کد خبر: 667186
تاریخ انتشار :

دیوارچینی با بهترین قیمت و کیفیت با سیوان لند!

دیوارچینی با بهترین قیمت و کیفیت با سیوان لند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شاید برایتان جالب باشد که از کاربردهای جالب شن و ماسه در بخش‌های مختلف صنعت بدانید. درواقع کلیت ساخت و ساز بدون حضور این مصالح معنایی ندارد و هرنوع از ساخت و ساز را در نظر بگیرید، به گونه‌ای از شن و ماسه در آن استفاده شده. اما از مهم ترین حضور این مصالح در ساختمان سازی می‌توان به ماده‌ی اولیه برای تولید بتن اشاره کرد. در ادامه با کاربردهای دیگر شن و ماسه بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربرد شن و ماسه در صنایع گوناگون

شن و ماسه محصولاتی هستند که از خرد شدن سنگ‌ها حاصل شده و به راحتی در دسترس هستند. ترکیب منحصر به فرد دانه‌های معدنی آن سبب شده تا شن و ماسه خواص مفید و منحصر به فردی داشته باشد. به دنبال این خواص، کاربرد گوناگون آن به میان می‌آید که عبارتند از:

  • نوع خاصی از شن و ماسه در تولید شیشه استفاده می‌شود.
  • به عنوان ماده‌ی زینتی در محوطه‌ها
  • به کارگیری شن و ماسه در پی ساختمان

شن و ماسه چگونه تولید می‌شوند؟

فرآیند تولید این مصالح دانه‌ای بسیار آسان بوده و طی یک انفجار در معادن به وجود می‌آیند و سپس توسط چکش بیل مکانیکی و کامیون به خط تولید کارخانه حمل می‌شوند. پس از ورود این مصالح به کارخانه، به درون سنگ شکن کارخانه که به فکی معروف است، هدایت می‌شوند. مرحله‌ی بعد، ورود این محصولات به درون سنگ شکن بعدی است که کوبیت نام دارد تا دوباره به اندازه‌های کوچک تری، خرد شوند.

خرید آجر سفال

قیمت شن و ماسه به چه عواملی بستگی دارد؟ انواع روش های خرید شن و ماسه

به طور کلی قیمت این مصالح بسته به بازار جهانی تنظیم شده و سالانه توسط انچمن‌های مربوطه اعلام می‌شوند و تمام بازارها و فروشندگان موظفند که با قیمت اعلام شده هماهنگی داشته باشند. اما برخی از عوامل تاثیرگذار در قیمت شن و ماسه عبارتند از:

  • کیفیت شن و ماسه
  • وزن
  • کارخانه‌ی تولید کننده
  • نوع آن‌ها
  • هزینه‌ی حمل و نقل

کیفیت در این محصولات در محصول نهایی بسیار تاثیر گذار است پس در زمان خرید شن و ماسه نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا محصولی با کیفیت خریداری کنید.

بلوک‌ها مصالحی ارتقاء یافته برای ساختمان سازی مدرن

امروزه بلوک‌ها از هر لحاظ پیشرفته و بسیار کاربردی شده‌اند. به طوری که در بخش‌های داخلی و خارجی ساختمان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. امروزه بلوک‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای سایر مصالح ساختمانی باشد.از بلوک برای پر کردن فضای خالی بین تیرچه‌ها استفاده می‌شود.

انواع بلوک‌ها

قیمت بلوک

                              

  • بلوک سیمانی

از این بلوک‌ها معمولا برای ساخت ساختمان‌ها، دیوارها و سقف‌ها استفاده می‌کنند که در اندازه و ابعاد گوناگون تولید می‌شود. مواد اولیه‌ی به کار رفته در این بلوک‌ها بسته به نوع استفاده از آن متفاوت است.

  • بلوک سنگین

بلوک‌های سنگین به صورت مکعب مستطیل تولید می‌شوند که معمولا به عنوان عضو باربر به گار گرفته می‌شوند،  زیرا ضخامت و استحکام بیشتری نسبت به سایر  بلوک‌ها دارند.

  • بلوک سبک

تنوع در شکل و ترکیب این بلوک‌ها بسیار زیاد است که در سه نوع رده یک، رده دو، رده سه و رده چهار تولید می‌شوند.

  • بلوک لیکا

این بلوک‌ها یکی از  فرآورده‌های پوکه‌ی صنعتی به شمار می‌آیند. وزن بلوک لیکا نسبت به بلک‌های بتنی بسیار کمتر است.  این بلوک از ماسه،  خاک رس، سیمان، گچ و آب تشکیل شده.

  • بلوک هبلکس

این بلوک‌های مدرن و سبک مخلوطی از سیلیس، سیمان، آهک و پودر آلومینیوم هستند که در دمای 200 درجه سانتی گراد و فشار 12 اتمسفر در اتوکلاو پخته شده  و با توجه به نیاز در اندازه‌های مختلف بریده می‌شود.

قیمت بلوک‌ها بر چه اساس تعیین می‌شود؟

یکی از عواملی که همواره در قیمت نهایی بلوک‌ها تاثیر گذار بوده، متریال تشکیل دهنده‌ی آن است. به دلیل نوسان قیمت این مواد، قیمت بلوک نیز مدام در حال تغییر است. این مواد تشکیل دهنده همان شن و ماسه، سیمان و آب است که با صرف نظر از آب به عنوان عاملی نه چندان تاثیر گذار در قیمت این محصولات، دو ماده‌ی دیگر تاثیر زیادی در این نوسان داشته‌اند. به هرحال اگر قصد اطلاع از قیمت بلوک را دارید می‌توانید با مراجعه به سیوان لند از آخرین قیمت این محصولات اطلاع یابید.

آجرهایی از خاک رس و خاک سفال

آجرهای سفال از جمله مصالحی است که از دیرباز جهت دیوارچینی و دیوارکشی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته. این محصولات از نظر ساخت، شکل و مشخصات فنی با نهایت دقت تهیه می‌شوند. به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی و چسبندگی مناسب با ملات، از نوع سوراخ دار آن استفاده می‌کنند. چون این آجرها دارای سطح یکپارچه و یکنواخت هستند از آن برای نمای آجری استفاده می‌کنند.

آجر سفال فوم دار

این نوع آجر یک ردیف سوراخ با عرض بیشتر در مرکز آجر است و درون آن فوم ( یونولیت )  قرار می‌دهند. این فوم جهت عایق حرارتی و صوتی در این آجرها تعبیه می‌شود.

آجر سفال نما

این نوع آجر، شباهت زیادی به آجر مهندسی دارد. تنها تفاوت آن دی شیوه‌ی تولید و مشخصات فنی آن است. این آجرها دارای 10 سوراخ گرد و هم اندازه در سطح خود است.

مزایای دیوارچینی با آجر سفال

از جمله مزیت‌های این آجرها می‌توان به سبک وزن بودن نسبت به آجر فشاری، در دسترس بودن و همچنین عایق بودن آن به دلیل وجود فضاهای خالی در قسمت داخلی اشاره کرد.

معایب آجر سفال

  • شکننده بودن
  • باربر نبودن
  • پرتی زیاد به دلیل شکسته شدن هنگام حمل و نقل
  • عدم تحمل بار اشیاء

برای خرید آجر سفال باکیفیت می‌توانید به سایت سیوان لند به آدرس www.sivanland.com مراجعه و پس از ثبت سفارش، محصول را در محل موردنظر تحویل بگیرید.

 در واقع شن و ماسه، بلوک و آجرهای سفال به همکاری هم می‌توانند در ساخت سازه به شما کمک کنند. البته کیفیت این محصولات در سازه‌ی نهایی شما بسیار تاثیر گذار است و شما باید نهایت دقت خود را در زمان خرید و انتخاب آن‌ها به کار بگیرید. شما می‌توانید جهت مشاهده‌ی انواع محصولات سیوان لند به آدرس www.sivanland.com مراجعه و از قیمت روز انواع مصالح ساختمانی از جمله سیمان بلوک و شن و ماسه مطلع شوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها