کد خبر: 666958
تاریخ انتشار :

آموزش زبان انگلیسی به کودکان (5 راهکار عملی)

آموزش زبان انگلیسی به کودکان (5 راهکار عملی)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صحبت کردن با کودک نوپا در مورد فعالیت های روزانه به زبان انگلیسی می تواند به او در جذب و علاقه مند شدن به زبان کمک کند. در اینجا می توانید نکاتی مهم  را در مورد آموزش زبان انگلیسی به کودکان (خردسالان) مطالعه کنید.

  • دقت کنید که کودکان خردسال قبل از شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی به زمان نیاز دارند تا زبان را جذب کنند.
  • می‌توانید با صحبت کردن در مورد فعالیت‌های روزانه‌ کودک خود به آن کمک کنید، مثلاً «زمان لباس پوشیدن است!» بیا تی شرتت را بپوشیم، دست اول (بپوش)، دست دوم، درست است! (این جملات را به زبان انگلیسی برای او بیان کنید)
  • تکرار کردن برای کودکان ضروری است.
  • کودک خردسال شما وقتی از نظر روحی آماده باشد شروع به گفتن عبارات می کند. پس سعی کنید برای او محیطی بدون استرس و مفرح را فراهم کنید.
  • اگر سطح زبانی خودتان خوب است می توانید با هم آهنگی در مورد کارهای روزمره بخوانید.

صحبت کردن به زبان انگلیسی در خانه

در بیشتر موارد، این والدین هستند که به فرزندان خردسال خود یاد می دهند که به زبان مادری خود صحبت کنند. در طول دو سال اول زندگی، اغلب صدای مادر و روش خاص صحبت کردن او که "والد" (مدلی که والدین با بچه ها حرف می زنند) نامیده می شود، به کودکان خردسال در مورد زبان و نحوه صحبت کردن آموزش می دهد.

والدین، حتی با دانش اولیه زبان انگلیسی، می‌توانند با استفاده مجدد و تنظیم بسیاری از همین تکنیک‌ها، با موفقیت از فرزند خردسال خود در یادگیری زبان انگلیسی (به عنوان زبان دوم) حمایت کنند.

والدین ممکن است نگران لهجه خود در زبان انگلیسی باشند. نگران این موضوع نباشید! کودکان خردسال توانایی قابل توجهی در تغییر لهجه خود برای مطابقت با انگلیسی محیط اطراف خود دارند. کودکان خردسال باید احساس کنند "من می توانم انگلیسی صحبت کنم" و "من انگلیسی را دوست دارم" و حمایت والدین می تواند به آنها در رسیدن به این هدف کمک شایانی کند.

نکات زیر را در مورد صحبت کردن به زبان انگلیسی در خانه بخوانید. همچنین می توانید این نکات را به صورت جزوه برای خود چاپ کنید.

زبان انگلیسی کودکان

چرا کمک والدین بهترین است؟

والدین می توانند بر روی فرزند خود تمرکز کنند و زمان  بیشتری را با آنها سپری کنند. والدین می توانند جلسات زبان انگلیسی را در هر بخشی از روز به تناسب فرزندشان و خودشان بگنجانند. همچنین آنها می توانند مدت زمان یک جلسه زبان انگلیسی را تنظیم کنند و فعالیت هایی را متناسب با نیازها، علایق و توانایی تمرکز فرزندشان انتخاب کنند.

پدر و مادر، کودک خود را از نزدیک می شناسند و می توانند روشی که کودکشان با آن ارتباط بهتری برای یادگیری برقرار می کند را پیدا کنند. آنها به بهترین وجه می توانند حالات کودک خود را تفسیر کنند و به آن پاسخ دهند. کودکان روزهایی را دارند که مشتاقانه زبان را جذب می کنند و همچنین روزهایی وجود دارد که تمرکز کردن برایشان مشکل است. والدین می توانند سرگرمی های بیشتری را فراهم کنند، زیرا با یک فرد کار می کنند، نه با یک کلاس! آنها می توانند فرهنگ انگلیسی را وارد زندگی خانوادگی کنند، بنابراین دیدگاه و درک فرزندشان از فرهنگ خود و همچنین فرهنگ انگلیسی و تفاوت های آن افزایش می یابد.

چه زمانی ترجمه شود

کودکان خردسال را نباید دست کم گرفت. آنها خیلی بیشتر از آنچه می توانند به انگلیسی بیان کنند، می فهمند! در زبان مادری، کودکان خردسال عادت دارند فقط برخی از کلماتی را که می شنوند بفهمند و معنی باقی کلمات را از زبان بدن گوینده و سرنخ های اطراف خود پیدا می کنند. به نظر می رسد که آنها این مهارت ها را برای یافتن معانی در زبان دوم ( زبان انگلیسی) نیز به کار می برند.

زمانی که مفاهیم جدید و زبان جدید به طور همزمان معرفی می شوند، ممکن است لازم باشد یک بار ترجمه سریع، با استفاده از زمزمه و به دنبال آن مستقیماً انگلیسی انجام شود. اگر ترجمه بیش از یک بار در جلسات بعدی انجام شود، ممکن است کودک عادت کند به جای استفاده از سرنخ های خود برای درک انگلیسی، منتظر ترجمه باشد.

جلسات زبان انگلیسی

جلسات زبان انگلیسی ممکن است از چند دقیقه تا حدود 10 دقیقه طول بکشد و بسته به شرایط می تواند یک یا دو بار در روز برگزار شود. هرچه بیشتراز انگلیسی استفاده شود، کودک سریعتر جذب می شود.

در طول جلسات زبان انگلیسی، والدین باید بدون هیچ وقفه ای روی فرزند خود تمرکز کنند. کودکان خردسال عاشق جلسات زبان انگلیسی می شوند، زیرا برای آنها زبان انگلیسی یک زمان خاص با توجه بی دریغ از طرف والدین به آنها است.

کودکان خردسال متفکران منطقی هستند: آنها باید دلیلی برای صحبت کردن انگلیسی داشته باشند، زیرا هم آنها و هم والدینشان می توانند به زبان مادری صحبت کنند.

آموزش انگلیسی برای کودک

ممکن است تغییر زبان مادری به انگلیسی برای آنها دشوار باشد، بنابراین تنظیم محیط آموزش بسیار مهم است: «سه دقیقه دیگر زمان انگلیسی فرا می رسد». تنظیم صحنه (مکان آموزش) برای زمان انگلیسی ممکن است مستلزم رفتن به مکانی خاص باشد. مثلا اگر در اتاق هستیم می توانیم بگوییم: «بیا روی مبل بنشینیم. حالا، بیا به انگلیسی صحبت کنیم.»

در جایی که جلسات فقط به زبان انگلیسی است، فعالیت‌ها باید کوتاه‌تر باشند، زیرا دامنه توجه کودکان معمولاً به اندازه زبان اصلی طولانی نیست. گوش دادن فقط به زبان انگلیسی می تواند خسته کننده باشد

تشویق و تمجید

کودکان خردسال به دنبال تعریف و تمجید والدین خود هستند. آنها باید احساس خوبی داشته باشند و بدانند که در زبان انگلیسی در حال پیشرفت هستند. حمایت مداوم، تشویق و تمجید از طرف مادر و پدر، و همچنین خانواده، به ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه کمک می کند. در مراحل اولیه یادگیری، تشویق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ستایش برای هر موفقیت کوچک انگیزه می دهد. «این خوب است.» «من آن را دوست دارم.» «آفرین!»

شروع کردن به آموزش زبان انگلیسی زمانی است که کودکان خردسال بیشترین نیاز را به حمایت والدین دارند. هنگامی که آنها می توانند صحبت کنند، شعر بخوانند و برخی از داستان ها را به خاطر بسپارند، دیگر نیازی نیست که پشتیبانی آنقدر همه جانبه باشد. در این مرحله، عبارات، قافیه ها و داستان های انگلیسی احتمالاً به طرز بازی گونه به زندگی خانوادگی منتقل شده اند. جاری شدن انگلیسی در خانواده می تواند پیوند دهنده باشد و احتمالاً باقی خواهد ماند. این می تواند سرآغاز نگرش مثبت مادام العمر به زبان انگلیسی و سایر فرهنگ ها باشد. در حال حاضر به طور کلی پذیرفته شده است که نگرش های مادام العمر در اوایل کودکی و قبل از سن هشت یا نه سالگی ایجاد می شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها