کد خبر: 666954
تاریخ انتشار :

نکات مهم در خرید خنک کن روغن هیدرولیک

نکات مهم در خرید خنک کن روغن هیدرولیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روغن هیدرولیک یکی از سیالات پرکاربرد در صنایع بالادستی از جمله صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی و ... است. این سیال اغلب دو وظیفه مهم را در فرایند ها دارد. در برخی موارد از جمله در دستگاه های پرس هیدرولیک برای انتقال نیرو و در برخی موارد از جمله در یاتاقان های لغزشی برای روان کاری استفاده می گردد. این سیال در طی این فرایند ها دچار افزایش دما شده و ممکن است در طولانی مدت خواص فیزیکی مهم خود را از جمله ویسکوزیته بالا از دست بدهد و با اکسید شدن آن، قطعات جانبی را تخریب کند. لذا برای نگه داشتن دمای روغن در نقطه تعادل، از خنک کن روغن هیدرولیک در فرایند ها استفاده می گردد.

انواع خنک کن روغن هیدرولیک

خنک کن روغن هیدرولیک اغلب در سه نوع آب خنک ( مبدل حرارتی آب و روغن ) ، هوا خنک و صفحه ای تولید می شود. به خنک کن روغن هیدرولیک، روغن سرد کن نیز گفته می شود. در ادامه به تشریح عملکرد هر کدام می پردازیم:

مبدل حرارتی آب و روغن:

 این مبدل حرارتی از یک پوسته و تعدادی لوله در داخل آن تشکیل شده است به طوری که سیال آب به عنوان خنک کننده در داخل لوله ها که اغلب از جنس مس ( به دلیل ضریب انتقال حرارت بالا ) هستند، جریان داشته و سیال روغن هیدرولیک روی لوله های مسی و در داخل پوسته جریان پیدا می کند. بدین ترتیب انتقال حرارت بین دو سیال اتفاق می افتد. لوله های مسی در داخل مبدل حرارتی آب و روغن اغلب به دو صورت U شکل و یا دو سر باز ساخته می شود؛ که تولید و استفاده از نوع دو سر باز آن به دلیل امکان تمیز کاری فیزیکی و هزینه پایین تمیز کاری، رایج تر است.

مبدل حرارتی هوا خنک:

 این مبدل حرارتی از تعدادی لوله به موازات هم که از دو سمت به کلکتور متصل هستند تشکیل شده است. روغن از مجرای ورودی به کلکتور وارد شده و پس از گذشتن از لوله ها به کلکتور انتهایی می رسد. فضای ما بین لوله ها خالی بوده و جریان هوا عبور می کند. بدین ترتیب سیال هوا از طریق عبور از فضای ما بین لوله ها، روغن را خنک می کند. برای افزایش نرخ تبادل حرارتی، لوله ها به صورت پره دار ( فین دار ) ساخته شده و از یک فن برای ایجاد جریان هوای اجباری با سرعت بالا استفاده می شود. یک نمونه از خنک کن روغن هیدرولیک هوا خنک در شکل زیر نشان داده شده است. این مبدل حرارتی به دلیل اینکه چگالی و ظرفیت گرمایی ویژه هوا نسبت به آب پایین تر است، از تبادل حرارتی پایینی برخوردار است. لذا در شرایط یکسان، ابعاد بزرگ تری دارد.

خنک کن روغن هیدرولیک هوا خنک

مبدل حرارتی صفحه ای :

این مبدل حرارتی از تعدادی صفحه به موازات هم ساخته شده به طوری  که فضای ما بین صفحات خالی می باشد و از سمت کناره ها توسط واشر لاستیکی آب بندی شده اند. در این مبدل حرارتی روغن داغ و سیال خنک کننده که در اغلب اوقات آب می باشد به صورت یک در میان وارد فضای ما بین صفحات می شوند. لذا همان طور که در شکل می بینید، در یک طرف صفحه روغن داغ جریان داشته و در سمت دیگر آن سیال خنک کننده جریان پیدا می کند. این مبدل حرارتی در شرایط یکسان در مقایسه با سایر مبدل های حرارتی، به دلیل سطح تبادل حرارتی بالا، بیشترین نرخ انتقال حرارت را دارد. اما از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

خنک کن روغن هیدرولیک صفحه ای

شرکت ویرا تجهیز صنعت تولید کننده خنک کن روغن هیدرولیک

شرکت ویرا تجهیز صنعت، به دلیل نیاز صنایع مختلف به خنک کاری روغن های هیدرولیک و روان کار، در سال های اخیر اقدام به تولید انواع مبدل خنک کننده روغن هیدرولیک به صورت آب خنک و هوا خنک یا همان روغن سرد کن کرده است. برای دریافت کاتالوگ محصولات و استفاده از مشاوره های تخصصی رایگان کارشناسان ما، می توانید از طریق واتساپ و یا شماره تلفن های مندرج در سایت شرکت ویرا تجهیز صنعت، اقدام نمایید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها