهد باید بدانید که بزرگترین ایراد رنگ کردن مو آسیب رساندن به مو می‌باشد. آسیب رساندن به مو در اثر استفاده از مواد شیمیایی علی الخصوص ماده دکلره می‌باشد.

انتخاب رنگ مو متناسب با جنس مو

اگر مویی ضعیف بوده و یا ریزش داشته باشد، نباید دکلره شود. از طرفی موهای ضخیم هم در موقع دکلره و همچنین در زمان رنگ کردن، سخت‌تر از موهای نازک رنگ می‌گیرند. علاوه بر این امکان خرد شدن و شکننده شدن موهای ضخیم در هنگام دکلره کردن بیشتر از موهای نازک است. علت این امر این است که موهای ضخیم در موقع دکلره مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند، در نتیجه مواد دکلره باید مدت طولانی‌تری بر روی این نوع موها قرار بگیرند. درصورتیکه دارای موهای خشک هستید، رنگ مویی را انتخاب کنید که علاوه بر رنگ کردن موها خاصیت آبرسانی داشته باشد. خشکی مو دارای دلایل مختلفی هست و رنگ کردن آن با مواد شیمیایی باعث خشکی بیشتر خواهد شد.

 

رنگ مو بدون دکلره

امروزه تمایل خانم ها به استفاده از رنگ مو بدون دکلره به علت معایب و آسیب های استفاده از این ماده شیمیایی بیشتر شده است. برخی از افراد ترجیح می دهند تا به جای دکلره نمودن موهای خود از رنگ موهایی استفاده کنند که نیاز به دکلره کردن موها نداشته باشد. امروزه نحوه استفاده از رنگ مو بدون دکلره و ترندهای روز آن بیشتر مورد توجه بانوان قرار گرفته است.

2

رنگ کردن مو در خانه

در صورتیکه شما تصمیم دارید تا موهایتان را بطور کامل رنگ کنید یا رنگ ریشه انجام دهید، میتوانید این کار را در منزل انجام دهید. مراحل رنگ کردن موها به شرح ذیل است.

در ابتدا یک ‌کاسه پلاستیکی تهیه کنید، سپس رنگ مو و اکسیدان را درون کاسه بریزید و آن‌ها را مخلوط ‌کنید. اگر از رنگ انتخابی خود مطمئن نیستید می‌توانید بخشی از موی خود را رنگ کنید. تا مطمئن شوید که رنگ مو مطابق باسلیقه‌ی شما است.

پس از اطمینان از رنگ انتخابی، موهای خود را به چهار قسمت تقسیم کنید. برای این منظور خطی فرضی به صورت عمودی و افقی بکشید و با کمک شانه ای که دم تیز دارد، موهای خود را تقسیم بندی کنید و هر قسمت را با گیره مو و یا کلیپس ببندید. سپس از بالا یعنی از سمت ریشه‌ی مو شروع به رنگ کردن کنید. این کار را بصورت لایه لایه تا پایین ادامه دهید. مطمئن شوید که تمامی قسمت ریشه‌ی مو به رنگ آغشته شده باشند. برای اطمینان پس از رنگ کردن موها با شانه دندانه درشت، موها را به آرامی از بالا به پایین شانه کنید تا مواد رنگ به طور کامل موها را در برگیرد. ابتدا ساقه ها را از بخش ریشه تا پایین رنگ کنید و سپس ریشه‌ها را.

زمانی که تمامی قسمت‌های مو را به رنگ آغشته کردید، اجازه دهید تا زمانی که بر روی جعبه نوشته‌شده سپری شود. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر موهای سفید زیادی داشته‌اید. اجازه دهید تا مدت‌زمان بیشتری روی مو شما بماند. اما این زمان آن‌قدری طولانی نشود که باعث صدمه به مو شود.

با یک دستمال، گوش و یا پیشانی خود را تمیز کنید. برای افزایش سرعت رنگ گیری مو می‌توانید از یک کلاه حمام استفاده کنید و روی سر بکشید. در صورت امکان بر روی کلاه، حوله نیز قرار بدهید تا گرمای سر خارج نشود. در اینصورت کار با سرعت بیشتری انجام شود.

پس از گذشته زمان درج‌شده بر روی جعبه‌رنگ مو، سرخود را با آب ولرم نزدیک به سرد بشویید. سپس از نرم‌کننده برای ادامه شست‌وشو استفاده کنید و مطمئن شوید که رنگ از سر شما پاک‌شده باشد. سعی کنید تا ۴۸ ساعت موی خود را با شامپو نشویید. پس از گذشته ۴۸ ساعت، سرخود را با شامپو مخصوص موهای رنگ ‌شده بشویید.

3

رنگ کردن مو در آرایشگاه

امروزه برای رنگ کردن موها تکنیک های جذاب بسیاری نظیر هایلات، بالیاژ، آمبره و سامبره وجود دارد. دقت کنید که برای رنگ کردن موهایتان با این تکنیک‌ها حتما نیاز دارید تا از یک فرد با تجریه و حرفه ای بهره ببرید. از این رو برای انجام تکنیک های فوق و حتی دکلره کردن کامل موها، حتما توصیه می شود که به آرایشگاه مراجعه نمایید. زیرا انجام این کار توسط افراد غیر متخصص می تواند به موها آسیب برساند. همچنین در صورتیکه از نتیجه رنگ کردن موهایتان در خانه رضایت ندارید میتوانید به یک آرایشگاه معتبر مراجعه کنید. شما میتوانید با دانلود اپلیکیشن رزرو آنلاین و نصب آن، از یکی از آرایشگاه های اطراف محل اقامت یا کار خود بصورت آنلاین وقت رزرو کنید و پس از مراجعه اقدام به رنگ کردن مو در آرایشگاه نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها